Film-2 Gotlandring 2009

Status
Ej öppen för fler svar.
najs!
var ni tvugna att varva ALLA?! tänk om de blir ledsna då...
må så gott!!
//Linus

Jobbigt när man kör i snabb grupp och hinner få sitt självförtroende slaget i botten 2 gånger på 10min :D genom att bli varvad av er.

Men så är ni ju mer än snabba :tummenupp så då är det okej.

Ang filmen i sig. Kan du inte ha extern mic? Saknar lite motorljud och kanske lite hastighetsmätare också. Alltid imponerande att se.

Fan vad fort det går. Det påminner om GR fast på bana!
Ironiskt nog på Gotland ring :D
Fan du borde sälja den där filmen "GR på GR".
Varför åker han med neongulväst?

Fan vad fort det går. Det påminner om GR fast på bana!
Ironiskt nog på Gotland ring :D
Fan du borde sälja den där filmen "GR på GR".
Varför åker han med neongulväst?

haha, jag måste ju erkänna att det är lite roligt skrivet av dig men samtidigt är det lite förolämpande då jag kört på bana med GR några gånger och han har väl inte riktigt samma flyt =) Dessutom tycker jag att vår film visar på omdöme i omkörningar och lite andra saker som skiljer rätt avsevärt från GR filmerna.

Jobbigt när man kör i snabb grupp och hinner få sitt självförtroende slaget i botten 2 gånger på 10min :D genom att bli varvad av er.

Men så är ni ju mer än snabba :tummenupp så då är det okej.

Ang filmen i sig. Kan du inte ha extern mic? Saknar lite motorljud och kanske lite hastighetsmätare också. Alltid imponerande att se.

Vi körde inte ens fort på filmen.
Runt 1.30 - 1.33 kör vi i filmen.
Normal fart är ca 1.26 - 1.27 för oss när vi tourar runt varv efter varv. Men vi är ju inte riktigt målgruppen för den här typ av bandag.

Men kör man 1.45 till 1.50 tider i snabb grupp och blir varvad av alla andra deltagare så har man kanske anmält sig till fel grupp.
Eller så ska gruppen kanske inte heta snabb.
Kanske skulle haft 2st medelgrupper på gotland i stället.
Men det gick bra i alla fall, vi försökte lösa det så gott det gick inom gruppen.
Själv körde jag 1.32 för några år sen på min gathoj med gatdäck som jag körde till och från gotland på. Och det tycker jag motsvarar snabb uniefär.
Min tjej kör 1.36 och jag tycker nog man åtminstånde borde köra snabbare än 1.38 innan man anmäler sig till en grupp som har namnet snabb i sig.

Enligt min mening så finns det en anledning till att man har gruppindelningen lugn, medel och snabb.

Det är bara att inse, vissa är födda till att köra fort o andra inte. Det är väldigt kul o lärorikt att titta på, precis som att ligga bakom er runt ringen när ni sänker tempot till samma som oss dödliga. Jag vill tillbaka till Gotland igen o köra fortare. Nu på en gång!

haha, jag måste ju erkänna att det är lite roligt skrivet av dig men samtidigt är det lite förolämpande då jag kört på bana med GR några gånger och han har väl inte riktigt samma flyt =) Dessutom tycker jag att vår film visar på omdöme i omkörningar och lite andra saker som skiljer rätt avsevärt från GR filmerna.

Om det är du som kör så vill jag först säga att du kör riktigt snyggt.:tummenupp
Jag ville inte förolämpa dig på något sätt, men början på filmen påminner lite om GR. Varför har du väst på dig? Det borde vara de andra som har det i stället. Färgen borde vara förslagsvis orange :D

Ser ruskigt bra ut måste jag säga. Det är tyvärr inte det man har mellan bena som styr. Bra jävlar är ni på å köra måste jag säga!

Om det är du som kör så vill jag först säga att du kör riktigt snyggt.:tummenupp
Jag ville inte förolämpa dig på något sätt, men början på filmen påminner lite om GR. Varför har du väst på dig? Det borde vara de andra som har det i stället. Färgen borde vara förslagsvis orange :D

Tack så mycket.

Jadu, den där jävla västen har jag bråkat om att få slippa i flera år men Lillan på actionpics har tvingat mig ha den på mig. När vi körde som instruktörer med smc ändrade vi själva så alla deltagare fick väst och vi körde utan istället. mycket bättre :)

Tack så mycket.

Jadu, den där jävla västen har jag bråkat om att få slippa i flera år men Lillan på actionpics har tvingat mig ha den på mig. När vi körde som instruktörer med smc ändrade vi själva så alla deltagare fick väst och vi körde utan istället. mycket bättre :)

Vi i Actionpics tvingar inte någon till att bära väst. Det är frivilligt att anmäla och ställa upp som instruktör hos Actionpics.:)

Väst bärs av instruktörer för deltagare ska kunna se instruktörerna. Västen ska bara bäras när man är instruktör för en grupp :)

Last edited:
HaHa
Om man skulle sätta gräns på 1.32 för snabb så skulle banan vara tom.

Eller så skulle gruppen vara full av förare som kör i ett snabbare tempo.
Jag är ganska övertygad om att många lite snabbare förare väljer andra bankörningar just för att det är många nybörjare som kör lite sakta och kanske ramlar lite väl ofta på Actionpics körningar.

Jag kör även med Team Cawallis bandagar, och där är grupperna mera uppdelade mellan lugn, medel och snabb. Där dom i lugn grupp får köra ifred och slipper snabba förare. Och dom i snabb grupp besväras inte av att långsamma förare som anmäler sig fel och stör flytet. Och medelgruppen får vara just en medelgrupp.
Dessutom kör Cawalli med flagposteringar och har inte stora avbrott på 10 - 20 minuter så fort någon gör en lätt vurpa eller bara rullar ut i sanden.
Utan då finns det folk som kontrollerar så ingen skadat sig och rullar bara bort den hojen och hämtar den efter passet. Så kan passet fortsätta utan avbrott.

Last edited:
Petter o Eskil är bland dom snabbaste i Privatcupen i PRO Superbike och är med och slåss bland dom främsta i PRO Superbike, dom är inga "vanliga dödliga hojåkare" :tummenupp för dom som inte visste alltså.

Petter o Eskil är bland dom snabbaste i Privatcupen i PRO Superbike och är med och slåss bland dom främsta i PRO Superbike, dom är inga "vanliga dödliga hojåkare" :tummenupp för dom som inte visste alltså.

Tjoho! Jag är odödlig!!:yoparty:banana

Måste vara sen jag köpte de här odödlighetsbyxorna. Alpinstars bionic, rekomenderas starkt för er som vill bli odödliga!:Bugar

Eller så skulle gruppen vara full av förare som kör i ett snabbare tempo.
Jag är ganska övertygad om att många lite snabbare förare väljer andra bankörningar just för att det är många nybörjare som kör lite sakta och kanske ramlar lite väl ofta på Actionpics körningar.

Jag kör även med Team Cawallis bandagar, och där är grupperna mera uppdelade mellan lugn, medel och snabb. Där dom i lugn grupp får köra ifred och slipper snabba förare. Och dom i snabb grupp besväras inte av att långsamma förare som anmäler sig fel och stör flytet. Och medelgruppen får vara just en medelgrupp.
Dessutom kör Cawalli med flagposteringar och har inte stora avbrott på 10 - 20 minuter så fort någon gör en lätt vurpa eller bara rullar ut i sanden.
Utan då finns det folk som kontrollerar så ingen skadat sig och rullar bara bort den hojen och hämtar den efter passet. Så kan passet fortsätta utan avbrott.

HHHHHHHHMMMMMMMM.

Tyckte denna tråd började fint med härlig åkning i ett härligt tempo....men.......sedan börjar det:va:va:va.
-Diskussion om indelning av grupper!
-Folks förmåga eller oförmåga att hålla sig på "däcken"!
-längdmätning av K...N!

Om jag inte räknat helt fel så var det i Licensgruppen som de flesta avåkningarna gjordes under helg 2. Kanske det flaggades av helt i onödan då dessa avåkningar "bara" var folk som var ute i kalkstenen :va. Kanske det berodde på att folk helt enkelt, som du nämnde tidigare, "anmält" sig i fel grupp:), borde avsluta sin licens/regga hojen o förflytta sig till, kanske medel grupp.

Olika bantyper passar olika körstilar.......därmed vill jag inte säga att vissa antagligen kör oerhört snabbt på mer än en bantyp........men! Att anta att samtliga som anmäler sig till en bandag vet om de kör motsvarande snabbt, medel, eller lugnt på just den banan och således anmäler sig till rätt grupp är ju rätt svårt. Det skulle innebära att man har rikttider för anmälan till en viss grupp, vilket ju fallerar om man inte tidigare kört på just denna bana och om man nu gjort det så har man antagligen inga tider att gå på (o den gruppen man körde i gången dessförinnan kanske var snabbare/saktare än den kommande..............puh va många variabler:mad:) .

Då är det bättre att man efter pass två/tre grupperar om och en snabbanmäld kan hamna i medelgruppen eller tvärtom. Detta skulle dock ställa mycket stora krav på dig som instruktör eller på arrangören vilket kanske är att begära för mycket. Kanske alla skulle ha transpondrar o efter varje pass så grupperas man om:va:va:va.

Nu börjar det bli invecklat!

Skulle istället vilja säga som följer.................vilket också skulle kunna bli ett ett inlägg i en annan tråd.

TACK LILLIAN O MARCUS FÖR ATT NI FINNS FÖR OSS DÖDLIGA SOM VURPAR LITE DÅ O DÅ MEN FORTFARANDE VILL KÖRA O FÖRKOVRA OSS:krama.

Tony.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...