Film: Bakhjulssläpp! Kinnekulle Ring 080824

:yoparty

du har inga fler filmer från den körningen? Var nämligen också där å körde då.. vilken grupp körde du?

Du har helt misuppfattat ju, där ska du inte göra så, det är medans du går in i kurvan du ska göra det där med bakhjulet :tummenupp

Kul o se lite banaction, och vilken kvalite på filmen! Mer!

Det är du som är brorzon va?

jag på den blåvita gixxern, som också filmade bakåt, dessvärre så blev det typ dom sista varven som kom med + din mail...

filmen ligger på http://www.youtube.com/watch?v=gs42mFNlO7Q
om du är intresserad av utgången av det hela ur mitt perspektiv..

snygg rulle det blev frästen..
gaffatejjp rular ju när det kommer till kamerafästen...

Ja men det gick ju bra, varför fegar du ur på rakan sedan :va

Snyggt streck by the way... :tummenupp

Ja det är jag. Det var ju synd. Jag får ta och lägga in mitt material från kullen i veckan.

Satan vad rädd jag blev efter släppet. Åkte nästan av hojen kändes det som.
Lakritsstecket blev fint ja! Roligt och ha det på film :)

Det är alltid läskigt när de släpper men du lyckades ju räta upp han iaf så de gick ju bra som tur är, vet du varför de släppte? Kalla däck eller satt det på sånna där däck som skulle gå sista träningen innan du skulle slänga dem?

Ser ju lite ut som sånna där klassiska däck som gått högervarv i hela landet och är sopslut just på den yttersta raden.

Vet inte varför det släppte. Michelin Pilot Power 2CT en månad gammalt, kanske för kallt. Kört i 9 min och på åttonde varvet släppte det. Frågade två instruktörer och dom tittade på bakdäcket och tyckte det så fint ut, bra slitet. :confused:

Vet inte varför det släppte. Michelin Pilot Power 2CT en månad gammalt, kanske för kallt. Kört i 9 min och på åttonde varvet släppte det. Frågade två instruktörer och dom tittade på bakdäcket och tyckte det så fint ut, bra slitet. :confused:
Det är gatdäck, punkt slut. Om jag inte hörde fel, så tog fotpinnen i vid nedlägg oxå vilket gör att chassit vrider sig och du får minskat tryck på bakhjulet.

Pilot power verkar inget vidare på bana, fick flera plötsliga släpp på kinnekulle i sommras åkte vält på samma ställe som du åkte brett.

Fotpinnen tog i först ja.

Vilka däck borde jag köra med istället?

de har väl varit omdisskuterat många ggr men ett däck ja kan rekomendera om du vill ha hållbarhet och grepp är
Conti Race Attack med endurance blandning bak och något mjukare fram. polarn åkte 178 mil på sitt i sommras endast bankörning och de var ändå inte tokslut. han är oxå medelsnabb.

annars för något bättre fäste men betydligt sämre livslängd har du
Pirelli Diablo Super Corsa
metzeler racetech mönstrat.

dock kräver alla dessa däck endel värme innan dom fungerar som dom skall. så ta de lite vackert de första varven. alla är även gatgodkända.

de har väl varit omdisskuterat många ggr men ett däck ja kan rekomendera om du vill ha hållbarhet och grepp är
Conti Race Attack med endurance blandning bak och något mjukare fram. polarn åkte 178 mil på sitt i sommras endast bankörning och de var ändå inte tokslut. han är oxå medelsnabb.

annars för något bättre fäste men betydligt sämre livslängd har du
Pirelli Diablo Super Corsa
metzeler racetech mönstrat.

dock kräver alla dessa däck endel värme innan dom fungerar som dom skall. så ta de lite vackert de första varven. alla är även gatgodkända.

Det blir till att testa det när det är dags för gummibyte. Nu sitter det Bridgestone däck på min nya CBR 600RR -08

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra