Fighterblade evo 4

Jonathan. skrev:
2664236 Är det bara en synvilla, eller blir det inte väldigt tight mellan framdäck och avgasrör när gaffeln komprimeras?

det är alltid dåligt med frigång mot framhjulet på en turbohoj men det är inte så illa som det ser ut på bilden.
 
Helt rätt med radialbromsok fram :tummenupp
Du skulle haft tag på en modern gaffel från tex GSXR1000 eller någon ordentlig sporthoj.
Dom väger mindre än vad man tror, bara benen då alltså.

Säg till så sticker jag och kollar på Fleninge mc-skrot (Helsingborg, dom har 10000 gafflar typ)
 
Jösse skrev:
2664456 Helt rätt med radialbromsok fram :tummenupp
Du skulle haft tag på en modern gaffel från tex GSXR1000 eller någon ordentlig sporthoj.
Dom väger mindre än vad man tror, bara benen då alltså.

Säg till så sticker jag och kollar på Fleninge mc-skrot (Helsingborg, dom har 10000 gafflar typ)

tack men jag har inte råd med en ny gaffel i vinter. får se över det senare.
 
madmagnus skrev:
2664821 tack men jag har inte råd med en ny gaffel i vinter. får se över det senare.


Du får starta en insammling till framgaffeln här på SH :D
Då går ju pengarna till en god sak som vi alla tycker om.
 
ny sving igen

ja vad säger man, om man inte blir nöjd får man börja om igen!
har provmonterat en sving från en gsxr1000. lite fix för att få till den som jag vill att den ska vara men den här är ett bättre utgångsläge än min gamla.
inte blir det så mycket jobb att få den att passa heller, några distanser till sving och bakaxel samt ändrad stötdämparinfästning är allt som behövs.
blir nog någon sorts förstärkning av den oxå.
köpte även bromsok med fästen så även det blir nytt.
tidigare ägaren har våtlackerat svingen blanksvart, det skall det givetvis bli ändring på.
 

Bifogat

  • sving 001.jpg
    sving 001.jpg
    126.1 KB · Visningar: 283
  • sving 002.jpg
    sving 002.jpg
    131.3 KB · Visningar: 249
madmagnus skrev:
2674378 ja vad säger man, om man inte blir nöjd får man börja om igen!
har provmonterat en sving från en gsxr1000. lite fix för att få till den som jag vill att den ska vara men den här är ett bättre utgångsläge än min gamla.
inte blir det så mycket jobb att få den att passa heller, några distanser till sving och bakaxel samt ändrad stötdämparinfästning är allt som behövs.
blir nog någon sorts förstärkning av den oxå.
köpte även bromsok med fästen så även det blir nytt.
tidigare ägaren har våtlackerat svingen blanksvart, det skall det givetvis bli ändring på.


ser grymt bra ut :tummenupp, vad är det för hoj i bakgrunden:confused:
 
Fy satan va fet den blir med det styret! "kom hit så ska du få en feting" liksom... :tummenupp
 
madmagnus skrev:
2674378 ja vad säger man, om man inte blir nöjd får man börja om igen!
har provmonterat en sving från en gsxr1000. lite fix för att få till den som jag vill att den ska vara men den här är ett bättre utgångsläge än min gamla.
inte blir det så mycket jobb att få den att passa heller, några distanser till sving och bakaxel samt ändrad stötdämparinfästning är allt som behövs.
blir nog någon sorts förstärkning av den oxå.
köpte även bromsok med fästen så även det blir nytt.
tidigare ägaren har våtlackerat svingen blanksvart, det skall det givetvis bli ändring på.

Henna vort psyyyyyyykfet!!

Ska du pulverlacka svingen istället?
 
Det stog på vv.se att din hoj ligger på 38 kw. stämmer det? jag tror inte ett smack på det alla fall
 
madmagnus skrev:
2674405 gixxer 1100.... en prostreetbike som ska få respiratorhjälp.

Fick du fatt i några rostfria flänsar/stosar?

Riktigt nice med den svingen...:tummenupp
Jag tänkte att jag med min org-sving skall tillverka extensions (CNC) och bygga om den "lite"...
 
Silverryggen skrev:
2678267 Fick du fatt i några rostfria flänsar/stosar?

Riktigt nice med den svingen...:tummenupp
Jag tänkte att jag med min org-sving skall tillverka extensions (CNC) och bygga om den "lite"...

jodå! Ronny hade till 38 mm rör så det löste sig. ska strax ta tag i det så fort jag fixat en argontub.

gsxr svingen gjorde sig bra på min hoj, blir att svarva lite distanser för att den skall passa.
axlarna är grövre till nya svingen, sen är den smalare vid svingaxeln och bredare vid bakaxeln.
 
Back
Top