Film med Crmen

KalleNorton skrev:
Några meter kan du väl åka? Ta med nån som tar kort precis när den går upp, då ser det ut som man är kung på bakhjul fast man sewger. :tummenupp

Till och med jag ser bra ut på att åka bakhjul när man tar kort. :tummenupp http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=93910

Nej, du är inte ens nära balanspunkten på den bilden, då vet man att det inte blir långt. :hihi
BTW, du fick precis kritik av en som suger på bakan. :lol

Edit: Stunta idag?
 
Itacha75 skrev:
Nej, du är inte ens nära balanspunkten på den bilden, då vet man att det inte blir långt. :hihi
BTW, du fick precis kritik av en som suger på bakan. :lol

Edit: Stunta idag?
Du är dum. :mad:

Ska tjÖpa lite delar idag, får jag fast dom på hojen är jag på!
 
KalleNorton skrev:
Du är dum. :mad:

Ska tjÖpa lite delar idag, får jag fast dom på hojen är jag på!

**** fixa! :mad: :finger Ring när det är klart, och det ska vara snart! :mad: :finger Mackan, du ska också stunta på CRM:en idag. :mad: :finger
 
marcus_136 skrev:
Det är ungefär 100 gånger svårare att stegra med Crmen än med en Scooter-moppe...
Nu fattar jag inte? Är det svårare med Cross lätt mc än med en Scooter moped? Driver ni? Hur långt stegrar han då, går han bara upp eller stegrar han långt!?
 
En scooter moppe går upp på bakan om man rycker lite häftigt och gasar ganska enkelt. Sen är det bara att använda bakbromsen och gasen.. mycket enkelt.

Man ska helst ha en urpluggad scooter då... lite drag behövs.
 
H4 skrev:
En scooter moppe går upp på bakan om man rycker lite häftigt och gasar ganska enkelt. Sen är det bara att använda bakbromsen och gasen.. mycket enkelt.

Man ska helst ha en urpluggad scooter då... lite drag behövs.
Är det inte svårare att hålla den på balanspunkten då, om man jämför med en Lätt mc?
 
Snubbben skrev:
Nu fattar jag inte? Är det svårare med Cross lätt mc än med en Scooter moped? Driver ni? Hur långt stegrar han då, går han bara upp eller stegrar han långt!?
Med en scooter är det bara att rycka i styret och ge gas + att det är mycket lättare att kontrolera bakbromsen på en scooter.
 
H4 skrev:
Miton verkade vara slö :va
VAFAN SÄGER DU!!! :mad:

ok, jag är ingen super snubbe på hoj :3freak och sen så tycker jag den har börjat gå segare senaste tiden i högre farter :va .....
Men kanske så har jag bara vant mig med den, tog ju kortet för inte så länge sen.
 
kullberg2 skrev:
VAFAN SÄGER DU!!! :mad:

ok, jag är ingen super snubbe på hoj :3freak och sen så tycker jag den har börjat gå segare senaste tiden i högre farter :va .....
Men kanske så har jag bara vant mig med den, tog ju kortet för inte så länge sen.

Nä, skämtade bara lite med dig, hehe.

Svårt att se på film.
 
Snubbben skrev:
Är det inte svårare att hålla den på balanspunkten då, om man jämför med en Lätt mc?

Har du någon gång hittat balanspunkten på bakhjulet? Motorcykeln, eller cykeln.

Jag kan slanga hur långt som helst med cykeln. När man väl kommer upp på balanspunkten och tappar lite höjd så är det jävligt enkelt att få det igen... krävs ingen kraft nästan, varför? Jo för att man ligger på balanspunkten... där vikten fram och bak är nästan identisk. Ligger man inte på balanspunkten när man stegrar krävs det mycket kraft för att hålla framhjulet i vädret + att hastigheten ökar kraftigt.

Så kommer du upp till balanspunkten med en vespa, behövs det ingen kraft alls för att reglera höjden (nästan).
 
H4 skrev:
Har du någon gång hittat balanspunkten på bakhjulet? Motorcykeln, eller cykeln.

Jag kan slanga hur långt som helst med cykeln. När man väl kommer upp på balanspunkten och tappar lite höjd så är det jävligt enkelt att få det igen... krävs ingen kraft nästan, varför? Jo för att man ligger på balanspunkten... där vikten fram och bak är nästan identisk. Ligger man inte på balanspunkten när man stegrar krävs det mycket kraft för att hålla framhjulet i vädret + att hastigheten ökar kraftigt.

Så kommer du upp till balanspunkten med en vespa, behövs det ingen kraft alls för att reglera höjden (nästan).

Det är väl mer att på en skroter så finns den mesta tyngden där bak och långt ner vilket gör det lätt att hålla den där?
 
Tjet skrev:
Det är väl mer att på en skroter så finns den mesta tyngden där bak och långt ner vilket gör det lätt att hålla den där?

Haha, skroter :)

Nja, isåfall enkel att få upp. Sen behöver man kanske inte ligga så högt upp eftersom man har tyngden där bak... enkelt att få upp och justera höjden.

Jag har ingen aning, aldrig testat att slanga med scooter.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top