fick en Bsa motorcykel idag !

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Bmw 1150gs
hej alla !
fick reda på en rolig nyhet idag. Pappa har fått en BSA 350cc från 50 talet som han gav till mig idag. Finns en del att göra på den. Har tänkt att lacka om den, blir nog svart som den är nu.
Tror att det kommer bli en rolig hoj när jag är klar. Lite jobbigt att det inte är någon fjädringbak bara :)

Bifogat

• kungen.JPG
    kungen.JPG
    39.2 KB · Visningar: 934
Coolt. Fräckt o mecka med så gamla grejer för att allt är enkelt, mekaniskt och handmeckat. :tummenupp ..inte en dator i sikte. :)

Berit skrev:
hej alla !
fick reda på en rolig nyhet idag. Pappa har fått en BSA 350cc från 50 talet som han gav till mig idag. Finns en del att göra på den. Har tänkt att lacka om den, blir nog svart som den är nu.
Tror att det kommer bli en rolig hoj när jag är klar. Lite jobbigt att det inte är någon fjädringbak bara :)

Grattis.
Ska väl vara en fjäderdämpad sadel på en sådan hoj.

GixxerMike skrev:
Grattis.
Ska väl vara en fjäderdämpad sadel på en sådan hoj.

inte på denna men det finns säker man kan få tag på,
den är väldigt enkel att skruva med, knappt någon elektronik, inga blinkers eller något annat onödigt :)

Berit skrev:
inte på denna men det finns säker man kan få tag på,
den är väldigt enkel att skruva med, knappt någon elektronik, inga blinkers eller något annat onödigt :)

Jag hoppas verkligen att du rustar den till orginalskick, och inte bygger nån streetfighter, caféracer eller så av den, för då :fatta! :kulspruta :machinegu :6surkart

Berit skrev:
hej alla !

tufft, är det en 150 kubikare? Fasran har en bluefighter 146 cc som ag ska sno... aka blåf...a.

Berit skrev:
hej alla !

Nej förstör inte konstverk :4skrika Behåll lacken och erkänn den som ratbike

Berit skrev:
hej alla !

Sååå läckert! Har liknande planer fast åt andra hållet. Att ge farsan en restaurerad gammal lättviktare så att han kan känna som som en 20-åring igen :yoparty

Sen alltså. Måste ju bli av med allt det där vita skiten där ute ju... :gnissla

Du Berit stöter du på något info om en Bsa B33 500 -53 så hojta till för jag har en sån som jag ska orginal renovera nån gång i framtiden, så spara såfall sån material å pm:a mig

"Hårdingar kör ofjädrat" står det ju på dedär dekalerna, skaffa några såna... :) Trevlig hoj. Lycka till med "Bondens Sista Andetag". :lol

Last edited:
Lacka inte om den, behåll lacken, du kommer att tappa massa värde på hojen, fixa originaldelar alternativt kör med dom modifieringarna man gjorde på 50-talet, inte massa plast å annat krafs..

hårdrock :yoparty
skulle oså vilja ha nå sånt o mecka på men kan ju va lite dyrt i inköp,
men en vacker dag så :banana

Jag har renoverat en BSA Lighting 650, många timmar men kul när det är klart :)

Lycka till!

projektet går bra, har tagit en fjädrande gammal sadel från en moppe och satt på, blev riktigt coolt ) har lackat ramen,tanken,styret Svart,
Kan lägga upp bild imorgon.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...