FILM: Ombordvarv på Midlanda

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Zvugge skrev:
Kan tänka mig det. Du har ca 50hk mer på bakhjulet än mig.

Kan tillägga att jag har kraschat i just den kurvan med en Aprilia Mille R. Slog bara av gasen men den kraftiga motorbromsen gjorde att jag gick in i kurvan med sladd. Ljuddämparen tog i backen innan det blev en highsider och sandfållan blev ett faktum.

Slutsats: Jag ska aldrig köra twin igen :tungan
Jag skulle dra en annan slutsats av den där resan. Styr upp sladden till en powerslide nästa gång :tummenupp :rolleyes:
 
Söderlund skrev:
Powerslide?!? Har då aldrig sett någon göra en powerslide i ingången till en kurva... :confused:
Nä men ingången var ju redan fixad på slide ju, bara gå över på pååwerslajd i utgången. :tungan :rolleyes: Lät ju som en vurpa mitt i kurvan, å inte i ingången.
 
Last edited:
OlleR skrev:
Nä men ingången var ju redan fixad på slide ju, bara gå över på pååwerslajd i utgången. :tungan :rolleyes: Lät ju som en vurpa mitt i kurvan, å inte i ingången.

Ok, jag fattade det som om han fick sladd av motorbromsen i ingången och att han aldrig redde upp de.. Lät bara så roligt "de e bara och ge gas och skicka ut den i en powerslide..." som om de vore det mest självklara i världen....Men de kanske det är för dig... :)
 
Söderlund skrev:
Ok, jag fattade det som om han fick sladd av motorbromsen i ingången och att han aldrig redde upp de.. Lät bara så roligt "de e bara och ge gas och skicka ut den i en powerslide..." som om de vore det mest självklara i världen....Men de kanske det är för dig... :)
Njae, det var nog mer ironi, eller något liknande... ;)
 
Skön rulle. Bara åkt där en gång för några år sedan. Kanske dags att hitta tillbaka?

Roligt med flera olika vinklar, nere, onboard och sen från "läktaren" och efterföljande hoj där Dino :hej körde på sin Blade.
 
sandstream skrev:
Nu har jag fått tummen ur och klippt ihop en liten film från dagarna med Tokroligt på Midlanda.
En skön bana som varmt kan rekommenderas :tummenupp

http://83.226.129.25/sporthoj/midlanda_onboard_sandstream.wmv
Jaså det är du som är sandstream. Jag var också på tokroligtskörning, vi pratade lite med varandra när jag stod och tittade i långhögern. Jag körde i röd grupp med en silver/röd R1:a.
Är ni intresserade av körning på Midlanda så titta in då och då i Umeå-delen här på forumet. Jag/vi brukar hyra banan ibland, har just kommit hem från en 2 dagars körning där. I slutet på augusti eller början på september planerar vi att hyra banan en helg.
Nästa körning på Midlanda är med tokroligt den 4-5:e augusti, då är man självklart på plats.
 
OlleR skrev:
Jag skulle dra en annan slutsats av den där resan. Styr upp sladden till en powerslide nästa gång :tummenupp :rolleyes:

Lustig att alla sagt så åt mig. Måste ju vara :kocko som inte fattar.
 
RJ skrev:
Jaså det är du som är sandstream. Jag var också på tokroligtskörning, vi pratade lite med varandra när jag stod och tittade i långhögern. Jag körde i röd grupp med en silver/röd R1:a.
Är ni intresserade av körning på Midlanda så titta in då och då i Umeå-delen här på forumet. Jag/vi brukar hyra banan ibland, har just kommit hem från en 2 dagars körning där. I slutet på augusti eller början på september planerar vi att hyra banan en helg.
Nästa körning på Midlanda är med tokroligt den 4-5:e augusti, då är man självklart på plats.

Hör av dig om det blir någon körning till i slutet av augusti. Måste ju se hur mycket snabbare du blivit.
 
RJ skrev:
Jaså det är du som är sandstream. Jag var också på tokroligtskörning, vi pratade lite med varandra när jag stod och tittade i långhögern. Jag körde i röd grupp med en silver/röd R1:a.
Är ni intresserade av körning på Midlanda så titta in då och då i Umeå-delen här på forumet. Jag/vi brukar hyra banan ibland, har just kommit hem från en 2 dagars körning där. I slutet på augusti eller början på september planerar vi att hyra banan en helg.
Nästa körning på Midlanda är med tokroligt den 4-5:e augusti, då är man självklart på plats.
Jepp, thats me! :)

Ska dit den 11-12/8 med SMC och är på Kinnekulle den 5/8 så ni får ha det så bra :tummenupp
 
955i skrev:
Skön rulle. Bara åkt där en gång för några år sedan. Kanske dags att hitta tillbaka?
Roligt med flera olika vinklar, nere, onboard och sen från "läktaren" och efterföljande hoj där Dino :hej körde på sin Blade.
Det var första gången jag använde hjälmkameran och första gången jag klippte ihop en egen film så det kan bara bli bättre :tungan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top