Fick mitt mellankort idag =D(lite nybörjar frågor)

Ohls

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Fick kortet idag vid 4 =) har lagt på mig 12 mil sen dess =). Jag har en R6a -99.

Tänkte jag skulle lära mig försöka få lite styr på wheelandet. Inte köra nå längre sträckor, det får vänta några år. Men så jag kan ta ner den lite mjukare och så. När jag kommer upp på 10k varv så sticker den oftast upp, sen när jag kommer upp(till vad jag tycker är väldigt högt, kan bara vara jag som är lite rädd dock) så släpper jag och dunkar ner i backen, kan tänka mig att det inte är så bra för diverse delar.

Så nån som har nån tips på hur jag kan göra det hela lite mjukare? annat än ja, gasa mjukare hehe.

tacksam för svar =).

man får gratulera till kortet. tog mitt mellan kort 12 sep. men till skillnad från dej har jag ingen hoj:gråta

hoppas du får köra några mil till innan snön kommer ;)

driverinblack skrev:
2508954 man får gratulera till kortet. tog mitt mellan kort 12 sep. men till skillnad från dej har jag ingen hoj:gråta

hoppas du får köra några mil till innan snön kommer ;)

känner igen mig där, tyvärr! :P fick mitt mellankort 22:e september. Men vi ses på vägarna när våren kommer! :D

Grattis till kortet :tummenupp

va ?? 12 mil & du kan inte wheeeeeela än ? vad lär man sig på körskolarna idag igentligen :va :rolleyes:

Om du åker på ettan, dra upp den till 4-5000 rpm, slå av på gasen sen full patte så kommer den upp direkt =).. ska du koppla upp på tvåan så bör du ha ca 8000 rpm iaf! lycka till o ta det lugnt ;)

Wheelie_babe skrev:
2513053
Hoztic skrev:
2508937 Du är duktig som får upp en strypt hoj bara med gas :rolleyes:
QUOTE]

strypt?:rolleyes:

Ja, den borde vara strypt om han kör på mellankort :)

[MoralkakeMODEON] Ta det lugnt med wheelandet grabben. Du lever längre och har hojen fin längre. Vänta till du blivit varm i kläderna iaf.[MoralkakeMODEOFF]

Dalan skrev:
2513063
Wheelie_babe skrev:
2513053

[MoralkakeMODEON] Ta det lugnt med wheelandet grabben. Du lever längre och har hojen fin längre. Vänta till du blivit varm i kläderna iaf.[MoralkakeMODEOFF]

Den där hojen är inte strypt nånstans :D
Sen ska du köra hårt med wheelandet :tummenupp

Dalan skrev:
2513063
Wheelie_babe skrev:
2513053

Borde & borde.....:tungan

Last edited:
Grattis!

Och jag tippar på att du kommer köra omkull inom en snar framtid. 12 mil på hojen med eget kort och redan wheelieövningar? Iofs, har du övningskört i 500mil redan så varför inte.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra