Film: Abstinens

xlm-

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Tomelilla
Hoj
Ingen
Nu kliar det bara ännu mer i fingertopparna, den där omkörningen med bussen var lite hårresande faktiskt. :rolleyes:
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Så SH är ett hyllningsforum till de som snart hamnar i minneslunden? :va

Är det något ställe som är BRA för att neutralisera tuffhetsfaktorn så är det på SH med spridningen av sk*t likt denna film.

jösses...... vill folk hamna i minneslunden är det upp till dem, inte dig.

Lugna sig själv, jag har inget emot snygg fortåka lite lagomt, omkörningen med bussmötet peggade min fucko-mätare här bara.

Varför inte hitta en lite lugnare väg, roligare så, man stör mindre folk dessutom.

tror väll knappast att det där var bombar repan.. snarare transportsträckan till vägen där det skulle läggas bombmatta...

vissa omkörningar blir inte som man tänkt sig, kan tänka mig att de hänt dig både i bil å på hoj...
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
jösses...... vill folk hamna i minneslunden är det upp till dem, inte dig.

Fel. Med ett beteende som försätter både föraren samt andra trafikanter för fara är det ett samhällsproblem. Där kommer jag in i bilden.

Varför uppmuntra killar som redan lider av hävdelsebehov och sprider media där ren tur endast är det som håller dom vid liv idag, samt att dom inte lyckats skadat någon annan trafikant fysiskt eller psykiskt?
 
Gick med
18 Apr 2009
Ort
kinnekulle
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Kul med lite filmer ..Oavsett om det är klantiga situationer eller häftiga repor..Det fördriver min tråkiga vinter lite fortare iallafall..:banana
 

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Man börjar bli bra sugen nu på att åka!
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Varvandet 2.40 in i klippet motsvarar väll ungefär din puls vid tillfället.....:glömdet :tuttar
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Inte världens roligaste film men det påpekade Ts innan men den uppfyllde sitt syfte och nu längtar man ännu mer efter våren :)
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Fel. Med ett beteende som försätter både föraren samt andra trafikanter för fara är det ett samhällsproblem. Där kommer jag in i bilden.

Varför uppmuntra killar som redan lider av hävdelsebehov och sprider media där ren tur endast är det som håller dom vid liv idag, samt att dom inte lyckats skadat någon annan trafikant fysiskt eller psykiskt?

Ja, du har ju helt rätt. Åsikter har du helt rätt till, tror dock ingen lyssnar på dem. Du kommer få stångas mot en betongvägg, tragiskt men sant.

Människan har för stark egenmakt, vilja men framför ett eget behov av att få göra som man vill. Där kommer tyvärr ingen in i bilden.

*generaliserar ju självklart alla människor på planeten också! :)
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ja, du har ju helt rätt. Åsikter har du helt rätt till, tror dock ingen lyssnar på dem. Du kommer få stångas mot en betongvägg, tragiskt men sant.

Människan har för stark egenmakt, vilja men framför ett eget behov av att få göra som man vill. Där kommer tyvärr ingen in i bilden.

*generaliserar ju självklart alla människor på planeten också! :)

Varje ny säsong kommer nya killar att ansluta sig till SH. Färskt körkort och 30 mil på en körskolehoj i bagaget. Kan man få en av dessa att tänka en gång extra, genom att påvisa att alla inte tycker det är coolt eller att det imponerar så kanske denna person lär sig att köra hoj innan idiotkörningarna böjar.
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Booring :trött

Det fanns ett par sek av action i filmen, det var när du höll på att bli mosad av bussen :yoparty
Du är verkligen en duktig förare :tummenupp
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Besviken över att det inte var någon bakhjulskörning med dock :ajjabajja

Hade det varit bakhjulskörning och tankkamera hade jag klickat ner filmen.
Nu var den dock trevlig och nästa gång han ska köra om kanske han vet att det kan vara bra att ligga bättre till i registret.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Två och en halv månad kvar.. Två och en halv månad kvar..
 

pinken

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Pålsboda
Hoj
Yamaha yzf250
Ha ha "åh nej en till sån där tråkig tankamera-film" tänkte jag, men jag satt som klistrad hela filmen, spännande film :D

Besviken över att det inte var någon bakhjulskörning med dock :ajjabajja

Satt och tänkte detsamma först, fan en tråkig tank ruller :huvet

Men men :yoparty riktigt skön rulle, och jag som ska sälja min hoj:huvet
Går ju inte när man ser sånt här
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Varje ny säsong kommer nya killar att ansluta sig till SH. Färskt körkort och 30 mil på en körskolehoj i bagaget. Kan man få en av dessa att tänka en gång extra, genom att påvisa att alla inte tycker det är coolt eller att det imponerar så kanske denna person lär sig att köra hoj innan idiotkörningarna böjar.

Det är numera sällan jag skriver något här på SH, eller ens läser för den delen. Mitt senaste inlägg jag skrev var om jag inte minns fel riktat mot dig, precis som denna gång då jag nu kommer på mig själv med att logga in enbart för att skriva några ord till en Pysch som irriterar mig.

Dina omtankar är det absolut inget fel på, men att du ännu inte insett att det hjälper föga, att över internet sitta och försöka påverka folk till att köra lugnare. Tanken är som sagt god, men du glömmer av att dem allra flesta "idioter" här på SH har som största glädje i livet att gasa och köra fort.

Fint att du försöker hjälpa dem till ett längre liv, men kan du inte bara låta livet ha sin gång? Hade jag ens försökt lägga ner lite energi på att konvertera alla människor jag anser göra fel så hade jag tagit livet av mig för längesen. Att behöva logga in här någon gång i månaden och gnälla lite på dig räcker gott. ;)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top