FILM: Skidsemester i Vemdalen med MikkE, Johanjulgran och Bertborge

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Förra veckan var jag Johanjulgran och Bertborge i Vemdalen och åkte skidor, kul tyckte vi och filma lite av det vi gjorde.
kan vara lite för skakig ibland, men va fan, det får man ta.. försökte ta så mkt som möjligt men på så kort tid.

mkt nöje!

film [89,6 Mb, 12½ min lång]

Tack CayLe för utrymme!!!!!

/MikkE

valentinic skrev:
vill egentligen inte se mer snö ju!
Är det tillräckligt med ös i filmen för att vara värt att tanka då :yoparty

Den är ganska laidback, men jag gillade den, mest för att jag har så fina minnen från när jag var på skidsemester där.. ;)

kände dock inte igen mig.. :fyllisar

KetogaN skrev:
Den är ganska laidback, men jag gillade den, mest för att jag har så fina minnen från när jag var på skidsemester där.. ;)

kände dock inte igen mig.. :fyllisar

"Dagen efter Kalle varit ute på en "blöt" kväll på krogen, så frågar Kalles kompis;
-Hur kom du hem igår då?
-Som blixten!
-jasså, så fort!
-nää, men liksom sick sack!"

Känner du igen dig :tuttar

(ursäkta sönder spamningen :tungan )

valentinic skrev:
"Dagen efter Kalle varit ute på en "blöt" kväll på krogen, så frågar Kalles kompis;
-Hur kom du hem igår då?
-Som blixten!
-jasså, så fort!
-nää, men liksom sick sack!"

Känner du igen dig :tuttar

(ursäkta sönder spamningen :tungan )

bara lite.. :rolleyes: :hihi

Har ju sett den redan, men den är bra! Nästa gång är jag frisk och hakar på! Då ska ni få se hur man hoppar :tummenupp

Nisse Järnet skrev:
Har ju sett den redan, men den är bra! Nästa gång är jag frisk och hakar på! Då ska ni få se hur man hoppar :tummenupp
hehe.. självklart.. skaffa jobb å spara pengar redan nu, för nästa år är det alperna som gäller!!!

vaför det inte blev så mkt hopp beror nog mest på att det tog sån lång tid å få material och sen frös min kamera väldigt mkt, inte så bra

Laddar för fullt för att sen kunna drömma mig bort...

Ska försöka få tag på en kul filmsnutt när jag gör en sjukt misslyckad 360 på skidor i Chamonix, samt en där jag gör ett för högt ¨drop¨ med för hård landning, vilket ej resulterade i en vurpa men dock en axel som hoppade ur o satte sig i 15cm längre ner! :död Skrattar man åt andras olycka så skrattar man åt det... :D

oscar skrev:
Laddar för fullt för att sen kunna drömma mig bort...

Ska försöka få tag på en kul filmsnutt när jag gör en sjukt misslyckad 360 på skidor i Chamonix, samt en där jag gör ett för högt ¨drop¨ med för hård landning, vilket ej resulterade i en vurpa men dock en axel som hoppade ur o satte sig i 15cm längre ner! :död Skrattar man åt andras olycka så skrattar man åt det... :D
HAHAHA.. fan va ont det måste ha gjort!!! men ett sant nöje för oss å se :):)

MikkE skrev:
HAHAHA.. fan va ont det måste ha gjort!!!

Jupp! Tyvärr hände det efter bara 2 dagar så den skidresan blev den enda skidresan i mitt liv där jag drack sprit på kvällarna. Som tur var var det en annan kille som åkte haschpulka som bröt ett nyckelben, så jag hade lite sällskap! :krama :D

Ser riktigt najs ut! en bra skildring av äventyren där uppe!:) Var där förra året! bra backar! Fast jag gillar nästan Klövsjö bättre. Inte lika många backar men färre människor. Fast ni verkar ju inte ha åkt någon lov-vecka iaf.

Skön film!

Bilresan upp såg ut att va "pain in the ass!"... Ni gjorde nog inte det bästa av den bil resan :lol

Ska själv upp till fjällen i slutet av Mars, då jäklar! :banana

Matti i backen = :cool:

Matti i Afterskiin = :fyllisar

Matti på hemvägen = :död

Resan upp var inte så farlig. Fick i allafal med 2 hopp som vart lyckade :yoparty

ska upp snart igen. men då kommer inte våran kameraman följa med :(

Bra redigerat med stårry å sånt :tummenupp Respect åt snubben som hoppar baklänges, dom däringa vattenskidorna såg inte så lätta att åka på :D

Man blir inte lite sugen på att kasa plank :gnissla

tackar!

efter killen som hoppar baklänges så kom det en annan, en min senare och gjorde bakåtvolt på svartahoppet :):) de e reeeeeeespect!

och plankorna var fan inte lätta att åka med,, tungt som fan ska jag säga dig! :)

MikkE skrev:
tackar!

efter killen som hoppar baklänges så kom det en annan, en min senare och gjorde bakåtvolt på svartahoppet :):) de e reeeeeeespect!

och plankorna var fan inte lätta att åka med,, tungt som fan ska jag säga dig! :)
Bra att du kör med 1000 Kbit/sek nu :tungan as i told ya :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...