Film: Literhojar har för mycket effekt för gata

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Lite glädjemätare?

Och som nån på första sidan sa: kan aldrig bli för mycket effekt, bara för lite förstånd.

Nu är det säkert redan 6 sidor moralpredikande..

Men så varligt va det väl endå inte? :va Kanske inte det mest trafikskole aktiga betéendet. men det va väl kanske inte medningen med filmen heller :gnissla

Fast fimen visar inte att just literhojar skulle vara farligare än småhojar, filmen visar hur någon som tycker det är roligt att köra slalom och slanga mellan bilar utan en tanke på att han kan fucka up duktigt om någon byter fil eller hittar på något annat som folk ju gör i trafiken.

Samt någon som kör på onödigt låga växlar för att ha en tusenkubikare...
Jag tror att många skulle klara av att köra snabbare på en 600 utan att varva mer än vad han gjorde.

Klart som fan de har för mycket pulver för gatan....men...och?

Man behöver ju inte köra i 290 bara för att det går - skjutvapen är SKITFARLIGA om man använder dem på fel sätt, men ändå är det inga större problem att ta en jägarexamen och ansöka om licens för en fet studsare eller hagelbrakare...inte mycket svårare än att ta körkort för den delen.

Skall man plocka bort allt som kan vara farligt om det används på fel sätt - så blir det inte mycket kvar (läs Sverige om 30 år?)..

Trams.

/J

Klart som fan det sker singelolyckor på MC, likaså det sker singelolyckor med bil...

Vad förväntar du dig?
så fort det finns folk i rörelse inom en grej, det kan vara exakt vad som helst, så sker det olyckor.

Jo, men procentuellt sett är nog siffrorna lite annorlunda.

Bra film ja blev åksugen, synd att det regnar ute.

Btw, var helt säker på att det var Customskändaren som var trådskapare

Förstår inte riktigt ditt påstående :va, är det fel på cyckeln för att den har i mitt mått sett en bra effekt :confused:, du menar att det inte går att åka lagligt eller :va, vart vill du egentligen komma med ditt uttalande :confused:, svara gärna, är mycket intresserad av att höra din förklaring på detta inlägg :D.

/ A.B

Last edited:
Fokus på saker kommer väl och går, minns jag rätt så skrev någon som var med på 80-talet att det är ingen direkt skillnad nu jämfört med på 80-talet.

He he på den tiden så var det en frivillig 100hk begränsning, den var verkligen frivillig, obligatorisk demontering vid första servicen:D

Vi körde som svin då oxå och procentuellt så förolyckades fler då tror jag?
Kanske någon intresserad kan kolla upp.

Var det ingen annan än jag som tyckte att den bludra lite på höga varv?? Han borde ge på den lite och inte låta den hacha igen på det där viset:ajjabajja:D

Allways look on the bright siiide of life.... *visslar*
Grabben var LÄTT först till kontoret och då hann han med att handla fika + frukost på vägen :tummenupp

Alltså H4 kan du inte bara tala om hur fan du ska ha det! dubbelmoral ALLAN!

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4376094

Samt skenförsäkkring på det! bra jobbat din flis! :tummenupp

Jag har ju sagt att jag inte har något emot en literhoj.

Och vad kan man göra åt skenförsäkring när det gäller enbart trafik? Trafikförsäkringen gäller ju för alla, tom om man inte har körkort. Så är det då olagligt att ha den trafikförsäkrad på mamma eller pappa?

OCH SNÄLLA, DETTA ÄR INGEN MORALTANT-TRÅD. Ni är hopplösa allihop.

Jag har ju sagt att jag inte har något emot en literhoj.

Och vad kan man göra åt skenförsäkring när det gäller enbart trafik? Trafikförsäkringen gäller ju för alla, tom om man inte har körkort. Så är det då olagligt att ha den trafikförsäkrad på mamma eller pappa?

Nehe men vad menade du med din topic då? ville du bara hävda att du är cool eller?.

ja det kallas skenförsäkring= olagligt, om du inte säger att du kommer köra den.

Nehe men vad menade du med din topic då? ville du bara hävda att du är cool eller?.

ja det kallas skenförsäkring= olagligt, om du inte säger att du kommer köra den.

Well, då är man outlaw eller?

Bor man i samma hus som sina parentas vilket jag gör så är det oftast inga problem att bruka hojen.

Sen vet jag inte hur cool jag är när jag påstår att literhojar har för mycket effekt? Det är ju ni som är coola som säger till mig att skaffa en 25 hk hoj.. :)

Cooooola snubbar bakom skärmen.

Last edited:
Well, då är man outlaw eller?

Bor man i samma hus som sina parentas vilket jag gör så är det oftast inga problem att bruka hojen.

Sen vet jag inte hur cool jag är när jag påstår att literhojar har för mycket effekt? Det är ju ni som är coola som säger till mig att skaffa en 25 hk hoj.. :)

Cooooola snubbar bakom skärmen.

Har aldrig sagt till dig vad du ska skaffa för hoj H4.
Jag är inte bara cool bakom skärmen, utan irl också :D

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...