Film - Lite söndags åka i Tyresö

Området kring älta är väldigt stort med massor med spår kors och tvärs. Så länge man kör på väl använda spår och inte allt för nära bebyggelse tror jag man är på det torra.

Har även pratat med hundägare som gått i området och ett par sökte sig faktiskt till platsen för att deras hund skulle lära sig vara i närheten av motorcyklar (så fort man startade blev hunden vild och började skälla). Personligen tycker jag att om någon verkar störa sig på att man kör kan man stanna och diskutera med vänlig ton.

Jag har ritat ut inom vilket område jag har kört tidigare och där det är tydliga endurospår som jag anser är OK att köra inom, så länge man inte gasar allt för hårt i närhet av hus. Följer man omkretsen på området är det en sträcka på 1 mil.

OK, coolt.

Då var det ok att köra där vi körde helt enkelt. Klart man stannar upp och pratar om men blir stannad. Finns inget att förlora på detta!!

Brukade köra där med fiddy förut och det finns en del surgubbar som ringer polisen då och då tyvärr:( polisen gör inte så mkt förutom att de säger till en att inte köra där så de är schyssta.

Har även blivit jagad av gubben som äger stället när jag körde i naturreservatet bredvid där och han prejade mig så jag var när o flyga in i ett träd så kör bara vid bilskroten annars blir ni nedkörda ^^

tror jag såg er köra när jag körde förbi där med moppen btw :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul