Film: Hakar på en H-busa på Bulten 22/7 -09

http://www.dustinhome.se/pd_5010315382.aspx

hur funkar det där? kan inte se något om studentpriser.

Rabatten dras i "kassan" när en student gör en beställning, man måste ha nåt csn-kort och registrera sig som student http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=5374&pageID=262

Vid registreringen kollas personnumret automatiskt för att verifiera att personen i fråga verkligen är student och ska få rabatt.

Gäller att passa på, när för många studenter beställt kameran går förmodligen priset upp :banana
 
Så länge "alla andra" kör som idioter får vi oxå göra det. Och eftersom det var bättre förr och alla va ligister då, så måste vi vara det nu oxå! Heja heja heja...

...eller inte?


"pappa pappa, martin fick ju en glass, då vill jag oxå ha det!"
"farbror bosse, farbror bosse, martin körde ju i 200 knyck, då vill jag oxå göra det!"

haha... skönt och se att inget förändras :)
 
Rabatten dras i "kassan" när en student gör en beställning, man måste ha nåt csn-kort och registrera sig som student http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=5374&pageID=262

Vid registreringen kollas personnumret automatiskt för att verifiera att personen i fråga verkligen är student och ska få rabatt.

Gäller att passa på, när för många studenter beställt kameran går förmodligen priset upp :banana

ok, gäller det alla prylar eller bara vissa, hur kommer man i så fall fram till vilka som det är studentpriser på?
 
Du kör både snabbt & med omdömme Adrenaline, jag vet ju det då jag åker mycket med dig :klappar Alla andra är bara avundsjuka :blah

:tummenupp
 
Kan nån förklara det "balla" med att köra för fort på allmän väg? eller rent av "race:a"
Eller för den delen, det "balla" med att gena i skymda kurvor...
Förr eller senare kommer det en billist som är så jävla trött på er och således skiter fullständigt i om ni genar, han/hon kommer inte väja...
 
Synd att det inte finns någon bana där uppe, i stockholm inom 6 mils radie. För ingen vågar ju ligga på gränsen av sin förmåga på en kurvig väg. Många som kör på bulten skulle nog kunna vara ruggiga på bana tror jag.
Be safe, and ride faster and faster.... and faster... and faster.
 
Du kan ju fråga de som smällde på Bulten idag... Synd Du inte hann fråga INNAN de smällde. Den här AHA-upplevelsen är tydligen för abstrakt för vissa. Går ej att tänka sig för. Man måste tydligen stoppa tungan i vägguttaget för att förstå det här med spänning... :)

Men snälla sluta nu, alla dina inlägg handlar om vad du tycker om fortkörningar och frigolithjon och allmänt gottande i andras olyckor. Dom flesta har förstått din poäng nu på forumet eftersom du varit relativt aktiv överallt med dina åsikter. Ta och stoppa in din e-penis nu och skriv en bok eller något...helst till någon som bryr sig.
 
Jag gottar mig INTE i andras olyckor. Tvärtom. Jag har förlorat vänner.

Vi kan vända på steken. Varför är det så få som inte reagerar kraftigare bland oss motorcyklister och som inte tar dialogen med Er? Det är ju här ni håller till.

Jag, med många fler, har skrivit och skriver till folk som bryr sig. Lita på det :tummenupp


Du använder ju andras olyckor för att propagera för dig själv.
 
Synd att det inte finns någon bana där uppe, i stockholm inom 6 mils radie. För ingen vågar ju ligga på gränsen av sin förmåga på en kurvig väg. Många som kör på bulten skulle nog kunna vara ruggiga på bana tror jag.
Be safe, and ride faster and faster.... and faster... and faster.

Det intressanta är att de sällan är det.. förstår inte riktigt varför men under alla SMC-kurser och andra bandagar jag har varit på så har jag stött på massor av personer som jag vet kör som galningar i trafiken men sen av ngn anledning inte fixar att köra bana speciellt fort:confused:

Skumt egentligen?
 
Det intressanta är att de sällan är det.. förstår inte riktigt varför men under alla SMC-kurser och andra bandagar jag har varit på så har jag stött på massor av personer som jag vet kör som galningar i trafiken men sen av ngn anledning inte fixar att köra bana speciellt fort:confused:

Skumt egentligen?

Prestationsångest? Dom vet att det inte finns något annat att skylla på än sig själva och klarar inte pressen? :)
 
Det intressanta är att de sällan är det.. förstår inte riktigt varför men under alla SMC-kurser och andra bandagar jag har varit på så har jag stött på massor av personer som jag vet kör som galningar i trafiken men sen av ngn anledning inte fixar att köra bana speciellt fort:confused:

Skumt egentligen?

Egentligen inte det minsta skulle jag tro. :rolleyes:
 
Men snälla sluta nu, alla dina inlägg handlar om vad du tycker om fortkörningar och frigolithjon och allmänt gottande i andras olyckor. Dom flesta har förstått din poäng nu på forumet eftersom du varit relativt aktiv överallt med dina åsikter. Ta och stoppa in din e-penis nu och skriv en bok eller något...helst till någon som bryr sig.

Håller fullständigt med.

Detta är ju inte olyckshoj.com. Visst förstår jag dig customskändaren, det är helt rätt att folk åker för fort idag. Men ditt snack tröttnar man på, och det kommer alltid att finnas folk som åker snabbt. Vi i Sverige har det bra ändå, vi kör relativt säkert jämfört med de som kör i Polen, Tjeckien och i Balkan. Jag åker ner varje år till Bosnien, och där dör det hojfolk som flugor. Nollvision kan ni glömma. Det är upp till var en att bedöma hur man ska köra, kör man extra snabbt får man ta risken osv. Så funkar det. Det enda som är synd är när svensson med sin V70 med fru och barn blir påkörd. Resten av folket som kör ihjäl sig själva - väldigt synd också, men den risken finns alltid när man kör fort så i princip väljer man själv att riskera sitt eget liv... vilket man iofs gör varje gång man sätter sig på en hoj. Inget nytt under solen.

Du verkar bara ha reggat dig på forumet för att snacka säkerhetsfrågor. Mc folket gillar inte att du skriver om det på det viset som du gör. Brist på respekt för folk som avlidit/skadat sig i olyckan.

Jag tycker att olyckstråden räcker, och minneslund. Där får man definitivt en känsla av att man är dödlig och att turen idag kan vara sista turen.

Ditt snack tycker jag hör hemma på ett forum för 50 åriga klimakteriekärringar.
 
Prestationsångest? Dom vet att det inte finns något annat att skylla på än sig själva och klarar inte pressen? :)

...eller så kanske det är så, speciellt på SMC kurserna, att folk är där för att lära sig och inte gasa helvetet? Helt oinvigd vad det gäller bana men det känns som det mest logiska svaret?
 
Last edited:
Jag gottar mig INTE i andras olyckor. Tvärtom. Jag har förlorat vänner.

Vi kan vända på steken. Varför är det så få som inte reagerar kraftigare bland oss motorcyklister och som inte tar dialogen med Er? Det är ju här ni håller till.

Jag, med många fler, har skrivit och skriver till folk som bryr sig. Lita på det :tummenupp

Ok då tar vi det som du snackar om.
att bry sig.

Fakta !

vi har ett statligt verk som skall sköta om våra vägar, där personalen inte vet hur en motorcykel fungerar eller hur den används.

vi har ett statligt verk (samma) som vid ett flertal tillfällen uttryckt sin önskan att INTE behövt ta ansvar när det gäller Motorcyklister på väg (ex nollvisionen) för att motorcyklarna inte hjälper föraren i händelse av olycka.

Detta statliga verk (vägverket för den som är lite långsam och inte har fattat det ännu) är samma som har ansvar för att vägarna blir så säkra som de bara kan bli för ALLA som vistas på dem.

ok om vi är överens om det så kan vi ju gå vidare.
Samma statliga verk genomför ett antal åtgärder som vilken motorcyklist som helst snabbt kan inse att de är rent vansinne.

exempel på åtgärder som är så jävla urbota korkade att man bara baxnar.

I rondell placeras "konstverk" i form av stålskulpter av granar osv.
Det krävs väl inte ett geni för att inse vad som händer om man som motorcyklist halkar omkull under ingång i den rondellen och far in i det där.

Vajerräcken, som mitträcke och som om inte den idiotin räckte så sätter man det även som räcke på utsidan.
behöver det kommenteras mer ? Nej.

"snabeldraken", man väljer att laga asfalt genom att slänga på en gegga och sedan lägga på en massa lös lagningsmassa i form av grus detta grus skall då köras in i sprickorna av bilarna och det som blir över skall då helt enkelt blåsa av vägbanan.
Ofta saknas skyltar om att det är löst grus liggandes överallt på vägbanan.
Stockholms stad gör just nu likadana lagningar även de utan ordentlig skyltning.

Laga HALVA vägbanan:
man lägger långa asfaltsremsor över den yttre delen av vägbanan och lämnar därmed motorcykelföraren med valet att antingen ligga och köra på yttersidan innersidan eller ligga och köra på en kant inte sällan med en ganska stor höjdskillnad. Detta gör att om man som mc förare väljer att köra i mitten och får möte tvingas man inte sällan att gå över en kant med vingel då däcket biter på två olika ställen och sedan ha en halv vägbana att manövrera på.

Göra markeringar mitt i filerna.
tja vad säger man, inser man inte att ränder mitt i filen inte direkt hjälper en motorcykelförare då vet man inte mycket om motorcyklar och hur de fungerar.

vi kan fortsätta ganska länge med exempel som inte direkt är smickrande för vägverket. verket som är där för oss alla som använder våra vägar.
 
Last edited:
>(vägverket för den som är lite långsam och inte har fattat det ännu)

App app, TRANSPORTSTYRELSEN heter det numera, dom har även hand om sjötrafik och lufttrafik. (så snart komemr väl planen att börja trilla ner och båtarna att gå på grund då...)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top