Film - Lite söndags åka i Tyresö

rvacchi

RickTM
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
zx-6r + ett par till
Film - Lite söndags åka i Stockholm

Här har ni film på söndags åkandet vi gjorde i helgen. Amatör som man är men lite tidsfördriv bjuder jag på!!!
http://www.youtube.com/watch?v=[YOUTUBE-ID]PZhvdV7F1hU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Hm detta måste man ju prova i helgen. har inte tänkt på att man kan köra där.
ingen som blir grinig när man kör där?

Det är nog där.

Jag har kört där 4ggr nu och det är en del som kör där. Det är ingen som blivit grinig hittills och det är avskilt.

Grymt ställe att köra på och som bjuder på många olika underlag!!

I skogen bakom bilskroten (andra sidan av asfaltsvägen mot där ni höll till nu) finns det en massa roliga grusvägar och skogsstigar/spår:tummenupp

Kan ni spana in nästa gång :)

Ser ju lajbans ut!
Ska köpa mig nåt liknande att ha här hemma å bränna runt me!
Börjar ruttna på raketen.

Det är nog där.

Jag har kört där 4ggr nu och det är en del som kör där. Det är ingen som blivit grinig hittills och det är avskilt.

Grymt ställe att köra på och som bjuder på många olika underlag!!

Grymt, då vet jag vart man ska gasa i helgen :tuttar

HAHAHAHAHA :rofl ! hahahaha
vad händer vid 4.31? såg bra jävla flummigt ut.

Jag tappar styret med vänster hand och försöker styra bort från träden med höger.. Det kändes hel knasigt men är lycklig att det kom med på film så man har nåt att skratta åt!! :D

Grymt, då vet jag vart man ska gasa i helgen :tuttar

Det ska bli uppehålls väder på söndag och 8grader, kommer nog att lufta Husqvarnan då istället.

Ju fler som hakar på desto roligare, hjälm kameran åker med igen då!!!

Last edited:
Har stött på en gubbe med bössa när jag körde i området norr om bilskroten. Han menade på att vi förstörde marken där vi körde men eftersom vi hade olika åsikter ringde han markägare/förvaltare som kom till platsen. Markägaren sa däremot att det var OK att köra bakom bilskroten där det är uppkört men att man absolut inte skall köra på de större grusvägarna norr och öster om bilskroten (naturreservat).

Har även sett idioter köra på bakhjulet inne i kapellområdet vilket är stört när det finns massor med andra bra platser att leka på.

Se kartan i länken:
http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=3&m...20kapellomr%E5det.%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Följ åtminstone dessa tips när ni kör i Älta, vi som kör enduro har inga rättigheter att få köra så låt oss inte göra folk sura i onödan.

Har stött på en gubbe med bössa när jag körde i området norr om bilskroten. Han menade på att vi förstörde marken där vi körde men eftersom vi hade olika åsikter ringde han markägare/förvaltare som kom till platsen. Markägaren sa däremot att det var OK att köra bakom bilskroten där det är uppkört men att man absolut inte skall köra på de större grusvägarna norr och öster om bilskroten (naturreservat).

Har även sett idioter köra på bakhjulet inne i kapellområdet vilket är stört när det finns massor med andra bra platser att leka på.

Se kartan i länken:
http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=3&m...20kapellomr%E5det.%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Följ åtminstone dessa tips när ni kör i Älta, vi som kör enduro har inga rättigheter att få köra så låt oss inte göra folk sura i onödan.

Kanon! Bra att veta! :tummenupp

Se kartan i länken:

Jag håller faktist med. Det får bli vid bilskroten helt enkelt!!!

Jag håller faktist med. Det får bli vid bilskroten helt enkelt!!!
Området kring älta är väldigt stort med massor med spår kors och tvärs. Så länge man kör på väl använda spår och inte allt för nära bebyggelse tror jag man är på det torra.

Har även pratat med hundägare som gått i området och ett par sökte sig faktiskt till platsen för att deras hund skulle lära sig vara i närheten av motorcyklar (så fort man startade blev hunden vild och började skälla). Personligen tycker jag att om någon verkar störa sig på att man kör kan man stanna och diskutera med vänlig ton.

Jag har ritat ut inom vilket område jag har kört tidigare och där det är tydliga endurospår som jag anser är OK att köra inom, så länge man inte gasar allt för hårt i närhet av hus. Följer man omkretsen på området är det en sträcka på 1 mil.

Bifogat

• Älta.jpg
    Älta.jpg
    233.8 KB · Visningar: 158
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025