Lucky Luke
::::::::::::::::::::
Har skrivit det för men; Respektera tjejer som rider!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Superbee skrev:Jaaha så de är därför bågen heter THUNDERcat?![]()
nää nu försökte jag vara sådär vitsig igen fy skäms!
om dom pekar finger när man endå saktat ned o bara gliderförbi så är det väl inte mer än rätt att hålla in kopplingen o lägga sig på 14k varv?
Am I evil? Yes I am!![]()
Emmi skrev:Jo, det är ju värt att riskera någons liv för att man inte tycker de har betett sej lämpligt. Bättre att stanna och fråga varför de gjorde så?
Man kan bli arg på en bilist och varva till, men när man gör så vid en häst riskerar man att få en häst med en 13åring på ryggen att skena rakt ut i trafik så är man enbart dum.
Zormin skrev:Var ute och körde tidigare idag. Ingen lång tur. Nykil, Skeda udde och hem igen. Tog det rätt lugnt. Hade precis kört förbi Nykil och tuffar fram i typ laglig hastighet. Möter två tjejer på hästar, gissningsvis 13 och 17 år . Jag lägger i 6:an, går ner till ca 60 och glider förbi utan gas för att inte skrämma hästarna. Precis när jag är jämsides med hästarna så ger den yngre tjejen mig fingret! Jag blev så förvånad att jag bara fortsatte...
Edit: stvafell
Jag var ute på tur o mötte en häst o såg på långt håll att den kraken började bli orolig så jag saktade ner i god tid.#Olsson# skrev:Kanske skulle du gått ned till 5-10 eller så. Inte för att jag tycker sken-benägna hästar kanske har på vägen att göra. Men, jag snackade med en häst-brutta om MC/hästar. Hon förklarade att det är inte ljudet i sig som är problemet. Farten är värre. Hästarna hör ett starkt ljud och vill koppla ihop det med något. Om man kör för fort hinner de inte se att det bara är en båge. Kör man väldigt sakta, så hinner hästen i lugn och ro "koppla" aaaah, ba en Factory med Tigcraft slipons - eller liknande. Hästarna är vana med MC, men måste få en chans att identifiera. En instinkt som skyddar dem från rovdjur.
Lucky Luke skrev:Har skrivit det för men; Respektera tjejer som rider!
duckie skrev:Men... killar då..?
![]()
Man ska respektera alla oskyddade trafikanter. Helst skyddade också.Lucky Luke skrev:Har skrivit det för men; Respektera tjejer som rider!
Vad F ska dom på vägen att göra om dom inte vill ha trafik, det finns ju hur mycket mark som helst runtikring....Men vad vet jag Spelar nog ingen roll hur du bär dig åt, dom kommer ändå tycka du kör för fort. Kan ju stänga av å gå med hojen förbi så kanske dom blir nöjda, hästflickor brukar ju vara OK annarsZormin skrev:Var ute och körde tidigare idag. Ingen lång tur. Nykil, Skeda udde och hem igen. Tog det rätt lugnt. Hade precis kört förbi Nykil och tuffar fram i typ laglig hastighet. Möter två tjejer på hästar, gissningsvis 13 och 17 år . Jag lägger i 6:an, går ner till ca 60 och glider förbi utan gas för att inte skrämma hästarna. Precis när jag är jämsides med hästarna så ger den yngre tjejen mig fingret! Jag blev så förvånad att jag bara fortsatte...
Edit: stvafell
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna