FILM: 700hp/ton på tre hjul

SISU skrev:

videolan e grymt o spelar allt.. men e satans osmidigt.. jag säger wm player classic.. ffdshow.. samt vobsub från tsunamis filterpack.. o det klarar allt..
:död
Vad är dåligt då? det kan inte vara så att man är mest van vid något annat, och när det inte ser likadant ut så känns det snurrigare?
Så ser jag det i alla fall!

SISU skrev:
videolan e grymt o spelar allt.. men e satans osmidigt.. jag säger wm player classic.. ffdshow.. samt vobsub från tsunamis filterpack.. o det klarar allt.. :död
Tillhör du någon lobbygrupp för optiker? Skriv så man kan läsa! :4skrika :pannkyss

10 pers sitter och snackar codecs. 10 pers skriver vilken hastighet de laddade hem med..

Grymt bygge! :) Men som någon sa.. är det verkligen effektivt med ett MC-däck bak?
Har du testat att köra i 300 eller var det en uppskattning bara? Känns farligt med en hemmabyggd 3-hjuling i 300. :näsblod :D

Mago skrev:
10 pers sitter och snackar codecs. 10 pers skriver vilken hastighet de laddade hem med..

Grymt bygge! :) Men som någon sa.. är det verkligen effektivt med ett MC-däck bak?
Har du testat att köra i 300 eller var det en uppskattning bara? Känns farligt med en hemmabyggd 3-hjuling i 300. :näsblod :D

MMmm, lite som att sätta vanliga 15" bilhjul i bak på en Topfule bil. Bredare macka i bak skulle nog inte skada :tummenupp

jaosa! Gud så roligt dedt kommer att bli att se nästa... Kan ni inte kränga på ett bildäck bak också? Sen vill man ju se den svänga lite också!

Hallå allesammans!! KUL att ni gillade filmen! den har funnits i en annan tappning tidigare utan text och vissa klipp. Jag måste ursäkta texten i filmen- jag har tyvärr inte noterat dessa stavfel :huvet . Det var en kompis som redigerade filmen :fatta! .
Men, men. Hoppas filmen gick att se iaf. En av uppdragen under denna provkörning var just att "nöta" upp MC däcket (som INTE går att svänga med iht. p.g.a. den dåliga sidostabiliteten- viker sig), så jag har en anledning att byta till ett BILdäck till sommaren. Tyvärr kommer bredden endast att bli 205-215mm, men det gör ju nästan 50% mer anläggningsyta- vilket verkligen behövs.. :D
Har inte tordats köra snabbare än 225km/h eftersom jag saknar kaross- vilket medförde att turbulensen runt rörramen skakade hjälmen så mkt att det inte gick att se vägen längre.. :gnissla :4skrika
Vingen bak kommer att ge ca 186kg i downforce i 300km/h vilket kan vara finfint att veta när man ställer in chassie "rake" så man inte tappar groundeffekten vid högre hastigheter :kryckor :)

mrabarth skrev:
Vingen bak kommer att ge ca 186kg i downforce i 300km/h vilket kan vara finfint att veta när man ställer in chassie "rake" så man inte tappar groundeffekten vid högre hastigheter
Hur blir det med marktrycksfördelningen när du bara har en vinge bak?
Eller har du vingen där för att kompensera för att du har ett bakhjul och två framhjul?
Coolt bygge iaf. :tummenupp

MikkE skrev:
ballt. men stackars bakdäck. rena cykelhjulet för 700kusar
Nu är det ju iofs inte 700 kusar på den.. Omräknad vikt/effekt till ett ton.. Om den nu skulle vägt det..

Den e frän den triken! Sett nån tråd om den på zatzy!

Weeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!! en sådan ska man bygga............. :yoparty

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...