Fick sparken idag...

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Jag fick sparken idag. Har varit deprimerad en lång tid nu, och det har börjat spegla av sig på jobbet. Till slut tröttnade chefen och gav mig kicken. Det här var det sista jag behövde, att bli ännu mer deprimerad. Har gått ner helt i träsket nu. Fy fan. Ville bara skriva av mig lite.

Har någon annan också fått sparken idag?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jävligt bra chef som verkar vilja hjälpa sina anställda...
Vad hade dom för motivering då?

Dom kan ju inte säga upp dig för att du mår dåligt liksom.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
skärp dig för helvete ,,,

ta reda på varför du mår dåligt o gör ngt åt det ,, sitta o böla hjälper dig föga
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Har inte fått foten men har vart deprimerad en längre tid ja oxå... Kan tyvärr inte komma me nåra tips eftersom ja inte har ork å göra nåt öht själv... Käkar mina Citalopram å de tar de värsta... Småhemsk människa som ja e trivs ja även i botten av flaskan så imorrnkväll åker cyklopet på igen...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jävla idiot!

skärp dig för helvete ,,,

ta reda på varför du mår dåligt o gör ngt åt det ,, sitta o böla hjälper dig föga

Till Fredde, livet delar ut en del hårda smällar, via vårdcentralen kan du snacka med någon, det kan hjälpa om du mår dåligt, gör det! Lycka till!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Låter som läge för kamrat Cipralex. Finns inget manligt i att inte käka antideppläkemedel...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag fick sparken idag. Har varit deprimerad en lång tid nu, och det har börjat spegla av sig på jobbet. Till slut tröttnade chefen och gav mig kicken. Det här var det sista jag behövde, att bli ännu mer deprimerad. Har gått ner helt i träsket nu. Fy fan. Ville bara skriva av mig lite.

Har någon annan också fått sparken idag?

Fyfan va sunkigt!

Jag får nog välja mellan säg upp eller bli uppsagd imorn men eftersom jag bra mår bra när jag är i rörelse så ser jag fram emot det för då kan jag lura mig själv att jag är på väg ut ur den här piss sitsen som kallas livet.

Vad binder dig i huddinge? En färsk start kan göra under, bara lägga allt skit bakom och träffa nytt folk.
 

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Fyfan va sunkigt!

Jag får nog välja mellan säg upp eller bli uppsagd imorn men eftersom jag bra mår bra när jag är i rörelse så ser jag fram emot det för då kan jag lura mig själv att jag är på väg ut ur den här piss sitsen som kallas livet.

Vad binder dig i huddinge? En färsk start kan göra under, bara lägga allt skit bakom och träffa nytt folk.

Familj och vänner och sånt. Men jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta någonstans. Varsomhelst.

Nytt jobb är nog inget problem. Har ett fåtal goda vänner som jag har berättat hur det ligger till för. Dom ringer runt och kollar om det finns någon åkare som söker chaufför. Evigt tacksam för dom.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ett, kanhända amatörmässigt, knep är att mentalt "sikta uppåt". Är man nere så bör det, logiskt sett, finnas en väg uppåt någonstans.
Det är jobbigt att tänka positiva tankar när man är nedstämd men försök i alla fall. Även om man surfar på ett hav av skit så kan man ju skifta fokuset lite och se glädjen i att man surfar!
Och ta hjälp om du behöver. Vänner, sjukvård eller vad som krävs. Spånken funkar inte, never ever!
Lycka till!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jävligt tråkigt att läsa. Undrar precis som Ricken vad de hade för motivering till att sparka dig?

Håller oxå med Prulle, ta tillfälle i akt och starta upp på ny kula någon annanstans! Familjen finns alltid kvar, vänner skaffar man sig nya. :)

Skickar en kram i vintermörkret! :)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Tråkigt nog är ju jobbet en oerhört betydande del i varje människas liv. Vet inte vad du jobbar med, eller varför chefen sparkade dig, men, försök ta nya tag. Flytta, som tidigare förespråkats, är kanske en idé?

Jag har själv varit där och vänt, och tagit mig ur det. Det känns töntigt att säga, men försök se till det positiva du har kvar. Du är fortfarande vid liv, vad finns det som får dig att hålla dig kvar där? Fokusera på det så länge. Det är hårt när man går ner sig, men i de allra flesta fall finns det folk där som verkligen bryr sig, ty dig till de.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Tråkigt att höra!

Kontakta en vårdcentral om din depression. Det är inte meningen att man ska må så, och det finns hjälp att få. Ju längre du låter det gå desto jobbigare kommer det bli, så se till att pallra dig iväg.

Lycka till!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Depression är ett helvete.
Fanns det någon utlösande faktor eller dippade det bara?
Jag får vårdepressioner, men eftersom jag vet vad det handlar om, så genomlider jag.
Tror varken på medecin eller (defenetivt inte) alkohol.
Miljöombyte funkar om man orkar.
Lycka till.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Baserat på egna erfarenheter

Gå till vårdcentralen o berätta hur du mår, har du lite flyt finns det bra folk o tillgå som kan hjälpa dig.

Medicin hjälper med största sannolikhet men kombinera det med samtal hos psykolog eller dyl.

Undvik alkohol o andra droger, det gör det bara värre. Ger bara en illusion av att det är bättre under ruset.

Även om det känns svårt o motigt så försök göra sådant du tyckte var roligt/givande innan du blev depp.

Träna o rör på dig det du kan gå ut o promenera räknas
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Gå och prata med någon! en bra kompis kanske? eller någon som du inte känner kan vara skönt också. Men prata med någon ska du definitivt göra.

Att börja träna har hjälpt mig väldigt mycket, tänka på något annat lixom.

Lycka till.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag tycker man hör allt oftare att folk käkar piller för att klara livet. Vad beror detta på.? Har hela samhället blivit "curlingföräldrar"?.
Är det kraven som man tror att alla har på en själv?. Är folk vekare nu?.

Hursom så är det nog en bra grej att byta miljö helt, flytta o jobba med djur o natur.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag tycker man hör allt oftare att folk käkar piller för att klara livet. Vad beror detta på.? Har hela samhället blivit "curlingföräldrar"?.
Är det kraven som man tror att alla har på en själv?. Är folk vekare nu?.

Hursom så är det nog en bra grej att byta miljö helt, flytta o jobba med djur o natur.

Sedan introduktionen av antidepressiva läkemedel med gynnsam biverkningsprofil de såkallade SSRI tidigt 90-tal har antalet behandlade ökat explosionsartat helt enkelt därför att vi kan behandla fler. De äldre pillerna hade så mycket biverkningar att personer med lindriga till måttliga depressionsbesvär fick härda ut istället.

Sen gäller det att behandla rätt saker. En regelrätt depression skall behandlas och det blir oftast framgångsrikt. Ett innehållslöst liv eller naturlig sorg har piller däremot usel effekt på. Och där ligger problemet för dagens läkare, patienten vill ha piller då denne anser sig deppig, pillren har god effekt och är relativt ofarliga så doktorn nystar inte vidare utan skriver ut tabletten.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Synd att du blev av med jobbet. Det jag undrar är verkligen om inte en arbetsgivare har en liten skyldighet här? Dvs att hjälpa dej. Tänker mej hade du krökat så är det hans skyldighet.

Nåja, livet kan alltid bli bättre, du är ju bara nere vid botten och dyker lite. Ryck upp dej, le åt livet och ta nya tag.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Depression är ett helvete.
Fanns det någon utlösande faktor eller dippade det bara?
Jag får vårdepressioner, men eftersom jag vet vad det handlar om, så genomlider jag.Tror varken på medecin eller (defenetivt inte) alkohol.
Miljöombyte funkar om man orkar.
Lycka till.

Ser du till att serva hojen på hösten eller har du det som ett ok över axlarna när våren kommer?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top