Fightern snart klar....

  • Thread starter Thread starter DM
  • Start date Start date
Tysken skrev:
Wiseguy, fan ta och erkänn att du är jävligt het på en äkta fighter alltså... Man har inte koll på såna där grejor annars
Det blir en fighter "light" om några veckor. Inte hela vägen ut. Men den blir ganska stilren.

DM skrev:
Äh, hur gör man egentligen citat på andras inlägg? Det där såg ju inte klokt ut....
Tryck på svara knappen under det inlägg du vill citera.
 
Brutus skrev:
Vad har du gjort för modifieringar på bakramen??

Grymt coolt bygge...

Bakramen är helt nybyggd. Skulle nog ha blivit mer jobb med att modifiera den gamla med tanke på att ALLTING måste flyttas för att gå in under den betydligt mer slimmade 916-plasten :gnissla

Lite pyssligt blev det men det är ju det som är halva nöjet med att bygga!
 
kanonsnygg :tummenupp
man förstår ju varför du valt italiensk bakdel, dom e ju bäst på design :tummenupp

men hur långt ner har du dragit undertailen? (eller hur lång är den kanske vore bättre formulerat).
 
Mito mannen skrev:
kanonsnygg :tummenupp
man förstår ju varför du valt italiensk bakdel, dom e ju bäst på design :tummenupp

men hur långt ner har du dragit undertailen? (eller hur lång är den kanske vore bättre formulerat).

Vet inte riktigt vad du menar med hur lång undertailen är, men jag antar att du tänker på hur långt den går ned mot svingen, eller? Den slutar iaf precis jämns med underkanten på batteriboxen (syns på bilden från sidan). Var det så du tänkte?
 
DM skrev:
Vet inte riktigt vad du menar med hur lång undertailen är, men jag antar att du tänker på hur långt den går ned mot svingen, eller? Den slutar iaf precis jämns med underkanten på batteriboxen (syns på bilden från sidan). Var det så du tänkte?

nja, nästan:)
det syntes inget bra på den bilden :(
du har ingen bild som man ser hela tailen bättre på?
och till sist, hur lång är själva tailen?
 
DM skrev:
Behöver ha fotpinnarna och nån form av skjutsdyna för besiktningen. Åker på att regga om den till ensitsig annars, och det känns lite onödigt....

Jag är nästan 100 på att du får ta bort dynan och pinnarna vid en vanlig kontrollbes. Kolla upp det så du slipper bygga i onödan...
 
capri skrev:
Jag är nästan 100 på att du får ta bort dynan och pinnarna vid en vanlig kontrollbes. Kolla upp det så du slipper bygga i onödan...


Försökte besikta min gamla caféracer med enkeldyna och utan fotpinnar, men fick nobben direkt. Argumentet var att om ett fordon är registrerat för att kunna ta två personer så måste det vara inrättat för att kunna göra det också :(




Mitomannen: Jag fattar fortfarande inte vad du menar med hur "lång undertailen" är. Rostfria plåten täcker ju hela undersidan på cutsen.....
 
Last edited:
Jo,det har nog varit så förr,men jag tror det är ändrat.
Ring till Bilprovningen och kolla för säkerhets skull.
 
Jaså, det låter ju bra om dom har ändrat det! Får helt enkelt slå dem en signal då...
 
Någon som vet hur pass viktig bakramen är för håll-/vridbarheten i cykeln. Har haft funderingar på att bygga om men vet ej hur mkt man vågar modifiera bakdelen, någon som vet?

/ Hannes
 
HanneZ skrev:
Någon som vet hur pass viktig bakramen är för håll-/vridbarheten i cykeln. Har haft funderingar på att bygga om men vet ej hur mkt man vågar modifiera bakdelen, någon som vet?

/ Hannes

Bakramen har oftast ingen eller ringa betydelse för motorcykeln
vägegenskaper, t.ex. sitter fjädring på modern bågar alltid(?)
i själva "huvudramen".
Bakramen uppgift är att bära grejer som folk som kör och åker,
batterier och avgasburkar etc.
Om den är för klen skulle jag tänka mig att man kan få obehagliga
effekter i kurvor om bakramen ger efter och tyngdpunkten förflyttas.
 
Bakramen

Som sagt, :arsele ramen har egentligen ingen betydelse för stabiliteten.
men det du sitter på kan vara bra att det är bergstadigt, annars får du kawasaki effekt på det hela, dvs gångjärnskänsla. hojen håller ett spår samtidigt som du själv far åt ett annat.
 
tassen skrev:
.......annars får du kawasaki effekt på det hela, dvs gångjärnskänsla. hojen håller ett spår samtidigt som du själv far åt ett annat.

Stabiliteten på min bakram är nog inget problem, men man får väl hoppas att färgen inte ger upphov till liknande effekter ;)
 
Härligt bygge, ser bra ut! Bor också i pite, så undrar när man får se den här hojjen på gatorna? :7peta

Går själv och funderar över lämplig hoj att bygga fighter av.(Något måste man ju göra på vintern :) ). Tänkte fråga en sak, "öronen" (se bifogad fil) som är på ramen och går ner mot motorn, har dom någon funktion annat än att hålla kåporna på plats? Dvs, skulle det gå att skära bort dom? Och sitter det ett likadant på andra sidan?
 

Bifogat

  • Omgjord.JPG
    Omgjord.JPG
    38 KB · Visningar: 163
Noc skrev:
Härligt bygge, ser bra ut! Bor också i pite, så undrar när man får se den här hojjen på gatorna? :7peta

Går själv och funderar över lämplig hoj att bygga fighter av.(Något måste man ju göra på vintern :) ). Tänkte fråga en sak, "öronen" (se bifogad fil) som är på ramen och går ner mot motorn, har dom någon funktion annat än att hålla kåporna på plats? Dvs, skulle det gå att skära bort dom? Och sitter det ett likadant på andra sidan?

"Öronen", som du kallar dem, är motorfästen och kan INTE skäras bort. Ska väl börja göra gatorna osäkra i början av juni när terminen i Umeå är slut. Missade tyvärr Första maj-rundan men det verkade ju som om det var tillräckligt med hojar där i år iaf... Drygt 700 stycken... :tummenupp

Världen behöver GRÖNA hojar!!!

Lite fler bilder...
 

Bifogat

  • av1.JPG
    av1.JPG
    75.2 KB · Visningar: 113
  • av2.JPG
    av2.JPG
    73.4 KB · Visningar: 102
  • av3.JPG
    av3.JPG
    71.1 KB · Visningar: 114
  • fzr11.JPG
    fzr11.JPG
    59.3 KB · Visningar: 130
  • av4.JPG
    av4.JPG
    75.6 KB · Visningar: 99
Last edited:
Ok, tack för svaret!

Har väldig beslutsångest på vad jag ska välja för streetfighterobjekt. Visst är R6:an en duktigt rolig hoj, men försäkringen tar kål på mig. :( Så den ska vara billig att försäkra, ha mer kubik och aluboxram.

Men lycka till med bygget, så hoppas jag att jag får se den live på pites gator i sommar då!
 
Wiseguy skrev:
Äh, inte skall han ha sadel. Han ska ha sittplatta i stål.
Länk till sittplattor

Eller så kan han ha den här varianten.
spitzz.JPG

ja ska skaffa mig en där det står bad girl....ahahahaha :rofl :rofl :rofl
 
Nu helt färdig.

Då ska man bara hinna med att åka också.....
 

Bifogat

  • fzr85.jpg
    fzr85.jpg
    96.3 KB · Visningar: 86
  • fzr86.jpg
    fzr86.jpg
    93.2 KB · Visningar: 75
  • fzr90.jpg
    fzr90.jpg
    100.4 KB · Visningar: 129
  • fzr94.jpg
    fzr94.jpg
    75.9 KB · Visningar: 73
  • fzr97.jpg
    fzr97.jpg
    115.8 KB · Visningar: 75
  • fzr99.jpg
    fzr99.jpg
    81.8 KB · Visningar: 65
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top