Fick fronten till bilen STULEN!!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs

Fick en minst sagt tråkig överraskning när jag tittade ut genom fönstreti fredags morse...

Några små SVIN hade plockat bort fronten, kofångaren på min bil under natten... :4skrika

Tänkte att jag lägger ut lite info om detta här, vi är ju några stycken.

Fakta:

Natten mellan den 10:e & 11:e mars,
Plats: saltsjö-Boo, Nacka, Stockholm
Tid: mellan kl 00.00 & 07.00

Bilen är en Cosmossvart metallic BMW 323 Touring med M3 optik (M3 paket)
Det som stals var M3 fronten/stötfångaren.

Om någon som läser detta, sitter inne med nyttig information...så finns det hittelön att hämta..

Troligen stals detta av några mindrebegåvade människor i syfte att lackera om fronten & montera på sin egen bil.

Så jobbar du som billackarare & det kommer in någon med en Cosmossvart M3 spoiler, maila mig, jag kan identifiera den lätt...

Tack för mig! :tummenupp

Synd att höra. Tyvärr är dom eftertraktade, och väldigt lättstulna.

Ett tips är att försöka koppla larmet till den nya stötfångaren, eller att sabba skruvarna efter att du har spännt fast den.

Skyll dig själv fattar du väl. Men en sån bil har man garage annars har man en sunkbil(om man nu M Å S T E ha bil) tills man hittar garage.

Inget illa menat, men du måste ju förstå att även om du bor i ett sk. fint område så kan ju tjuven röra på sig. När de en dag sett din M3front som alla småkillar tycker ar skitballt så kommer de den perfekta dagen(natten) och tar den. Såklart!

Mavve skrev:
Skyll dig själv fattar du väl. Men en sån bil har man garage annars har man en sunkbil(om man nu M Å S T E ha bil) tills man hittar garage.

Inget illa menat, men du måste ju förstå att även om du bor i ett sk. fint område så kan ju tjuven röra på sig. När de en dag sett din M3front som alla småkillar tycker ar skitballt så kommer de den perfekta dagen(natten) och tar den. Såklart!
Håll snattran Mavve.. Du och dina korkade kommentarer..
Vadå skyll dig själv.. klart man ska kunna få ha fina saker utan att ha garage. Sluta racka ner på folk. . Tänk först, posta sen...
Det där var ju nästan i samma klass som Gurra Snurras inlägg...

Stephen skrev:
Vadå skyll dig själv.. klart man ska kunna få ha fina saker utan att ha garage. Sluta racka ner på folk. . Tänk först, posta sen...

Ja, man SKA kunna det EGENTLIGEN, men nu ser det ut idag som det gör och man KAN inte göra det.
Bara att acceptera för det kommer inte ändra på sig så länge han eller du eller jag lever ändån.

Tänk själv - men det gjorde du ju antagligen :rolleyes:

Stephen skrev:

Kom o tänka på en sak nu....

Om du lever som du själv lär så har du väl din ultra bling bling R1 på gatan? De tar ju inte ditt bling bling väl?

Någon jävla pizzabagare som inte kunde hålla fingrarna i styr :mad:
Hur fan kan man komma på idén att sno fronten på en bil :kocko

Tråkigt att den är borta. :kocko

Mavve skrev:
Ja, man SKA kunna det EGENTLIGEN, men nu ser det ut idag som det gör och man KAN inte göra det.
Bara att acceptera för det kommer inte ändra på sig så länge han eller du eller jag lever ändån.

Tänk själv - men det gjorde du ju antagligen :rolleyes:
klart jag tänkte efter.. Det bör man göra.. JAg gillade bara inte ditt sätt att hoppa på killen och mer eller mindre idiotförklara honom. Nu ska jag inte göra detta till en personlig duell mellan oss här i tråden men jag tycker mig ha sett i en hel del av dina inlägg att du ofta vill framstå som bättre än alla andra.. Ändra attityd... Nu ska jag inte stjäla tråden mer.. Jag finns via pm om du vill fortsätt prata.. :)

Trango_B skrev:
Någon jävla pizzabagare som inte kunde hålla fingrarna i styr :mad:
Hur fan kan man komma på idén att sno fronten på en bil :kocko

Tråkigt att den är borta. :kocko

Den personen vill piffa till din egna bil, så man snor någons front och sätter på sin egen istället för att betala.

Eller så har någon krockat sin eller någon annans bil och vill slippa betala och snor därför någon annans.

