Fighter av TL 1000 R?!?

Dr.EVIL

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Någonstans
Hoj
Brum...
Tänkte mig en ombyggnation av min hoj under vintern (OBS jag har faktiskt inte krachat den :rolleyes:. Det jag undrar är:
1 Är det något speciellt man bör tänka på vad avser val av utbytesdelar. Måste man byta t.ex lyse o.s.v?
2 Några speciella tips från er som byggt om era hojar (noterade snubben som hade en TL 1000 S). Längder på kablage mm som har givit er problem?

Ingen idé att skriva in alla tusen frågor nu... Får väl återkomma med fler sen.

MVH Dr.EVIL (fighter kåt) :yoparty
 
du kan väl knappast åka med orginallampa, så ja. Byt den. Till en godkänd förslagsvis. Samma gäller självklart blikersar (som förslag).

Gas och kopplingsvajer blir antagligen för korta. Kanske går att lägga om dom, annars blir det att köpa nya.
Fattar inte riktigt vitsen med tråden om jag ska vara ärlig.
 
yonsson skrev:
du kan väl knappast åka med orginallampa, så ja. Byt den. Till en godkänd förslagsvis. Samma gäller självklart blikersar (som förslag).

Gas och kopplingsvajer blir antagligen för korta. Kanske går att lägga om dom, annars blir det att köpa nya.
Fattar inte riktigt vitsen med tråden om jag ska vara ärlig.

Visst är det jobbigt när folk vill vädra sig lite och få lite tips inför kommande ideér.......
Tror du har hamnat på fel forum om du ska se en mening med alla trådar....
 
Dr.EVIL skrev:
Tänkte mig en ombyggnation av min hoj under vintern (OBS jag har faktiskt inte krachat den :rolleyes:. Det jag undrar är:
1 Är det något speciellt man bör tänka på vad avser val av utbytesdelar. Måste man byta t.ex lyse o.s.v?
2 Några speciella tips från er som byggt om era hojar (noterade snubben som hade en TL 1000 S). Längder på kablage mm som har givit er problem?

Ingen idé att skriva in alla tusen frågor nu... Får väl återkomma med fler sen.

MVH Dr.EVIL (fighter kåt) :yoparty

Ett tips är att börja kika runt på nätet efter tänkbara ideèr om ombyggnation. Sen är det bara att börja kolla runt var du kan köpa dina tänkta grejor. Men jag började med att riva lite så man såg vad man behövde.
Lycka till! :tummenupp
 
Oavsett vad du väljer så är det viktigt att du avsätter tid för att det skall bli bra, om man stressar så blir det lätt nattmekning där bågfilen ligger nära till hands när ramrören är i vägen :rolleyes:

Riv lös allting, skaffa styre, risers och eventuell styrkrona...montera detta... det var den enkla biten...

...Sen börjar själva jobbet, med att få vajrar att passa eller bytas ut, hitta rätt längd osv, elsystem, kablage, var skall man få plats med kabelstam, tuta, blinkers, kablar som råkar hamna mot grenrör och bränns av, vilket lyse skall jag använda...å f-n vad dyrt det blev med den lampan, var satt den här j-vla kontakten nu då...och varför ökar gasen när jag svänger vänster?

...och var i h-vete skall jag rymma säkringsdosan???

(kommentarer från mitt garage mellan 22.00 till 03.00 vardagkvällar och helger sen några veckor tillbaka)
 
tl1000R Figter

Jag byggde om min TL1000R förra vintern du kan få lite tips av mig :)
japp välj ett lyse jag fixade en duke kåpa den funkade bra för man fick plats med instrumenteringen + att lyserna är E märkta = går igenom besiktningen för att få fast kåpan får du använda dig av din fantasi jag byggde en fäst anårning i stål det blev stabilt som fan ;).
Styre, jag använde ett rental Fat bar med ett par magura risers men det räkte inte så jag fick åka till en smides firma som svarvade ett par extra risers på 3cm med ett 10mm hål i genom, nu var det styrkronan jag använde orginal men du får inte plats med styrdämparen så jag använde hålet till styr infästningen och borade ett till på andra sidan,för att vara säker på att styrkronan skall hålla så använder du ett par brickor på undersidan det funkar bra, JAG VET ;) .
du måste fixa nya längre broms och kopplings slangar + gas och choke kablarna måste oxo förlängas jag sket i choke kabeln för den höjer ju bara varvtalet på en TL1000R jag gorde egna gas kablar finns lösa niplar osv att köpa bara mäta och löda :)
kabel härvan som går till lyse och instrumenteringen är FÖR lång så det är bara kapa löda ihop och gömma. Batteriet sitter ju på vänster sida på en TL1000R set förjävligt ut när du får bort kåporna men under sadeln finns ettutryme som värkar vara gort for batteriet så jag färlängde bara ström kablarna och la det där funkar kanon.. kylar burken sitter ju på andra sidan dvs vänster skruvat i ramen jag tog en broms vätske behållare från en volvo 240 och satte den i "bagageutrymmet" alltså under kutchen vetefan hur det stavas :O och drog en slang från kylaren bak,
Jag hjälper dig hjärna om du får några problem på vägen bara att fråga ;)

PS: TL`N blir som en helt "ny" hoj Underbar att köra och jag har aldrig hart några problen med att styrdämparen är borta..
Lycka till hoppas det blir en Till TL1000R figher

koBen :yoparty
 
Bider??

Sorry inga bilder under själva byggningen.
men jag ska bygga om den igen då kommer det bilder :D
 
Jag tänkte mer på resultatet... :D

Jag har funderat själv på att fighta till min TL - blir troligen inte för det känns enklare att bara lackera om... lol
 
Tl 1000r

Tackar, tackar för alla tips... Du som inte förstod tråden :kocko .
Till koBen :tummenupp Precis vad jag tänkte mig med tråden. Bra att inte behöva uppfinna hjulet flera gånger tackar :Bugar

Bilder på resultatet koBen?!?
Rock on :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top