Fiddyträning!

Raid72 skrev:
Sårri, men jag ska ha en XR50. Måste iaf ha bakbromsen på styret. Har tom ett kit för att flytta bakbromsen på XR50:n liggandes.

Bara hojjen som saknas. :huvet


/R

Vart köpte du det kittet?
 
Det var ett bra tag sen så jag kommer inte ihåg. Tror att det var från TwoBros UK, men är osäker.

Finns ett antal såna kitt ute. Fusk säger en del, men jag har inget val då jag saknar höger ben och alltså annars är utan bakbroms. Tror det blir svårt att trixa på en Fiddy utan bakbroms, funkar på stora hojar men det är en annan sak.


/R
 
Raid72 skrev:
Det var ett bra tag sen så jag kommer inte ihåg. Tror att det var från TwoBros UK, men är osäker.

Finns ett antal såna kitt ute. Fusk säger en del, men jag har inget val då jag saknar höger ben och alltså annars är utan bakbroms. Tror det blir svårt att trixa på en Fiddy utan bakbroms, funkar på stora hojar men det är en annan sak.


/R

Aha var det du som körde konbana uppe i Lunda med quaden?

Jag vill mer ha en bakbroms på styret för jag har tröttnat på att göra highchair och slå över. Lite svårt att bromsa i dom lägena :3freak

Du vill inte sälja kittet? :tomten
 
Last edited:
Evil_Henke skrev:
hur fan får du upp den med fötterna över styret då? eller flyttar du upp dom under tiden du kör på bakhjulet?

Mja...har väl inte inte direkt fötterna så mycke över styret att knävecket ligger vid styrkudden. Heter det inte highchair då?
 
jo, det är ju highchair enligt mej iaf! jag måste va för lätt eller så e jag helt talanglös för jag får fan inte upp den så iaf!
 
marcus_136 skrev:
Aha var det du som körde konbana uppe i Lunda med quaden?

Jag vill mer ha en bakbroms på styret för jag har tröttnat på att göra highchair och slå över. Lite svårt att bromsa i dom lägena :3freak

Du vill inte sälja kittet? :tomten



Japp, det var jag som körde den blå Quaden.

Tyvärr, är inte till salu. Ska ju köpa Fiddy själv, vilket år som helst nu. :rolleyes:

Bla här säljs dem såg jag nu:
http://www.50stunt.com/stunt_stage_1.htm


Vid HighChair ska man egentligen sitta på tanken med fötterna över styret, men det är ju lite svårt i det här fallet. Så i mina ögon räknas det iaf som HC. Ser koolt ut hursomhelst! :tummenupp


/R
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top