På tal om Fiat.....
Måste berätta om när jag agerade chaffis åt min polare Mattias som tagit studenten!
Mattias gick dagarna innan studenten å var lite smådeppig då han inte hade nått fränt fordon att åka...alla klasskamrater hade redan allt klart!
Nån skulle åka Ferrari, nån skulle åka porsche, vissa skulle åka lastbilsflak...osv...osv..... då min polare bodde lite "off" så var det aldrig aktuellt att dela flak med nån...då fick jag rycka in! =)
Gick runt å spånade med resten av kompisgänget ....hur skulle vi kunna få mattias nöjd? Ingen av oss ägde nått vrål-åk, men ändå ville vi försöka fixa nått!
DÅ kom jag på det.... Min gamla klasspolare ägde vääärldes coolaste bil.... å då menar jag universums coolaste.... bilen i fråga var en Fiat 127 från 70?-nått..... iaf.... bilen såg ut som följer, KNALLgul.....asså, inte gul...utan...GUL-GUL....riktigt gul.... ett stort Batman-märke på motorhuven, sprayat i svart....taket var svartprickigt och det fräsigaste av allt, på bakluckan stod det, med svart, stor text "batmobilen"...som ni alla förstår, väcker den bilen ganska mycket uppmärksamhet....även då den inte är pyntad med svenska flaggor, serpentiner...balonger osv =)
GÖTT, tänkte jag....jag måste ringa å fråga om vi får låna den! Sagt å gjort.... nu hade vi ett riktigt vrålåk!!!!
Vi tillbringade morgonen med att pynta.....eller, njä... först var vi tvungna å städa biljävlen! ( Bland sakerna vi tömde bilen på, fanns bl a, en toalettstol (!) )
Städningen gick väl på en timme eller två, då bilen troligtvis aldrig nånsin blivit städat förut!
Pyntningen gick kalas, en jävla massa balonger, ungefär en miljard svenska små flaggor, och ett par rullar serpentiner!
När vi kört in till skolan och parkerat vrålåket bland alla andra vrålåk, gick vi å tog emot mattias som nyss "sprungit ut"!
Efter dom obligatoriska kramarna osv, tog vi han i hampan å drog med honom till Batmobilen!
Vi fällde baksätet, öppnade bagageluckan och in hoppade Mattias och ytterligare 3 pers + jag som chaffis där framme och en polare i passagerarsätet! Vi var nu 6 pers i bilen....SEX.... alla som sett en fiat 127, vet hur jäkla små dom är.... jaja, hur som helst, bilen såg ut som värsta low ridern, avgasröret skrapade i marken och framkallade väldigt fräna effekter i form av gnistor som lyste upp folks tillvaro....om inte så tyckte vi att det var jääävligt coolt! =)
Mattias som var dagens hjälte fick sitta ytters där bak, med benen dinglande ut från bagaget!
Vi styrde kosan mot stan, och följde kortegen bland alla andra bilar!
Det roligaste av allt är, att ALLA.....ALLA......glodde.... plötsligt var alla värstingbilar inte ett dugg intressanta..... där kom vi, i en knallgul Fiat 127 med ett batman märke på motorhuven, och 6 pers....ett skrapande avgasrör och världens mest pyntade bil! Vem bryr sig om en Ferrari??? Snacka om lyckat!!
Smolket i bägaren var dock att biljävlen inte pallade med 6pers..... den kokade efter var 500:e meter ungefär.... då fick man stanna å vila den i nån minut! = )
Jaja, detta blev lite långt....men, men, kul hade vi iaf!
Fiat 4-life!!!
/fredde