Hade nog varit fet pedofilvarning på det alternativet!Jonne_boy skrev:Varför finns inte alternativet vänt och åkt och frågat om en dejt??

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade nog varit fet pedofilvarning på det alternativet!Jonne_boy skrev:Varför finns inte alternativet vänt och åkt och frågat om en dejt??
Tjet skrev:Precis sådär gjorde en liten unge åt mamma när hon åkte bil. Gick en liten unge på våran gata (kanske 6 år eller något) så när hon åkte förbi såg hon honom ge fingret i backspegeln. När hon sedan hade parkerat bilen på infarten så gick han förbi och hon frågade vad det var han visade för något så tittade han bara ner i backen...![]()
...
Sen så har väl alltid hästfordon "rätt" i lagens mening i trafiken? Även ifall det är dom som gör fel.. :kocko
Zormin skrev:Jag lägger i 6:an, går ner till ca 60 och glider förbi utan gas för att inte skrämma hästarna. Precis när jag är jämsides med hästarna så ger den yngre tjejen mig fingret! Jag blev så förvånad att jag bara fortsatte...
scud skrev:jag var ute på en MYCKET bred 50-väg.. så det gick lite för snabbt.. När ja kommer över ett krön ser jag en häst och slår av direkt men det gick väl så fort så hästen blev skraj och sprang upp i en slänt (skenade inte).. Sen skämdes jag i en vecka![]()
Körde bil vid tillfället, blir hästar mest rädda för bilar eller hojjar?
Emmi skrev:Hästekipage, har liksom cyklister och fotgängare, ingen utbildning om trafiklagar, skyldigheter och rättigheter.
Zormin skrev:Var ute och körde tidigare idag. Ingen lång tur. Nykil, Skeda udde och hem igen. Tog det rätt lugnt. Hade precis kört förbi Nykil och tuffar fram i typ laglig hastighet. Möter två tjejer på hästar, gissningsvis 13 och 17 år . Jag lägger i 6:an, går ner till ca 60 och glider förbi utan gas för att inte skrämma hästarna. Precis när jag är jämsides med hästarna så ger den yngre tjejen mig fingret! Jag blev så förvånad att jag bara fortsatte...
Edit: stvafell
ninan skrev:Jag själv blev mycket förnärmad då jag for förbi ett par hästar utåt Västerlösa, också utanför Linköping. Samma sak där, fingret,trots jag tog det jättelugnt och inte varvade som en glaning när jag passerat dem. Jag var upprörd i flera veckor efteråt. Vissa tror att dom äger vägen.
Jag som själv har häst tycker det är bäst att folk håller en normal fart förbi för annars blir det ju fullt gaspådrag direkt när man är förbi. Detta gäller alla slags fordon, bilar, moppar, traktorer, skördetröskor mm. Hästar är ju som tidigare nämnts riktiga flyktdjur och kan bli livrädda för ingenting. Har man inte en häst man litar på så tycker inte jag att man skall ge sig ut på asfalterade vägar med dem.
Det är kallt på mornarna nu..... 4 grader är gränsen vid 06.30 på morgonen
Ha det,
N
Du har juh inget körkort ditt fyllobo$ken skrev:Sålänge de inte visar respekt för andra trafikanter genom att plocka upp de enorma bajsladdningarna så gasar jag satan... gärna utan dämpare.
Då får väl rida på hagar och ängar istället med sina havremoppar.
Finns juh inga hästar i fjollträsk, kom ner till Skauuune så möter du en häst på varje liten krokväg.Micke_Lindstrom skrev:Var hittar ni alla hästar?
När man läser den här tråden låter det ju som om vägarna är fulla av dom, jag ser aldrig några när jag är ute och kör.
scud skrev:Det är ju faktist riktigt dåligt av de som rider att de inte tar något ansvar för hästskiten, den kan säkert bli hal om man kör mitt i den (har inte provat så jag vet ej). Bara sparka ner den i diket eller någe, för jag tror inte att hästen börjar pipa då det är dags?![]()
Emmi skrev:silvr, bo$ken m.fl:
Tycker ni på allvar att det är värt chansa på att skada en eller flera människor och hästar pga att ni blir lite irriterade?
Vill ni se en 13åring hängande bakom/under hästen med en fot fast i stigbygeln medan den skenar i panik?
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |