Fick mitt mellankort idag =D(lite nybörjar frågor)

Ohls

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Enköping
Hoj
Yamaha R6 -99
Fick kortet idag vid 4 =) har lagt på mig 12 mil sen dess =). Jag har en R6a -99.

Tänkte jag skulle lära mig försöka få lite styr på wheelandet. Inte köra nå längre sträckor, det får vänta några år. Men så jag kan ta ner den lite mjukare och så. När jag kommer upp på 10k varv så sticker den oftast upp, sen när jag kommer upp(till vad jag tycker är väldigt högt, kan bara vara jag som är lite rädd dock) så släpper jag och dunkar ner i backen, kan tänka mig att det inte är så bra för diverse delar.

Så nån som har nån tips på hur jag kan göra det hela lite mjukare? annat än ja, gasa mjukare hehe.

tacksam för svar =).
 
man får gratulera till kortet. tog mitt mellan kort 12 sep. men till skillnad från dej har jag ingen hoj:gråta

hoppas du får köra några mil till innan snön kommer ;)
 
driverinblack skrev:
2508954 man får gratulera till kortet. tog mitt mellan kort 12 sep. men till skillnad från dej har jag ingen hoj:gråta

hoppas du får köra några mil till innan snön kommer ;)

känner igen mig där, tyvärr! :P fick mitt mellankort 22:e september. Men vi ses på vägarna när våren kommer! :D
 
Grattis till kortet :tummenupp


va ?? 12 mil & du kan inte wheeeeeela än ? vad lär man sig på körskolarna idag igentligen :va :rolleyes:
 
Om du åker på ettan, dra upp den till 4-5000 rpm, slå av på gasen sen full patte så kommer den upp direkt =).. ska du koppla upp på tvåan så bör du ha ca 8000 rpm iaf! lycka till o ta det lugnt ;)
 
Wheelie_babe skrev:
2513053
Hoztic skrev:
2508937 Du är duktig som får upp en strypt hoj bara med gas :rolleyes:
QUOTE]

strypt?:rolleyes:

Ja, den borde vara strypt om han kör på mellankort :)

[MoralkakeMODEON] Ta det lugnt med wheelandet grabben. Du lever längre och har hojen fin längre. Vänta till du blivit varm i kläderna iaf.[MoralkakeMODEOFF]
 
Dalan skrev:
2513063
Wheelie_babe skrev:
2513053

Ja, den borde vara strypt om han kör på mellankort :)

[MoralkakeMODEON] Ta det lugnt med wheelandet grabben. Du lever längre och har hojen fin längre. Vänta till du blivit varm i kläderna iaf.[MoralkakeMODEOFF]

Den där hojen är inte strypt nånstans :D
Sen ska du köra hårt med wheelandet :tummenupp
 
Dalan skrev:
2513063
Wheelie_babe skrev:
2513053

Ja, den borde vara strypt om han kör på mellankort :)
[MoralkakeMODEON] Ta det lugnt med wheelandet grabben. Du lever längre och har hojen fin längre. Vänta till du blivit varm i kläderna iaf.[MoralkakeMODEOFF]

Borde & borde.....:tungan
 
Last edited:
Grattis!

Och jag tippar på att du kommer köra omkull inom en snar framtid. 12 mil på hojen med eget kort och redan wheelieövningar? Iofs, har du övningskört i 500mil redan så varför inte.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top