Fick låna en "värsting"

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag skulle lämna hojen på service nu imorse. Men så skulle jag ta mig från servicestället och åka buss i mckläder e ju inte kul. Då säger killen på mcfirman, låna vår scooter:) Så djävla juste!
Så nu har jag fått testa en Burgman 400, inget vrålåk men den funkar om man vill åka från a-b, dock skämdes jag när jag kom i mitt cammofärgade ställ och med min Shoei Diabolic hjälm....skulle passat bättre med jethjälm och kostym....tur man hade färgat visir :Bugar
Vad gäller accelerationen så var den sådär, inget drag om man jämför med gilera runner men den funkade ju bra att transportera sig med :tummenupp

//M

Mingves skrev:
Jag skulle lämna hojen på service nu imorse. Men så skulle jag ta mig från servicestället och åka buss i mckläder e ju inte kul. Då säger killen på mcfirman, låna vår scooter:) Så djävla juste!
Så nu har jag fått testa en Burgman 400, inget vrålåk men den funkar om man vill åka från a-b, dock skämdes jag när jag kom i mitt cammofärgade ställ och med min Shoei Diabolic hjälm....skulle passat bättre med jethjälm och kostym....tur man hade färgat visir :Bugar
Vad gäller accelerationen så var den sådär, inget drag om man jämför med gilera runner men den funkade ju bra att transportera sig med :tummenupp

//M

Det kanske är en sån du ska köpa när du säljer din KTM? :tungan

Ja, varför inte? Om jag fick en gratis:)
Nä, nu skall det bli en liten båt för degen.
Dock så är det ingen panik med att sälja hojen, det är ju kul att köra:D

Anton_Ljunghusen skrev:
varför ska du sälja hojen? Den som du tyckte så mkt om.. ?
Visst gillar jag hojen. Dock så har jag ganska många intressen och det blir inte att jag hinner köra så mycket som jag vill. Och att ha en hoj bara ståendes känns hemskt. Sedan så vill jag köpa en båt till nästa sommar och då kommer verkligen inte tiden att räcka. Men om jag inte får sålt hojen så gråter jag inte för det:)

Mingves skrev:
Visst gillar jag hojen. Dock så har jag ganska många intressen och det blir inte att jag hinner köra så mycket som jag vill. Och att ha en hoj bara ståendes känns hemskt. Sedan så vill jag köpa en båt till nästa sommar och då kommer verkligen inte tiden att räcka. Men om jag inte får sålt hojen så gråter jag inte för det:)

aja men jag lovar att du kommer köpa en ny hoj nästa säsong om du säljer den :)

Mingves skrev:

Du har inte tid med hoj, men du har tid med båt? :va

Valentinic skrev:
Du har inte tid med hoj, men du har tid med båt? :va
:rolleyes: Men då jag bor mitt i GBG så måste jag komma ut från centrumhetsen på sommaren och till viss del gör man det med en hoj men med en stor 30fots segelbåt eller ev en snabb racer kan man bada i flera dagar utan att bli störd av andra gbgare.

Mingves skrev:
:rolleyes: Men då jag bor mitt i GBG så måste jag komma ut från centrumhetsen på sommaren och till viss del gör man det med en hoj men med en stor 30fots segelbåt eller ev en snabb racer kan man bada i flera dagar utan att bli störd av andra gbgare.

Ja, det finns helt klart en tjusning med båt. Men tänk på alla spontana turer med hojjen. Man behöver bara se till att det är soppa i tanken! Båtar är så....så omständiga! Men visst är det härligt. :)

Mingves skrev:
Jo det är ju skönt, gbgare är ju som alla vet skitjobbiga.

*duckar* :D

Mingves skrev:

Ska du sälja av utrustningen den här gången också? :7peta

Mingves skrev:
Ja, varför inte? Om jag fick en gratis:)
Nä, nu skall det bli en liten båt för degen.
Dock så är det ingen panik med att sälja hojen, det är ju kul att köra:D

törs du maxa båten?

Mingves skrev:

//M

Haha, den fick jag oxå låna, i torsdags när min hoj va inne på garantijobb!
De va gött pinsamt o köra med den,men komforten va de inget fel på :)
Håller med dig fullständigt om att de va gött o ha färgat visir

/Andreas

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg