Fick hem min nylackade hjälm i dag.

Who gives a fucking fuck. Kan man köra med klotade hjälmar kan man köra med en omlackad va..?? Förstår inte riktigt skitnödigheten runt detta. Men jag antar att alla ni som gnäller kasserar era hjälmar så fort de får en stöt eller när ni tappar dem också!?? :lol

EDIT: Frän lack btw.

kan tillföra lite info som var aktuellt för 3-4 år sen då jag höll på med airbrush och folk ville få sina hjälmar lackade att alla intyg och tester som hjälmen är testad och godkänd efter är inte vatten värt efter man lackat en hjälm då man ändrat karaktären på hjälmen.

Vet inte hur det är idag men har inte hört några ändringar men inte sökt efter mer info om det heller då jag la av med airbrush för ngt år sedan.

Det var någon som redan nämt det tidigare men jag påminner igen.

Dagens färger är vatten baserade och går alldeles utmärkt att lacka på
plast utan att plasten löser upp sig.

Who gives a fucking fuck. Kan man köra med klotade hjälmar kan man köra med en omlackad va..?? Förstår inte riktigt skitnödigheten runt detta. Men jag antar att alla ni som gnäller kasserar era hjälmar så fort de får en stöt eller när ni tappar dem också!?? :lol

EDIT: Frän lack btw.

ÖÖÖ vem är så dum att man kör runt med en klotat hjälm???? :va
Inte fan vill jag riskera att dör pga att man snålar in på det iallfall. Klotade i sommras och drog i huvudet i en sten så jag blev medvetslös, visiret trycktes in och stora bitar av hjälmen saknades. Hade den varit smälld innan hade den förmodligen delats och jag kanske dött. Men det är väl upp till var och en om man vill riskera det. Jag vill det inte...

men iallfall hjälmen som killen fått lackad är juh cool. :)

///micke

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back