fick en Bsa motorcykel idag !

tjena, nu har jag lackat / målat lite på hojen, tanken, ramen, gafflen

jag skickar upp en bild på projektet. Fick igång den också efter lite meck med soppan, låter riktigt gött. Undrar om den kommer vara rolig att köra :P

kommer en bild efter lite målning

Bifogat

• kungen.JPG
    kungen.JPG
    38.7 KB · Visningar: 207
  • test.JPG
    test.JPG
    47.4 KB · Visningar: 250
Berit skrev:
hej alla !
fick reda på en rolig nyhet idag. Pappa har fått en BSA 350cc från 50 talet som han gav till mig idag. Finns en del att göra på den. Har tänkt att lacka om den, blir nog svart som den är nu.
Tror att det kommer bli en rolig hoj när jag är klar. Lite jobbigt att det inte är någon fjädringbak bara :)

Teo skrev:
tufft, är det en 150 kubikare? Fasran har en bluefighter 146 cc som ag ska sno... aka blåf...a.

Ja, det låter ju onekligen som att det är en 150cc om man läser inlägget.... :rolleyes: :tungan :gnissla

Teo skrev:
tufft, är det en 150 kubikare? Fasran har en bluefighter 146 cc som ag ska sno... aka blåf...a.

Yepp! Som Berit skriver: en 150 kubikare med en 350 cc motor! :va

Renovera med varsam hand! Grattis med Lucas-systemet. 6 volt, väldigt enkelt: 1 säkring.
Jag tror Haynes har en rephandbok för BSA 350.

stephenj skrev:
Jag har renoverat en BSA Lighting 650, många timmar men kul när det är klart :)

Lycka till!

har 2 st motorcyklar (föregångare till silverpilen typ) 50 tal

du skriver renoverat

Hur har du gjort då? menar man vill väll inte röra orginal lack å såna grejer eller? hur kan man ordna skicket på en gammal utan att förstöra den?

såg de inte förr men fy faen va coolt med grovnabbat däck sådär :Bugar

Mr Helmut skrev:
har 2 st motorcyklar (föregångare till silverpilen typ) 50 tal

du skriver renoverat

Hur har du gjort då? menar man vill väll inte röra orginal lack å såna grejer eller? hur kan man ordna skicket på en gammal utan att förstöra den?

Jag menade motorn bara, den hade skurit för att tidigare ägaren hade kopplat oljeslangarna fel. När jag tog över den låg motorn i molekyler på ett vardagsrumsgolv. Tyvärr så saknades många delar men efter många timmar och tillverkandet av egna delar så funkade den kanon.

Tyvärr så måste jag meddela dig om att den redan var ombyggd så orginallacken fanns inte kvar.

Mvh Stephenj

Berit skrev:
jag skickar upp en bild på projektet. Fick igång den också efter lite meck med soppan, låter riktigt gött. Undrar om den kommer vara rolig att köra :P

kommer en bild efter lite målning

BSA=Bättre Sent än Aldrig.
Jo det blir nog jättekul att köra den (och garanterat spännade),
håll díg bara på de vägar där det finns allmänna kommunikationer så du vet att du kommer hem. Ha också mobilen (med nyladdat batteri) med dig.

Har själv kört mycket gammalt engelskt skräp.
Tips: bra att ha med sig är extra olja, kombinationstång, ståltråd, silvertejp och busskort.

Negaiv? Nej erfaren realist! Men.... detta är ju en hobbyhoj så va f-n.
Positivt? ja någon strypning behöver du ju inte tänka på och du kommer att bli mekaniskt erfaren

Nog skämtat, jag har förstås Teknos "Reparationsteknik för motorcyklar", utgiven på femtotalet. Hör av dig om du vill att jag ska kolla något.
Som farsa är jag nog sämre än din, jag hade behållt den själv.

Kör på, o lycka till!

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back