Film: Bakhjulsåka med Johanjulgran

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
JiMpA skrev:
Johanjulgran>> håller du varvet i dragläget och duttar till på kopplingen?
Nej. Jag kör i ca 40-50 km/h frikopplar helt och sen varvar jag upp någonstans runt 8000 och dumpar kopplingen och sen reser den sig :tungan

Jag har ju ingen varv räknare nu så jag kan inte se villket varv jag har.
Det jag vet är att den mesta efekten kommer vid 8000 så någon stans där ligger jag när jag drar upp den.

vet att det går att dra upp den på 2:an upp till 100 km/h med den metoden.

JiMpA skrev:
Alltså det är lättare än man tror, kör på medelvarv på tvåan (börja där i alla fall) sen drar du in kopplingen och ger fullt på rullen och släpper ut, se bara till att hålla rullen stumt.. Då kommer den, man måste vara lite konkret.. Du kommer antagligen tappa ner den snabbt i backen några ggr när du slår av, för att den reser sig, men snart lär du dig fipplet! bättre det än att göra en tolva och förbi tolvan.. ,-)
Och varför låter jag så snusförnuftig? Jag håller på för full själv med tekniken! ;-)

Satte mina längsta wheelisar i dag förövrigt, dock så av/på:ar jag upp den på tvåan och växlar sen till trean just nu men jag fick några fina på 4-500 meter kanske!
Och det är jag stolt över, har ju bara haft bågen i en månad typ!

kollade precis hur många som tankat ned rullen från min mirror sen den 8e oktober, blev aningens chockad då jag såg siffran 852 :D

Johanjulgran är poppis! :tummenupp

xfader skrev:
kollade precis hur många som tankat ned rullen från min mirror sen den 8e oktober, blev aningens chockad då jag såg siffran 852 :D

När jag lade upp en mirror för några av RolleR's rullar samt någon av MikkE så hade jag en total upload på 1tb/månad, helt sjukt..

CayLe skrev:
När jag lade upp en mirror för några av RolleR's rullar samt någon av MikkE så hade jag en total upload på 1tb/månad, helt sjukt..

sannslöst... fast det är klart, har man bandbredd över så ska man ju dela med sig! :yoparty

kanske skulle styra upp nån dump folk kan ladda upp till oxå

*klura*

CayLe skrev:
:rolleyes:

dax för en insamling tycker jag så att servern kan bli ÄNNU bättre!!

xfader skrev:

Tufft :banana

snart kanske man är känd i hela svergi om det fortsätter så här :D
kanske man får en massa grattis prylar också :tungan

Undra om man ska satsa på att bli Europa kändis nästa sommar hmmmmm :va

Riktigt bra. Hoppas att det blir mer. Bra stuk på filmningen och körningen. Hojen såg riktigt ok också. :tummenupp Du håller cbr 600 fanan högt!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti