Film: "Fotokurvan" i USA

Helt klar ett case av fjärrstyrt valspäck. Filmaren har smort in vägen i förväg med valspäck och aktiverar halkan med sin fjärkontroll. Det är därför just de hojar han filmar vurpar och inte de andra.

Inte första gången jag ser detta.
 
Diverse muppar i jeans och T-shirt,,,,,,,, varför läggs det upp sån här skit, man kan väl titta på Tuben lika gärna.:mad:
 
Kalla däck.. tja kanske..
Tror själv mer på förarens inverkan.
Den ena filmen är min klara uppfattning att han hänger i styret i kurvan.
Han trycker helt enkelt bort framdäcket.
Vanligt.. Jupps.. hur vanligt som helst.
Vanligaste orsakerna till att man får framhjulssläpp är.
1. Dålig gaskontroll
2. Hänger i styret, vilket hänger i hop med dålig förankring i hojen.
3. Bromsar med nerlägg.


Ps. Fotokurvan ligger många mil från Bogesund..

Rätta mig om jag har fel. Men det jag ser är att precis innan de första går omkull vrider de styret åt vänster alltså försvinner motstyrningen. Är det de du menar med "hänger i styret"?

De sista verkar ju få bakhjulssläpp enligt mig, dålig gas kontroll?

//Dafe
 
Rätta mig om jag har fel. Men det jag ser är att precis innan de första går omkull vrider de styret åt vänster alltså försvinner motstyrningen. Är det de du menar med "hänger i styret"?

De sista verkar ju få bakhjulssläpp enligt mig, dålig gas kontroll?

//Dafe

Precis det som händer när man hänger i styret.. Man ligger alltid o ger styrkommando... Enda orsaken att hojen i ett sånt läge inte svänger mer är att man håller emot med den andra handen.
Samt har man ruskigt dålig känsla för när det släpper jmf med om man sitter bra förankrad i tank och är avslappnad i armarna...
 
Kretasyndromet. Halt därför att det samlas smuts (grus, damm, dieselavgaser m.m.) och det sköljs inte rent så ofta eftersom det regnar så sällan.
 
Precis det som händer när man hänger i styret.. Man ligger alltid o ger styrkommando... Enda orsaken att hojen i ett sånt läge inte svänger mer är att man håller emot med den andra handen.
Samt har man ruskigt dålig känsla för när det släpper jmf med om man sitter bra förankrad i tank och är avslappnad i armarna...

Det är vad jag får höra på Rörken kör för mycket med armarna. Nåt tips på hur man råder bot på det förutom att slappna av mer med armarna? Försöka använda ben och mage mer kanske?

//Dafe
 
Ser ju rätt flummigt ut, men förmodligen som Ezzo säger väl? Mkt vikt på framhjulet pga dålig förankring i hojen i kombination med på/av/på/av gas genom kurvan. Sänk ingångshastigheten och gasa ner när det börjar svänga istället (= tyngdpunkt flyttas bak, bättre grepp, stabilitet). Filmen med bakhjulssläppet där var ju dock lite väl märklig.. kändes inte som han vred på fullt liggandes på kanten av däcket heller. :fattartil
 
palla riskera sitt liv och hojen på den kurvan, fattar inte dom att de sker olyckor stup i kvarten i den kurvan?
 
Det är vad jag får höra på Rörken kör för mycket med armarna. Nåt tips på hur man råder bot på det förutom att slappna av mer med armarna? Försöka använda ben och mage mer kanske?

//Dafe

Förankringen i hojen. Bra knäslut mot tank. Pressa från fotpinne mm.

Ser ju rätt flummigt ut, men förmodligen som Ezzo säger väl? Mkt vikt på framhjulet pga dålig förankring i hojen i kombination med på/av/på/av gas genom kurvan. Sänk ingångshastigheten och gasa ner när det börjar svänga istället (= tyngdpunkt flyttas bak, bättre grepp, stabilitet). Filmen med bakhjulssläppet där var ju dock lite väl märklig.. kändes inte som han vred på fullt liggandes på kanten av däcket heller. :fattartil

Vrider på gas med mycket nedlägg.
Föraren hänger ut med röv... men håller kroppen in över tanken.
Detta gör att han inte hänger alls och får luta hojen lika mycket som om han skulle sitta rakt upp och ner.
 
Last edited:
Jupp. alla ni andra som spekulerar ta er en titt. Jag står fast med mitt dieselspill. Inte ovanligt att lastbilar skvätter lite i kurvor.

Klart att sand och SBS har sin inverkan också. Likaså kalla däck... Men inte fan går man omkull i den mesiga farten av enbart för sådana saker. Då är det en kombination av allt i så fall.

 
På tal om dieselspill. Körde precis igenom en rondell där avfarten mot Malmö går (med bil då). (Ättekulla/Helsingborg). Låg fan spill på hela jävla väghalvan en bra bit ut på påfarten. jävla idioti, har själv vurpat i samma rondell (under körskoletid) på grund av diesel.
 
Jupp. alla ni andra som spekulerar ta er en titt. Jag står fast med mitt dieselspill. Inte ovanligt att lastbilar skvätter lite i kurvor.

Klart att sand och SBS har sin inverkan också. Likaså kalla däck... Men inte fan går man omkull i den mesiga farten av enbart för sådana saker. Då är det en kombination av allt i så fall.

Inte för att jag har en aning hur många som kör där.. Men skulle det bero på vägbanan skulle fler rasa... samt rasa på samma ställe.
Just my 5
 
Eller så har fotografen "preppat" kurvan med t.ex. lite kylarvätska innan han ställde sig där.
Sen är det bara filma en hel dag och man har en massa filmer på folk som vurpar.
 
Verkar vara ett populärt ställe att stå på om man vill ha kraschbilder i alla fall!
 
Bara jag som skulle vilja se en highsider över räcket? :D Typ höjdhopp?

Nä men det jag är mest faschinerad (?) över är deras skydd..
 
"...and there were so many accidents from people speeding with there sportcars and motorcycles that they decided to cut down on that"

http://http://www.youtube.com/watch?v=_d2jOXAE-Gg

"..this is basicly the heart of the Malibu canyon and of the motorcycle playground. I heard the locals don't appreciate it..."

...låter som snacket om bulten.
 
Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top