Film: MikkE testar nya hjälmkameran :)

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Tjenix. skaffade en hjälmkamera förra veckan. passade på att prova den på att testa den också.

det är dock inge motorljud då jag inte har kirrat power till micen än, men det kommer också. musikval denna gång är DIO - Holy Diver.

Inget speciellt, men kan vara kul att se ändå :3freak

FILM
1.47 min lång
16 Mb stor

KLICKA

tack CayLe för spejs :Bugar

ps1. Det står CBR600E, men det ska ju vara F
ps2. Det kan lagga lite i fimen, det är bara bugg från när jag förde över filmen
/Micke

Last edited:
En sån skitfilm, hur lyckas ni göra den så lyckad och sevärd??? Ni har ju känsla för feeling :tummenupp

EDIT: Är nog för att det är en gnutta ickesjälvklar humor inbakat...

Fräckt, berätta omedelbart vilka prylar som användes, såg ut att va bra vidvinkel på kameran!

/ Hannes

men grabbar säg inte att ni är sånadäriga mumel med hjälmen på i kassan killar :tungan

MikkE skrev:
Tjenix. skaffade en hjälmkamera förra veckan. passade på att prova den på att testa den också.
Dudes, varför kom ni inte förbi å sa hej för när ni var i krokarna :crash :tummenner

Ser bra ut boys!

Var ni ute o körde på bergslagsvägen? såg nästan ut som så var lite väl snabba byten för o se ordentligt!

jaja cool med helmutcam iallafall! :tummenupp :tummenupp

Såg nu att det finns betydligt fler kameror än senast jag kika. Vad gör längden på linsen? Hur viktigt är det med 0,1 lux? Är de om man ska spela in när de e bäcksvart?

Är nyfiken på vilken kamera Mikke hade, om han nu hade nån därifrån för den där kvaliten duger utmärkt åt mig!

/ Hannes

Last edited:
tjenix alla. tack för kommentarerna. Det är paket 2 som jag köpte på www.w-motoracing.se, modell 21 CWS-HS och kostade 2995+frakt <--obs! paket

Jag är helnöjd med den då skärpa och bild blir jävligt bra, även i mörker. enkel att använda och osv. Jag kommer snart att köpa lite längre sladdar som man kan ha runt om bilar osv. blir phett!!

Men det kommer mer så fort jag har tid. Nu när vi filmade det här så hade jag glömt att trycka igång bandet på DITvägen, men på HEMvägen så fick vi med 30 min i alla fall, sen dog batteriet till kameran.

Så ni som funtar på att köpa hjälmamera.. GÖR DET!!! WEEHOO säger jag bara.

Nu ska det bara införskaffas förlängningskablar, andra vidvinkellinsrar, ett extra batteripack och vidvinkel till filmkameran :)

DanTheMan71: Jävlig ledsen, men jag kommer att segla från fredag till söndag. vet så inte när jag kommer hem på söndan, men om det blir tidigt så ROCK ON, JAG ÄR FET PÅ!!
har ocksåhört att det ska regna phett i helgen :död

Är det någon som har en bild på hur man fäster kameran i hjälmen eller om någon kan förklara?

eV1Te skrev:
Är det någon som har en bild på hur man fäster kameran i hjälmen eller om någon kan förklara?

Silvertejp!! eventuellt med lite tvättsvamp runt så vibrationerna minskar.. men annars är det Silvertejp som gäller!! (så har jag gjort på min film som ligger uppe nu och alla minimotofilmerna med)

KetogaN skrev:
Silvertejp!! eventuellt med lite tvättsvamp runt så vibrationerna minskar.. men annars är det Silvertejp som gäller!! (så har jag gjort på min film som ligger uppe nu och alla minimotofilmerna med)

okej.. men på filmen här ovan så ser det ut som en mycket mer sofistikerad anordning och jag ser ingen silvertejp :confused:

eV1Te skrev:
okej.. men på filmen här ovan så ser det ut som en mycket mer sofistikerad anordning och jag ser ingen silvertejp :confused:

ja med det är MikkE det är inte jag.. MikkE kommer nog gå över till silvertejp med sen när han filmat lite mer och inser att det är ett jävla meck med att vara seriös.. ;)

Om du väntar lite ska jag fixa en bild till dig.
På denna bilden är helmetcam:en monterad så att den pekar för lågt.. även för minimoto körning där man sitter ganska upprätt men ni förstår iaf..

/KetogaN

helmetcam.jpg

Last edited:
Okej, ser ju ut som värdens budjet bygge, men silvertejp är ju ingenting som låstnar i första taget. Du kan ju allti köpa svart silvertejp så ser det lite bättre ut. :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti