Film: CBR1000 2008 powerwheelie i 240 km/h

sen så är det ingen höjdare att km visaren drar iväg mer än den borde....har dock ingen koll på hur mycket
 
köp en Speedo Healer så är problemet löst..har en själv o det blev kanon:tummenupp
 
Last edited:
Nej, en sådan hoj vill inte jag köpa då någon verkar ha enbart som nöje att ligga och plåga motorn hela tiden med låg växel och högt varv. Gör nästan ont i en att höra motorns frustration...
 
Såg nån film som en kille filmat i norge på en cbr 954 för några år sen. Ungefär samma koncept och där va det lika tydligt att han drevat om "en aning":D
Power wheelie i 270, enligt mätarn men trafiken runt i kring höll då inga 270 km/h.
 
Hmmm... Vad är det för lampa som tänds på högersidan mellan varvräknaren och displayen när han börjar komma upp i varv?
 
Framhjul

Hmm, jag har tokdrevat(-1fram+5bak) min 600 hornet o tycker att hojen blev hur roligt som helst att köra... Toppar väl ca 200 nu o det räcker alldeles utmärkt.Lättare framhjul blir det ju självklart men jag tycker hojen blir allmänt mycket aggressivare att köra, vilket gör hojåkningen mycket roligare.Nackdelen är väl att man ligger på ett konstan högt varv vid lite längre körningar..Sen e det ju precis meningslöst att ha kvar org hastighetsmätare när man dreva om så mycket (kör med cykeldator som drivs från framhjulet nu)

Då vet du ju inte hur snabbr du kör på slangen:D
 
Nu vet inte jag vad som är gjort och inte gjort med bladen i filmen men ser jag på kvällsfilmen så känns det som att siffrorna stämmer med växlarna från 1-6

men jämför med trafiken som kör bredvid :tummenupp

Eftersom mätaren går på växellådan och är inställd efter originaldrevningen tror den att det går mycket fortare än det egentligen gör
 
Ser lustigt ut att alla bilar kör så snabbt... Set roliga är att det där orkar ju zx10an göra utan att fejka, den går att powerwheela upp runt 180-190blås på 3an, vet dock inte om den går riktigt 240kmh på 3an innan växeln tar slut... Men men det är väl så där när man kör Hynda ;)
 
Ser lustigt ut att alla bilar kör så snabbt... Set roliga är att det där orkar ju zx10an göra utan att fejka, den går att powerwheela upp runt 180-190blås på 3an, vet dock inte om den går riktigt 240kmh på 3an innan växeln tar slut... Men men det är väl så där när man kör Hynda ;)

Om ZX10:an powerwheelar i dem farterna så gör nog nya CBR:en det också.
 
men jämför med trafiken som kör bredvid :tummenupp

Eftersom mätaren går på växellådan och är inställd efter originaldrevningen tror den att det går mycket fortare än det egentligen gör

Mycket möjligt, men siffrorna stämmer fortfarande med växlarna:pannkyss
Sen är inte jag någon bakhjulsfantom på något sätt men de lilla jag körde med min nu i höstas, kan jag intyga att den går upp på slangen i 200km/h på 3:e växeln med enbart gas:tummenupp
 
Mycket möjligt, men siffrorna stämmer fortfarande med växlarna:pannkyss
Sen är inte jag någon bakhjulsfantom på något sätt men de lilla jag körde med min nu i höstas, kan jag intyga att den går upp på slangen i 200km/h på 3:e växeln med enbart gas:tummenupp
Ja, helt korrekt! Men eftersom du har ändrat utväxlingen efter växellådan, dvs efter både hastighetsmätaren och varvräknaren så går hojen iaf långsammare än vad det står på mätarn, även om förhållandet mellan visad hastighet och varvtalen stämmer.
 
Ja, helt korrekt! Men eftersom du har ändrat utväxlingen efter växellådan, dvs efter både hastighetsmätaren och varvräknaren så går hojen iaf långsammare än vad det står på mätarn, även om förhållandet mellan visad hastighet och varvtalen stämmer.

Vill klargöra en sak, det är varken jag lr min moppe som är i filmerna i denna tråd!
Sen är min moppe ej drevad och var helt orginal i höstas när jag "powerwheelade i 200 på 3:an"

Kort och gott, en helt standard blade -08 slänger upp framhjulet i 200 på 3:e växeln med enbart gaskontroll:)
 
jag har funderat på att dreva om min hoj men vill inte ha större skillnader på hastighets mätaren, typ 10 km/h...
nån som vet hur mycke man skall dreva då??

-1 fram och +2 bak gjorde att min mätare visade 10+ på förra hojen.
Behöver ju inte stämma på ala kanske .. vad vet jag ..
 
Vill klargöra en sak, det är varken jag lr min moppe som är i filmerna i denna tråd!
Sen är min moppe ej drevad och var helt orginal i höstas när jag "powerwheelade i 200 på 3:an"

Kort och gott, en helt standard blade -08 slänger upp framhjulet i 200 på 3:e växeln med enbart gaskontroll:)

går väl med dom flesta litermoppar..

till och med med min ultratrötta gixxer -05..:tungan
 
Nu skriverr ni väl inte hela sanningen va?
Jag pratade med en ägare av GSX-R1000 K7 (han läser säkert detta och får korrigera mig om jag missuppfattade) om detta med powerwheelande på 2an. Han sa, visst lyfter framhjulet lite högst upp i varvregistret men det var ju inte frågan om några 12 o´clock som den här filmen visar. Så att plocka upp den högt på 2:an handlar som jag fattar mycket om teknik, inte alls bara att gasa.

På 3ans växel lär det väl behövas antingen ett ordentligt ryck i styret eller ett backkrön?

Vad säger Hulkomania och Nicotin?
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top