Film: Abstinens

Det är numera sällan jag skriver något här på SH, eller ens läser för den delen. Mitt senaste inlägg jag skrev var om jag inte minns fel riktat mot dig, precis som denna gång då jag nu kommer på mig själv med att logga in enbart för att skriva några ord till en Pysch som irriterar mig.

Dina omtankar är det absolut inget fel på, men att du ännu inte insett att det hjälper föga, att över internet sitta och försöka påverka folk till att köra lugnare. Tanken är som sagt god, men du glömmer av att dem allra flesta "idioter" här på SH har som största glädje i livet att gasa och köra fort.

Fint att du försöker hjälpa dem till ett längre liv, men kan du inte bara låta livet ha sin gång? Hade jag ens försökt lägga ner lite energi på att konvertera alla människor jag anser göra fel så hade jag tagit livet av mig för längesen. Att behöva logga in här någon gång i månaden och gnälla lite på dig räcker gott. ;)

Vissa människor bryr sig inte, andra gör det och försöker påverka. Helt plötsligt börjar de som inte bryr sig att gny, för det passar sig inte i den tuffa it-världen med användare som går mot strömmen. Att försöka påverka en nybliven mc-förare som hittat till denna sida ser inte jag som fel. Att få nybörjare att inse att ligga sist och ta det lugnt på en gruppkörning är helt okej, eller att man inte är någon cooling för att man kan köra på ett hjul. Är detta ett hyllningsforum eller är alla åsikter välkomna?

Så vad är det som irriterar dig, och vad ville du få ut av ditt inlägg?

Pysch!! E det du som e Jesus:Bugar
Är det du som ska frälsa oss från höjda försäkringspremier?
Är du nedfallen från skyarna för att göra VV O% statestik möjlig:Bugar
Om så e fallet så e du ganska obekväm på SH:D

Nej, jag är inte Jesus. Men jag hyllar inte spridandet av vårdslös körning.

Nej, nollvisionen är inte mitt mål. Men jag tycker att nollvisionen är är en bra inställning, det är vägen dit som är det svåra.

Nej, jag kommer inte att förändra några försäkringspremier. Men jag har nästan gjort klart ett helt nytt försäkringsalternativ för just sporthojar, där premien hade minskats. Ett alternativ som IF (enda FB jag presenterat delar av förslaget till) inte hade tänkt på och var intresserade av!!! Tyvärr kommer jag inte fullfölja detta då det inte finns något att vinna på det...

Här så gillar vi snabba mc:tummenupp

vi gillar människor som gör galna saker på mc:tummenupp

Det här tror jag var ett av dom snällaste klippen vi någonsin kommer leverera från Adrenalinemc:D

Likförbannat klagar du:mad:

Tror du platsar bättre på något annat forum:tummenupp

Rappe

Försöker du fiska efter acceptans på SH nu eller?

Last edited:
Nej, jag kommer inte att förändra några försäkringspremier. Men jag har nästan gjort klart ett helt nytt försäkringsalternativ för just sporthojar, där premien hade minskats. Ett alternativ som IF (enda FB jag presenterat delar av förslaget till) inte hade tänkt på och var intresserade av!!! Tyvärr kommer jag inte fullfölja detta då det inte finns något att vinna på det...

Starkt jobbat. Du har "nästan" gjort "ett helt nytt försäkringsalternativ" - vad nu det betyder - som ingen kommer märka, ta del av eller kunna styrka på något sätt, men väljer att inte fullfölja det för att "det inte finns något att vinna på det".

Ok att du har skrivit en hel del nonsens i dina dagar här - förvisso med goda intentioner - men det där var nog ändå att ta det till nya höjder. :rolleyes:

MEN....Finns det inga positiva folk nu för tiden??? Största delen av det man läser är ju för f..n bara klagomål på vad andra har skrivit för fel..Nu tycker jag att vi tittar framåt i tiden så kommer det kanske vara lite roligare att vara här på SH ,,,Snart kommer våren då får ni ju gasa av er alla sura miner som ni verkar bära på.. OBS Detta inlägg är till er som tar åt er...mvh:yoparty

Starkt jobbat. Du har "nästan" gjort "ett helt nytt försäkringsalternativ" - vad nu det betyder - som ingen kommer märka, ta del av eller kunna styrka på något sätt, men väljer att inte fullfölja det för att "det inte finns något att vinna på det".

Ja, ett helt nytt sätt att försäkra som skulle gynna FB till största delen. Men FB kan inte ta hela vinsten utan måste dela med sig av vinsten, i form av sänkt premie.
Det är inget påhitt, utan det är fakta!

Och nej, jag kommer inte att styrka det på något sätt.

Och nej, jag har inget att vinna på lägre premier.

Enda vårkänslorna jag får är att man snart kommer börja läsa om mc-olyckor igen när alla amatörer skall ut o brassa på vägarna.

:rofl

Jag saknar ord, det ska gudarna veta.

I protokollet kan det antecknas att jag inte blev mållös pga uppvisad intelligens.

Nåväl, vad tycker ni om musikvalet i klippet då? Jag diggar iaf :banana

Förklara gärna.
Jag kör inte på gata, ni har själva skapat premierna.

Musiken var klart mycket bättre än den som brukar spelas i mc-klipp :tummenupp

Förklara gärna.
Jag kör inte på gata, ni har själva skapat premierna.

Musiken var klart mycket bättre än den som brukar läggas in i mc-klipp :tummenupp

Så du har utarbetat ett förmånligt försäkringsförslag för icke registrerade fordon?

Jag har varken kraschat eller "fått min hoj snodd på höstkanten" så jag är bara en vanlig sucker som pröjsar vad det kostar.

Är lite trött på all dödsmetall eller vad kidsen kallar det, så jag kör gamla godingar jag själv gillar istället:)

Stay tuned, det kommer mera under 2010 :D

Känns som att vi har betat av det mesta här vad det gäller din filmsnutt. Vad använde du för kamera, skinnställ & hjälm frexten? :)

Jaha, men ditt förslag var inte intresant då eller?

Utveckla gärna :)

IF som jag var i kontakt med eftersom jag hade min försäkring via deras bolag var intresserade.

Jag presenterade endast några delar för att hela iden inte skulle läggas fram på ett silverfat. Varför jag inte presenterade hela iden berodde på att jag själv ville ha ett underlag med faktiska kostnader för IF från föregående år. Dessa skulle vara uppdelade i Fabrikat/modell/årsmodell samt ålder på förare vid skadetillfälle samt län (helst kommun). Detta för att kunna skapa ett program för att kalkylera faktiska värden/kostnader från föregående år, och på så sätt visa utfallet svart på vitt. De uppgifterna jag hade tillgång till kunde jag inte räkna med eftersom jag inte visste hur de var framtagna.

Här slutade jag att lägga energi på detta pga mc-olyckor.

Så vad är det som irriterar dig, och vad ville du få ut av ditt inlägg?

Det som irriterar mig är att du har gått ifrån att vara en helt normal kul kille som gillade att köra hoj med alla de risker det innebar, till att nu efter en viss sorglig olycka ha blivit SH's största moralpredikare.

Säger som sagt att din omtanke är helt rätt, men det är för jävla segt och tråkigt att läsa om det i trådar likt denna.
Du har all rätt att skriva vad du känner, men räkna inte med alltför mångas stöd på en sida som SH.

Jag vet inte vad jag hade för önskningar med mitt förra inlägg, men att slippa se dig stånga dig blodig i en ändlös kamp mot fartglada hojåkare hade ju helt klart varit ett steg i rätt riktning.

Men nog om det.
Jag är allmänt barnslig, egoistisk och enkelspårig då det kommer till diskussioner likt denna, så svara om du vill, för min del spelar det inte så stor roll.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman