Film. Lite KTM 990 SMR på Mittsverige

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
:tummenupp Riktigt cool film! Kanonmusik, schyssta knäskrap och fina wheelisar!:yoparty NÄSTAN så man blir lite SMR-tjöpsugen!:D
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:Dsåg inte alls skoj ut,hur är kotten jämfört med kwaken och rc8 du haft förut?är småsugen på en smr själv och filmen gör ju inte suget mindre
 

peppe44

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
kalmar
Hoj
kawazaki zrx 1200s
vackert!!
Som sagt så var man sugen efter att man provkört 990smt. Vågar nog inte provköra smr då kommer kanske inte kawan med hem igen....
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
:Dsåg inte alls skoj ut,hur är kotten jämfört med kwaken och rc8 du haft förut?är småsugen på en smr själv och filmen gör ju inte suget mindre

Tja, Kawan är ju en i raden av Japanska Radfyror™ Massor av effekt men ganska könlös. RC8:an var en fantastisk hoj på alla sätt förutom att den är svår att leva med. Den trivs bäst, eller till och med bara på banan, men dem har KTM:s berömda körglädje, det har den:)

SMR:en däremot funkar precis överallt, den går som ett skott och svänger på en femöring. Det märkliga är att den är sååå snabbstyrd men ändå stadig. Den går skitbra på bana, kanonfjädring som är verkligt skoj att labba med eftersom den reagerar på varenda klick. Den går skitbra på gata, både i stan och på landet. Naturligtvis är det kurviga småvägar som är favoriten men till skillnad från en ren sporthoj så är den rolig att köra även på riktigt usla vägar, norrländska tjälskott är inget problem. Sen att den inte skäms för sig på grus är ju en bonus. Nä den är sketaskoj på ren svenska:tummenupp
Toppar för övrigt i 237 med ett kugg mindre fram. Mappning och pipor är ett måste:)
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Det är en grymt trevlig hoj, känns bra att det står en i garaget... :D
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ger mig fanken på att om du har en SH tröjja står de "Riding it like i stole it"
riktigt fin körning... inspirerande =)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ger mig fanken på att om du har en SH tröjja står de "Riding it like i stole it"
riktigt fin körning... inspirerande =)

På min tröja står det N.S.L.A.M.C.A.G... Det är ju nästan samma sak:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Snygg film Niklas:tummenupp

Jag tror jag har ett litet klipp från min kamera med en SMR på väg in i chikanen... Intresserad?

:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Snygg film Niklas:tummenupp

Jag tror jag har ett litet klipp från min kamera med en SMR på väg in i chikanen... Intresserad?

:)

Hur mycket är det värt om just det klippet försvinner och aldrig mer visas?:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
OK, budskapet uppfattat:D

Tyvärr lär ju Din arsenal vara hyfsat välfylld med 675 också, så jag antar att jag inte blir rik denna gången heller...:död

Terrorbalans...:)

Edit - Är Din bergsget verkligen så bra injusterad? För inte kan det väl vara av annan anledning än ryckig motorgång eller chassisättning som framhjulet så lätt och gärna viftar i luften...? :)

Oh, behave...

Hur mycket är det värt om just det klippet försvinner och aldrig mer visas?:)
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
OK, budskapet uppfattat:D

Tyvärr lär ju Din arsenal vara hyfsat välfylld med 675 också, så jag antar att jag inte blir rik denna gången heller...:död

Terrorbalans...:)

Edit - Är Din bergsget verkligen så bra injusterad? För inte kan det väl vara av annan anledning än ryckig motorgång eller chassisättning som framhjulet så lätt och gärna viftar i luften...? :)

Oh, behave...


Jodå, den är väljusterad, all vikt bakåt:D

Ja, jag har mycket 675 material så den striden kan du inte vinna kompis:arsele:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är bara för att Du VET att jag förmäktar i Västerås idag som Du vågar visa :arsele för mig en Fredagsförmiddag:kär . Nu ska jag inte spamma sönder Din fina filmtråd mera :glömdet

...den striden kan du inte vinna kompis:arsele:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är bara för att Du VET att jag förmäktar i Västerås idag som Du vågar visa :arsele för mig en Fredagsförmiddag:kär . Nu ska jag inte spamma sönder Din fina filmtråd mera :glömdet

Självklart! Om du hade varit hemma i Jivvre så hade jag alrdig tordats. Nu vet jag ju att du är lite äldre så du hinner glömma sådana här påhopp innan du är hemma igen...:tungan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top