P-E skrev:
Helt förstårligt, du vill piffa till din egna bil, så man snor någons front och sätter på sin egen istället för att betala.

Eller så har någon krockat sin eller någon annans bil och vill slippa betala och snor därför någon annans.

Det är ju så fel och dumt! Men själva idén är inte konstig. Samma sak som när folk snor annat.

Så det handlar alltså om folk som helt enkelt inte har råd menar du? :D

P-E skrev:
Den personen vill piffa till din egna bil, så man snor någons front och sätter på sin egen istället för att betala.

Helt förståeligt? Vad har du för värderingar egentligen? Vakna nu för fan.

Mavve skrev:
Så det handlar alltså om folk som helt enkelt inte har råd menar du? :D

Japp, jag snodde godis från ica nrä jag var liten, för jag hade inga pengar. Hade jag haft det hade jag ju inte tagit godiset utan betalat för det.

Hade tjuven vart miljonär hade han nog inte snott fronten.

En front är ingen du snor för kickens skull.

hållundan skrev:

Blev fel formulerat.

Menade att det är väl inte så konstigt, finns de som snott konstigare saker.

hållundan skrev:

Jag tyckte oxå att det var ett självklart svar - alltså helt förståeligt VARFÖR fronten blev stulen.

För att det finns vissa som bara måste ha en M3front soo bad att de till o med stjäl en om de inte finner att de har råd själva.

Jag ahde aldrig fått för mig att stjäla en front - allra minst en M3front :lol

P-E skrev:
Japp, jag snodde godis från ica nrä jag var liten, för jag hade inga pengar. Hade jag haft det hade jag ju inte tagit godiset utan betalat för det.

Jag snodde oxå godis från ICA en gång när jag var 6 år. Kompisen tvingade mig till det men vi blev tagna :D
Tanten blev pissesur o frågade efter våra telefonnummer.
Eftersom jag e född med 200 i IQ minst så sa jag att jag inte kunde det(men jag kunde det givetsvis) så hon bad oss gå hem o tala om vad vi gjort.

Javisst säger man o går ner till lekplatsen. :rolleyes:

Mavve skrev:
Jag snodde oxå godis från ICA en gång när jag var 6 år. Kompisen tvingade mig till det men vi blev tagna :D
Tanten blev pissesur o frågade efter våra telefonnummer.
Eftersom jag e född med 200 i IQ minst så sa jag att jag inte kunde det(men jag kunde det givetsvis) så hon bad oss gå hem o tala om vad vi gjort.

Javisst säger man o går ner till lekplatsen. :rolleyes:

Blev också tagen, tyvärr fick jag följa in i ett coolt rum med sånna där speglar så man såg ut i affären men de såg inte in i rummet.

Mina föräldrar blev inte så glada. Sen kunde jag inte ljuga heller för hon ringde framför mig. Aldrig känt mig så förnedrad i mitt liv.

Mavve, ursäkta, men du verkar ju vara helt dum i huvet! :kocko

Har du inget vettigt att tillägga så kan du vara tyst, du låter som en kille som är jävligt bitter & avundsjuk på andra, skaffa dig ett liv du är nöjd med i stället!

Jag la ut denna tråd av den enkla anledningen att någon kanske sett / hört något...jag skulle nämligen med glädje hosta upp 10.000:- för att få tag på gärningsmännen...

Over and out.

Hmm trollvarning på Mavve dårå..

slash ignore som Perrra skulle ha sagt.. :)

Surt att bli av med sådant.. Är det lönt att ta på försäkringen eller blir det billigare å pynta själv?

Man SKA kunna lämna sina grejer på gatan olåst utan att någon tar dem..

Sedan att folk inte kan skilja på ditt och mitt är ju beklagligt. En dag ger dom sig på fel grejer och blir upphända under någon bro eller nåt ...

Nåja.. hoppas de sätter den i halsen..

Ta dig en gevalia och sedan nya friska tag..

Tack John Doe! :)

Jo, det blev billigare att köpa en begagnad front från skroten..det värsta är ju integritetskränkningen...att någon liten skit smyger runt på tomten & pillar på ens bil! :fatta!

Men nu är webkamera monterad.....så dom kan ju komma & bli filmstjärnor om dom vill! extra effektfullt med rörelseaktiverad strålkastare i ansiktet! :D

Ungefär hur förvånad blev du när du såg att fronten saknades?

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard