Fothermucker
Ny medlem
Lust for Life skrev:HUR I HELVETE GÖR DU![]()
Du får hemskt gärna demonstrera din teknik nån gång i framtiden![]()
Svar till tre: Storsthlm.
Sporthoj - är sporthoj, glidare är gl ... Dålig fantasi du har.
Klart lite vobbel är kul - sätt dig på en barncyckel och kasta dig ut för en brant backe - jag lovar att redan 50 känns som det snabbaste du åkt.
Jag har kört "sporthoj" och, jaha, 250, gääääsp.
Nä, det var inge kul, det skall kännas i kroppen när det rör på sig.
Kanske något i stil med det brittiska streetfighterstuket kan transformera tråk till kul i mina ögon. En sån där tockninga hajabusa med crosstyre skulle faktiskt kunna tänkas. Men min HD är den roligaste hoj jag haft. XT600 med gatmönstrat klar tvåa - fast bara i stadstrafik, landsväg var den lite för trött för.
Hur jag gör: Frisk koppling är steg ett, nya drivplattor, lameller, olja och sedan en rejäl djävla fjäder från barnett. Hitentills har jag inte mött en kvinna som orkat dra in min koppling en gång ens så du kan behöva gå på gym och köra lite underarmscurl ett tag (när du tar 50 kg i den övningen så kan du byta fjäder) Lågt ringtryck och ganska klistrigt däck är naturligtvis att föredra - ingen skillnad mot andra hojar där.
Sedan är det bara att slira iväg järnet på ettan - sedan kommer tricket, HÅLL RULLEN I BOTTEN HELA TIDEN strax innan varvtalsstoppet slår till sparkar du i tvåan samtidigt som du knycker in kopplingen - den lilla stund som det är kopplat så fortsätter du naturligtvis att hålla gasen fullt - det viktiga är att det går snabbt och att du fullgasväxlar. 18kg vevparti på fullvarv och en koppling som inte rubbar sig en millimeter ger antingen ett djävla ryck eller ett djävla ras.