Fick fronten till bilen STULEN!!

Har hört att det finns folk i Trollhättan som är desperata.
De maskerar bilar för att kunna sälja vidare :tungan

HönaPower skrev:
Hejs

Fick en minst sagt tråkig överraskning när jag tittade ut genom fönstreti fredags morse...

Några små SVIN hade plockat bort fronten, kofångaren på min bil under natten... :4skrika

Tänkte att jag lägger ut lite info om detta här, vi är ju några stycken.

Fakta:

Natten mellan den 10:e & 11:e mars,
Plats: saltsjö-Boo, Nacka, Stockholm
Tid: mellan kl 00.00 & 07.00

Bilen är en Cosmossvart metallic BMW 323 Touring med M3 optik (M3 paket)
Det som stals var M3 fronten/stötfångaren.

Om någon som läser detta, sitter inne med nyttig information...så finns det hittelön att hämta..

Troligen stals detta av några mindrebegåvade människor i syfte att lackera om fronten & montera på sin egen bil.

Så jobbar du som billackarare & det kommer in någon med en Cosmossvart M3 spoiler, maila mig, jag kan identifiera den lätt...

Tack för mig! :tummenupp

Ska höra runt lite.

Trist att man inte ska kunna få ha grejerna ifred.

Bor man i en större stad och har en flashigare typ av pryl så får man räkna med att den försvinner om man inte låser in den/fast den, tyvärr.

HönaPower skrev:
Skulle knappast kalla en BMW 323 Kombi -97 för "flashig" men visst, jag är smickrad av tjuvarnas smak.... :confused:

Jo, men för fjuniga berra med en 318 av samma snitt vill ju såklart ha en M utstyrsel på sin kärra också.. Sen att det han snor inte sitter på en M3 spelar ingen roll..

Jag har blivit av med två bilar och ytterligare två uppsättningar fälgar under mina 10 år i Stockholm. Detta trots dubbla larm på bilarna och fälgarna monterade på bil i garage med med godkänd bur.

P-E skrev:
Japp, jag snodde godis från ica nrä jag var liten, för jag hade inga pengar.
När jag var liten gick jag tillbaka till kiosken och lämnade igen en tablettask som killen i kassan lagt ner i påsen av misstag, utan att ta betalt för. Jag hade inte heller några pengar, utan hade samlat burkar :tomten

mb skrev:
När jag var liten gick jag tillbaka till kiosken och lämnade igen en tablettask som killen i kassan lagt ner i påsen av misstag, utan att ta betalt för. Jag hade inte heller några pengar, utan hade samlat burkar :tomten
Personer som du borde det finnas fler av. Ärligheten personifierad.

mb skrev:

Gjorde jag också, men det var senare.. Tyvärr var man inte så ärlig som du var. De flesta av mina kompisar snattade när de var små. Men de snor inget nu och är ärliga och bra personer. Så sånt skit växer man ifrån med åldern. :)

HönaPower skrev:
Tack John Doe! :)

Jo, det blev billigare att köpa en begagnad front från skroten..det värsta är ju integritetskränkningen...att någon liten skit smyger runt på tomten & pillar på ens bil! :fatta!

Men nu är webkamera monterad.....så dom kan ju komma & bli filmstjärnor om dom vill! extra effektfullt med rörelseaktiverad strålkastare i ansiktet! :D
Tydligen är det förbjudet enligt lag att filma någon utan tillstånd. En kioskägare här hemma satte upp kamera efter att haft besök på nätterna. Samma typer varje gång. Så han hade dom på video o gick till polisen. Nähepp, där blev det nedslag. Så han tog ett järnrör och åkte och hälsade på kändisen... Han fick sitta i buren i drygt 1 år och betala skadestånd... :huvet

Så ta reda på om det är lagligt eller inte. Kanske det är, jag vet inte säkert...

Vad är det för folk som åker BMW och stjäl? :va

UrbanTiger skrev:
Gissar på att dom är kriminella :va

Många suspekta typer åker BMW, så är det bara :fakta

Pittbull, pistol och BMW är respekct :yoparty
Synd på en bra bil bara. Fan här hemma kan man inte åka BMW med ljust hår... För då blir man stämplad som langare... :näsblod

HönaPower skrev:
Jag skiter högaktningsfullt i om det är olagligt att filma tjuvjävlarna... :tummenupp
Ja det hade jag också gjort. Men jag menar om du ska kunna använda det som bevis... Men vad ska man annars göra :(

Koppla grejerna till värsta väckarklockan och smyg ut...
:kulspruta :smasha

Tänk lyckan att komma på någon filur någon natt... :mad:

Trango_B skrev:
Någon jävla pizzabagare som inte kunde hålla fingrarna i styr :mad:
Hur fan kan man komma på idén att sno fronten på en bil :kocko

Tråkigt att den är borta. :kocko

Harrejävlar! Vaddå fördomar? :kocko
Är det såna som dig som sitter hemma i soffan och är smygrasist?

Pucko...

Jag sitter ofta hemma i soffan och äter pizza. :D
Nej jag är ingen rasist. Jag är Finne... :D

Förresten. Hets mot folkgrupp är inte bra. Kan rasister räknas som en folkgrupp? :va

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard