Fikat Rosenhill slingerbulten

Skitenkelt. Åk till Eldtomta, eller fiket som ligger mot Hemfosa (bygdegård ngnting). Var på bygdegården häromdagen. 34 spänn för en cola och världens största svingoda morotskaka. Att ägaren sedan serverade påtår ute i skuggan under ett träd var inte fy skam. Rosen svänger man in till emellanåt numer, förut var jag där varje dag.

Ge fan i å gnäll. Byt ställe (som jag) eller hosta upp cashen.

Såg nå'n skylt om fik om man svänger vänster i T-korset istället för höger (lillsnutten ner mot rosen). Var det där du fikade?

Ja, ny rabattskylt upp på Rosén om 10% hojåkarrabatt, hoppas att det innebär att alla i personalen har koll. Nya ägarna läser förhoppningsvis SH. Nicke o tudde är visst bara passiva delägare nu, kaa-tching.

Om man vågar sig ut från Stockholms län så kan jag varmt rekommendera café Björndammen.
http://www.cafekartan.se/0355812/Cafe_Björndammen

Mysigt som attans. Men de tog inte kort sist jag var där...

De brukar ta kort, men det går inte alltid så fort. (Det lät ju poetiskt) .
Mysigt vid bra väder. Bra vägar däromkring. Både gruset och asfalten i området är förstklassig. Det lär bli fler besök där innan säsongen är över. :tummenupp

mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..

Man har väl inte mer pengar för att man betalar en dyr försäkring, snarare mindre över..

Idag köpte jag min sista fika där, räkmacka, bulle och kaffe för 124:- det är fan svindyrt även på lyxfik i stan och kvalitén är långt ifrån det..

Jajemen! Tipsade ägaren om att asfaltera infarten+parkering för mer hojfolk.
Han skulle börja med att kirra rabatt för hojåkare samt köpa underlägg till stöden på feltema.
Ligger precis i 4 vägskorsningen där du åker höger mot Sorunda.

Eldtomta ligger mot Mörköfärjan till. Dvs förbi rosen på södertäljevägen (mot södertälje) seden vänster i korsningen vid golfklubben.

...sen följer gängbildning, revirpinkande och "bunkaslagsmål" om man bevistat "fel" fik. Med lite övning kanske det går att få ner nivån till idrottsvärldens.

Heter väl Västerby, fiket mot Sorunda alltså. Öppet fre-sön bara dock och långt ifrån stort utbud. Vill minnas att räkmackan kostade 48kr men höll inte Rosenklass. Fanns några olika mackor, lite bullar och nån negerboll... Dög för ett snabbfika.

HAHA tycker man dessa priser är dyra så har man aldrig fikat i Sofo, Öfvre, Wasastan eller City.

Vem kör hoj till ett fik i City?
Att åka MC bland trafik som fick hjärtinfarkt för tio år sedan ligger mig inte i fatet!
Att åka hoj i min värld är precis tvärtom åt andra hållet från alla Cityn!!

Jobbar ingen av de vanliga tjejerna/tanterna kvar vid rosen sen efter ägarswitchen ?

....Att åka MC bland trafik som fick hjärtinfarkt för tio år sedan ligger mig inte i fatet...
Tuuut, språkpolisen rycker ut. Ett påpekande i all välmening :)
Att något "ligger någon i fatet" innebär att det ligger någon till last, är till någons nackdel.
Gissningsvis har du använt uttrycket som om det betydde " något man tycker om, gillar" vilket är språkligt helt felaktigt.:fakta

Last edited:
Att något "ligger någon i fatet" innebär att det ligger någon till last, är till någons nackdel.
Gissningsvis har du använt uttrycket som om det betydde " något man tycker om, gillar" vilket är språkligt helt felaktigt.:fakta

Du kunde alltså hejda dig vid det?

Knäckfrågan:

Vilket håll åker han på?

Men nu (om vi ändå är inne på OT) skrev ju faktiskt Ducc att det inte låg honom "i fatet", d v s inte är till belastning för honom, en negation.
Så jag undrar om inte språkpolisen får dra tillbaka påpekandet trots allt ?
:backontop

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...