Film: MikkE testar nya hjälmkameran :)

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Heh, förresten.. Jag köpte en cameye för att stänga av o på inspelaren. Den kan väl inte stänga av batteripacket osv. Har batteripacket lång drift med hjälmkameran?

Last edited:
Med en cameye kan du bara stänga av kameran,gör jag ett längre stopp så brukar jag koppla ur batteripacket tycker kameran blir så jävla varm annars men det kanske den ska bli..

Slynix skrev:
Heh, förresten.. Jag köpte en cameye för att stänga av o på inspelaren. Den kan väl inte stänga av batteripacket osv. Har batteripacket lång drift med hjälmkameran?
det står att batterierna håller ca 10 timmar med 8st AA batterier. 1 timme med vanligt litet 9V
och cameyen stoppar och sätter igång bandet bara

Om någon är intresserad så har jag värstingkameran från Helmetcamera(480 linjer PAL) med alla tillbehör, kolla på www.helmetcamera.com
Helt oanvänd då jag trodde jag hade bättre kamera än jag hade.
Jag vill ha 2500:- för den och då bjuder jag på frakten.

Andreas 070-5669315

Last edited:
Här har ni min variant. SONY's CVX-V3P med inbyggd zoom, stereomic, splashproof mm. Kostade 10000 kr för tre år sen.

Lite halvknepigt att få till bra motorljud. Man bör ju helst hitta ett ställe i närheten av utblåset som ändå är vindstilla. Ge gärna tips på bra små mikrofoner. Jag kör med en intervju-mygga men den ger bara monoljud (hamnar bara i vänster kanal)

Vilken häftig film vi skulle kunna göra om alla vi med hjälm/hojkameror slog oss ihop och filmade och redigerade lite rolig åkning

Bifogat

• Lillcam6.jpg
    Lillcam6.jpg
    12.4 KB · Visningar: 43
Last edited:
Jag har monterat min mic inuti bakre blinkersen. Vet ej vilket märke men blir jävligt bra ljud! :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti