Film: MikkE testar nya hjälmkameran :)

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
eV1Te skrev:
Okej, ser ju ut som värdens budjet bygge, men silvertejp är ju ingenting som låstnar i första taget. Du kan ju allti köpa svart silvertejp så ser det lite bättre ut. :tummenupp

Hur länge har du kört hoj, du kommer över det där sen med att det ska se snyggt ut?? what? nä.. funktion!! det är allt som räknas för att det ska gå fort.. fråga vem som helst som kör roadracing.. =)
Kameran ska bara sitta där en stund.. ska man har det snyggt så kanske man ska börja gjuta en kolfiberficka till den och ha trådlös sänding osv.. NOt ;)

budGetbygge är det inte direkt.. helmetcam kostar 5000.- (den modellen jag köpte med linser osv, dvcam på ryggen kostar 15000.- och arai hjälmen kostar 6500.- (och tejpen 20 spänn) =) hehe..

/KetogaN

Äh, snacka inte skit nu va! :4skrika :tungan
Jag är phett seriös :rolleyes:

Varför man inte ser min tejp berot på att jag har svart eltejp. jävligt bra då den formar sig mer än silvertejp.

Jag tejpar mitt lilla kameraäste -som man får med i peketet- på hjälmen bara. kameran man kan skruva på sen om man vill.

Se bilderna vettja!
BILD1. Kamerafästet
BILD2. Placera på bra ställe
BILD3. Tejpa med eltejp (nu har jag bara tagit en remsa). håller som fan och lätt sedan att ta bort

KetogaN skrev:
ja med det är MikkE det är inte jag.. MikkE kommer nog gå över till silvertejp med sen när han filmat lite mer och inser att det är ett jävla meck med att vara seriös.. ;)

Bifogat

• CIMG3992liten.jpg
    CIMG3992liten.jpg
    36.5 KB · Visningar: 59
  • CIMG3993liten.jpg
    CIMG3993liten.jpg
    66.4 KB · Visningar: 70
  • CIMG3995liten.jpg
    CIMG3995liten.jpg
    33 KB · Visningar: 66
MikkE skrev:
Äh, snacka inte skit nu va! :4skrika :tungan
Jag är phett seriös :rolleyes:

Varför man inte ser min tejp berot på att jag har svart eltejp. jävligt bra då den formar sig mer än silvertejp.

Jag tejpar mitt lilla kameraäste -som man får med i peketet- på hjälmen bara. kameran man kan skruva på sen om man vill.

Se bilderna vettja!
BILD1. Kamerafästet
BILD2. Placera på bra ställe
BILD3. Tejpa med eltejp (nu har jag bara tagit en remsa). håller som fan och lätt sedan att ta bort

Jaja.. men sen när du färdas 250+ så vill man att den sitter tajt så det inte vibrerar eller lossnar.. och min högst personliga uppfattning är att det blir mer närvarokänsla med lite av visiret i bild.. (något som du inte får med med den monteringen du har nu).. Dessutom något utsatt om du mot förmodan skulle gå i backen, så klarar den sig bättre under silvertejp tätt mot hjälmen.

..med det sagt så var det jättefint monterat..

/KetogaN

Last edited:
KetogaN skrev:
Jaja.. men sen när du färdas 250+ så vill man att den sitter tajt så det inte vibrerar eller lossnar.. och min högst personliga uppfattning är att det blir mer närvarokänsla med lite av visiret i bild.. (något som du inte får med med den monteringen du har nu).. med det sagt så var det jättefint monterat.. =)

/KetogaN
har inte haft chansen än att färdas i 250+ än.. vi körde som mest 180 och den var mkt stabil, kameran och tejpningen. sedan så har jag inte exprimenterat med hur kameran ska sitta för at få bästa bilden, vinkeln osv. men det kommer :yoparty

fan.. om man ska ta å filma lite idag?? *ringer polare*

Fan ännu en grej på vill ha listan. Det var inte bra.

Cool... Bor 0 meter från starten i filmen. :Bugar

(egentligen bor jag inte i hallen, utan ca 5 meter därifrån)

MikkE skrev:
såna kommer alltid när man har det som minst med cäsh :) haha

Nja om listan är så lång så att man måste vinna ganska mycket för att kunna handla bara lite. Nu mernar jag inte en ferarri eller nått sånt. typ Stillbildskamera: 11 000kr, Motor och trim till vintrebilen: 15000-20000kr, Laga hojen: 15000kr, snowboard: 7000-11000kr m.m m.m. Nja tjänar inte så bra...

Jonte VSB R-T skrev:
Nja om listan är så lång så att man måste vinna ganska mycket för att kunna handla bara lite. Nu mernar jag inte en ferarri eller nått sånt. typ Stillbildskamera: 11 000kr, Motor och trim till vintrebilen: 15000-20000kr, Laga hojen: 15000kr, snowboard: 7000-11000kr m.m m.m. Nja tjänar inte så bra...
men jisses va grejjer du ska kirra :)

har däremot själv inte lika mkt. dator 17k, skulder 9k, skidresa i chamonix - 7k.. oj blev rätt mkt ändå :kocko :huvet

MikkE skrev:
men jisses va grejjer du ska kirra :)

har däremot själv inte lika mkt. dator 17k, skulder 9k, skidresa i chamonix - 7k.. oj blev rätt mkt ändå :kocko :huvet

Skulle kunna ta allt du har och ännu mer. Kan säkert du också....

Nä du känner ingen snygg, rik brud som är kåt, glad och tacksam??? Jag kan ta henne i så fall. Men då ska hon vara snuskigt rik.

Bästa kvaliten jag sett på en helmetcam hittills. Det såg ruskigt bra ut!!!!
Mycket bättre än jag hade trott. Hoppas att det blir tillfälle att filma lite innan säsongen e helt slut.

Edit: Jo förexten. Jag har en sketabra extern sony-mic du kan låna om du vill. Den har alldeles för kort sladd dock. Ska köpa nån förlängningshistoria på OnOff el. dyl.

RoLLER skrev:

Roller missade du min film eller? Där ser du kvaliten på en liknande cam (min är mer ljuskänslig) i dagsljus.

/KetogaN

KetogaN skrev:
Roller missade du min film eller? Där ser du kvaliten på en liknande cam (min är mer ljuskänslig) i dagsljus.

/KetogaN

Jaoe.... Den har jag nog inte sett. Har du nån direktlänk?

Danne

RoLLER skrev:
Mycket bättre än jag hade trott. Hoppas att det blir tillfälle att filma lite innan säsongen e helt slut.

Edit: Jo förexten. Jag har en sketabra extern sony-mic du kan låna om du vill. Den har alldeles för kort sladd dock. Ska köpa nån förlängningshistoria på OnOff el. dyl.
hehe.. nu har jag fått et till batteripack så att jag kan använda mic också :yoparty :yoparty

Varför ett till batteripack? Du får ju ett med i paketet, det räcker ju för att driva både cam o mic.

Slynix skrev:
Varför ett till batteripack? Du får ju ett med i paketet, det räcker ju för att driva både cam o mic.
hahaha!!! fy fan va dum jag känner mig nu. jag höll på att kolla grejjerna lite extra noga nu. och så som man ska koppla in är: Batteri -> Mic (som har en IN och en UT med ström) -> Sedan så kopplar man ju in kamerans powersladd till micens UT... ibland önskar jag att jag kollar igenom grejerna NOOOOGA och inte bara koppar in så som jag tror att det ska vara..

JAG <-- :kocko :huvet :4skrika :rofl

100kr åt fanderns
någon som vill slå mig?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...