Idag stack det till mitt på bröstet när jag var ute och tourade. Visste inte vad det var riktigt, men jag stannade illa kvickt vid väggrenen för att få bort vad-det-nu-var snabbt som fan. Det visade sig vara en geting som hade lyckats komma innanför skinnstället och tröjan. Precis när jag skulle ta bort den så stack den mig! Tydligen på riktigt den här gången för det sved så skönt
Nu ska det inhandlas halskrage och enorm touringruta för att minimera riskerna för en liknande händelse.
Är det någon annan som har lyckats med samma bedrift? Har fått in insekter i hjälmen också med visiret stängt :/
Nu ska det inhandlas halskrage och enorm touringruta för att minimera riskerna för en liknande händelse.
Är det någon annan som har lyckats med samma bedrift? Har fått in insekter i hjälmen också med visiret stängt :/

Snabbt flippar jag åter upp visiret innan jag tar vänstern ut ur esset, skakar lite extra på huvudet innan jag fäller ner visiret för att gå in i ejes beredd på att getingen ska krypa upp igen. Dock verkar han försvunnit i esset för jag varken såg eller kände honom nåt mer