Film: Min lilla vurpa idag .. direkt från fotpinnen.

Såg vurpan, stackare, skönt att du är ok, har du tittat till hojen än? Intressant att få med det på film

/HD

Usch vad trist. Hoppas du kryat på dig och att cykeln är lättreparabel.

Jag ryser varje gång jag ser ngn krascha på Rörken och tänker på att det kunde varit jag och undrar vad jag gör där. Jag skulle inte tycka det vore kul att reparera min helförsäkrade hoj, men det skulle kännas ännu värre att lämna den till en mc-verkstad.

Maffigt ljud i VFR!
På sista slomo-reprisen var det ännu fetare! Då låter den som en HD :Rockbanan

/J

Last edited:
Usch vad trist. Hoppas du kryat på dig och att cykeln är lättreparabel.

Jag ryser varje gång jag ser ngn krascha på Rörken och tänker på att det kunde varit jag och undrar vad jag gör där. Jag skulle inte tycka det vore kul att reparera min helförsäkrade hoj, men det skulle kännas ännu värre att lämna den till en mc-verkstad.

Maffigt ljud i VFR!

/J

inte nog med att han vurpat... nu säger du att hans hoj låter som ett tåg me...:D :D

välkommen till klubben.
Jag fick oxå en high sider fast det va på almänn väg där vägverket hade lagat vägen med oljegrus i en kurva.
skönt att du klara dig utan skador..
Jag däremot fick ett lårbenfraktur bruten fot axel u led.samt att nyckelbenet flytta få sig..

Så tacka mc gudarna att du står på dina ben.

Maffigt ljud i VFR!

/J
Mmmmmmm, det där ljudet kan man inte missta sig på, låter gött när kamdreven viner ihop med V4-ljudet. Synd att Honda bytte till kedja när VTEC:en kom.

Kan inte förstå varför inte fler tillverkare gör V4:or men det verkar vara lite på G.

@Conseal, hoppas allt är bra med dig? Plast går att laga.

Mmmmmmm, det där ljudet kan man inte missta sig på, låter gött när kamdreven viner ihop med V4-ljudet. Synd att Honda bytte till kedja när VTEC:en kom.

Kan inte förstå varför inte fler tillverkare gör V4:or men det verkar vara lite på G.

@Conseal, hoppas allt är bra med dig? Plast går att laga.

Ja VFR-motorn har ett sjukt vackert ljud. Jag minns när 750 VFR kom. En kompis handlade en ny sån plus ett helsystem. 20 år gammal fick jag köra hem den från Öland 1987. Jag mös av motorljudet hela vägen hem till sthlm! :D

Ja VFR-motorn har ett sjukt vackert ljud. Jag minns när 750 VFR kom. En kompis handlade en ny sån plus ett helsystem. 20 år gammal fick jag köra hem den från Öland 1987. Jag mös av motorljudet hela vägen hem till sthlm! :D
OT: Hoppas den var vit. :)

Bifogat

• VFR 750.jpg
    VFR 750.jpg
    136.6 KB · Visningar: 61
Jag tycker att Abbe visar omtanke till alla funktionärer.
Han var väl den som vurpade :rullandeu närmast depån :D

Ajdå!
Tur att du inte höll högre hastighet :näsblod

Aldrig kul med highsider.. kan sluta mycket illa... precis som Lorenzo påminner oss ofta :3freak

Mvh
Dio

Usch då... som många tidigare antyder - obegriplig vurpa - det låter ju inte som att du kranar på speciellt heller i utgången. >Skiten bara far ut!<

Vad var det för däck? Helt nya/oanvända på sidorna kanske?
EDIT: Om där var nedbränt gummi i banan så kan det vara en förklaring - det blir då snorhalt med vatten... men brukar regna bort efter en stund - hade blötan precis börjat?

:pannkyss

Last edited:
Usch då... som många tidigare antyder - obegriplig vurpa - det låter ju inte som att du kranar på speciellt heller i utgången. >Skiten bara far ut!<

Snarare obegripligt att folk tycker det är obegripligt. Om man lysnar på motorhastighet och konstaterar att den ökar samtidigt som ekipaget bankar ca 45 grader – så accelererar ekipaget dvs man »tullar» på tillgängligt grepp och för lite av det finns kvar att uppräthålla sidokrafterna.

Kan det vara SMCs doktrin att gasa sig igenom kurvorna som fått för stort inflytande? När man snackar med folk "ute på vägarna", så verkar det vara jeTTeviktigt. (Här kommer den) When in doubt – gas it. :hihi

Vad var det för däck? Helt nya/oanvända på sidorna kanske?
EDIT: Om där var nedbränt gummi i banan så kan det vara en förklaring - det blir då snorhalt med vatten... men brukar regna bort efter en stund - hade blötan precis börjat?

:pannkyss

Drog inte på särskilt mycket .. låg stadigt på 3:an men gav lite extra gas i utgången.
Däcken, pilot road 2ct.. framdäcket är inne på andra säsongen och bakdäcket har gjort ett par vändor på tuvan i år så nya och använda är de inte.
Det hade tydligen körts racingkarts nyligen så det var en del nedbränt gummi i banan och uppskattningsvis hade det duggat i 15min.

(Någon som vill donera bort en hoj btw :va ;) )

Synd med hojen men tur att du klarade dig.:)
Ett tips skulle vara att montera kameran så att man såg mer av vad som händer - inte bara en glimt av vägen + stövel+fladdrande byxben...

Snarare obegripligt att folk tycker det är obegripligt. Om man lysnar på motorhastighet och konstaterar att den ökar samtidigt som ekipaget bankar ca 45 grader – så accelererar ekipaget dvs man »tullar» på tillgängligt grepp och för lite av det finns kvar att uppräthålla sidokrafterna.

Kan det vara SMCs doktrin att gasa sig igenom kurvorna som fått för stort inflytande? När man snackar med folk "ute på vägarna", så verkar det vara jeTTeviktigt. (Här kommer den) When in doubt – gas it. :hihi

Var e SuzukiLover när han behövs :)

:finger

(:D )... du, om någon efter allt vårt debatterande, VET vad jag har för inställning till vissa av SMCs läror.
Men jag hävdar fortfarande att han knappt rörde gasen ut ur sväng - ta på dig hörapparaten så blir det klarare :tungan Ser ut att vara snorhalt.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna