Fiddy går konstigt

Majsvaffla

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2021
Hoj
2019 Orion agb 37
Jag har en fiddy Orion agb 37 som är några år gammal. Här om dagen så skulle jag starta min fiddy hade inte haft igång den på ett tag då. Jag startade den med choke och den gick igång helt vanligt sen när jag lägger ur choken baksmäller den och dör, även när den är varm. Den har även tomgång med choken i och den går som att jag inte skulle ha choken i, och den är körbar med choke. Iallafall så antog jag att den drog tjuvluft så jag tog startgasen och sprayade utanpå förgasaren och märkte en förändring på tomgången när jag sprayade på ovanför throttlen vid den ingående slangen till förgasaren. Så jag antar nu att den drar tjuvluft där. Vad är det nu jag ska byta?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Menar du bränsleslangen från tanken? Där kan den inte dra tjuvluft. Sannolikt behöver du göra rent munstyckena i förgasaren. Plocka av förgasaren, öppna flottörhuset i botten, skruva ut tomgångs- och högfartsmunstycket och blås rent.
 

Majsvaffla

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2021
Hoj
2019 Orion agb 37
Menar du bränsleslangen från tanken? Där kan den inte dra tjuvluft. Sannolikt behöver du göra rent munstyckena i förgasaren. Plocka av förgasaren, öppna flottörhuset i botten, skruva ut tomgångs- och högfartsmunstycket och blås rent.
Nej där gasvajern går in.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top