[Film] Brudfjällsvägen

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
En tur från Tisselskog till Håverud en fredagkväll för några veckor sedan.
Kameran gör väl inte vägen rättvisa direkt, den upplevs som mycket mer kuperad och kurvig.
[YOUTUBE-ID]Y4mBQmOzJac#[/YOUTUBE-ID]

Lyckas inte lägga in "high quality" direkt. :tråkad
Ni får gå hit och välja det istället...

Vilken fantastisk väg!! Den riktiga vägen syns inte riktigt i filmen men i verkligenheten är den grym !!

najs

vad har du för kamera/mic och var är micen placerad, tycker du lyckats fånga motorljudet riktigt bra

Den vägen är asrolig!
Hur är beläggningen?, har man gjort något?, har för mig att den var lite sliten förra året, mycket lapplagning.

najs

vad har du för kamera/mic och var är micen placerad, tycker du lyckats fånga motorljudet riktigt bra
POV.1 monterad på hojen i lamphöjd. Micen på tanken och en mobiltelefon i kutsen. :musik

Den vägen är asrolig!
Hur är beläggningen?, har man gjort något?, har för mig att den var lite sliten förra året, mycket lapplagning.
Den är lite sliten men tyckte den va ganska okej ändå, samt en del grus i kanterna men det syntes ganska bra. Nu skall där tydligen vara mer grus så kanske att de har lagat en del av tjälskotten (stavning?) som finns där...

Den vägen är asrolig!

Var där förra helgen (31/5), då var vägen precis "reparerad" - med utkletad tjära och pålagt grus, i avsnitt med en bredd av uppemot 1 meter och något 10-tal meter på längden. Det var massvis med "reparerade" fläckar, grus i princip överallt. Så jag körde en km eller två, vände sen och körde hem. Snacka om bortkastade mil och tid.
Har hört att Vägverket ska ha sopat bort gruset där nu, men jag vet inte hur bra väglaget är.

Fin film. Blir iofs alltid nervös och förväntar mig en klotning, lutar mig med i svängarna och får mina jobbarkompisar att undra vad jag håller på med...:)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back