Fiat!!!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Idag såg jag ännu en polsk Fiat..
Ni som bor i södra Sverige vet vad jag menar, full packning osv..
Jag tror att en sådan hade passat mig "perfekt" som andrabil.. 190cm, 100kg+.. :hihi
Men vad heter modellen??? (vi snackar micro-bil) :confused:

wannagofast skrev:
2119766 Idag såg jag ännu en polsk-regad Fiat..
Jag tror att en sådan hade passat mig "perfekt" som andrabil.. 190cm, 100kg+.. :hihi

Den polska varianten heter väl bara "Polsky Fiat", men modellen heter väl 126 om det är den pyttelilla, och 127 om det är den lite större.
Farsan hade en 126a ett tag, och vi använde den som partybil, chauffören var 205cm lång, så inne i stan vek han ihop jackan och satt på den för att se ut...
Ut genom takluckan alltså, han kunde till nöds knöka ner sig under takkanten på 90 väg (den gjorde 80)
Svansmotorn gav väl 23hk när den var ny, det var några år innan han köpte den.
Längsta åkturen gjorde min bror, 25 mil enkel, hem dagen därpå....

wannagofast skrev:
2119766 Idag såg jag ännu en polsk Fiat..

Tror att det är Polski Fiat du tänker på.

Bifogat

• polskifiat.jpg
    polskifiat.jpg
    23.4 KB · Visningar: 67
Ahhh, en tråd för mig!
Här är min gamla 126:a, underbar bil med ett hyffsat vikt/effekt-förhållande. 600kg med en potent b20 i ramen på ca 190kusar. Den ville gärna lyfta på fronten....
Några bilder på hur en fjatt SKA se ut:

Bifogat

• PICT3293.jpg
    PICT3293.jpg
    85.8 KB · Visningar: 121
  • PICT3367 copy.jpg
    PICT3367 copy.jpg
    72.7 KB · Visningar: 100
  • PICT4165 copy.jpg
    PICT4165 copy.jpg
    120 KB · Visningar: 115
  • PICT4186 copy.jpg
    PICT4186 copy.jpg
    110.1 KB · Visningar: 116
Dee_cati skrev:
2120115 Ahhh, en tråd för mig!
Här är min gamla 126:a, underbar bil med ett hyffsat vikt/effekt-förhållande. 600kg med en potent b20 i ramen på ca 190kusar. Den ville gärna lyfta på fronten....

Hahahahaha, herrejävlar vilket bygge. För att citera polaren "SHIT!" :yoparty

Mvh
Möller

Dee_cati skrev:

Gammal Karlstadsbil det dära väl om jag inte minns fel...

Jäkla grymm... :Bugar

Dee_cati skrev:
b

Ja satan i gatan :Bugar

På tal om Fiat..... :)

Måste berätta om när jag agerade chaffis åt min polare Mattias som tagit studenten!
Mattias gick dagarna innan studenten å var lite smådeppig då han inte hade nått fränt fordon att åka...alla klasskamrater hade redan allt klart!
Nån skulle åka Ferrari, nån skulle åka porsche, vissa skulle åka lastbilsflak...osv...osv..... då min polare bodde lite "off" så var det aldrig aktuellt att dela flak med nån...då fick jag rycka in! =)
Gick runt å spånade med resten av kompisgänget ....hur skulle vi kunna få mattias nöjd? Ingen av oss ägde nått vrål-åk, men ändå ville vi försöka fixa nått!
DÅ kom jag på det.... Min gamla klasspolare ägde vääärldes coolaste bil.... å då menar jag universums coolaste.... bilen i fråga var en Fiat 127 från 70?-nått..... iaf.... bilen såg ut som följer, KNALLgul.....asså, inte gul...utan...GUL-GUL....riktigt gul.... ett stort Batman-märke på motorhuven, sprayat i svart....taket var svartprickigt och det fräsigaste av allt, på bakluckan stod det, med svart, stor text "batmobilen"...som ni alla förstår, väcker den bilen ganska mycket uppmärksamhet....även då den inte är pyntad med svenska flaggor, serpentiner...balonger osv =)
GÖTT, tänkte jag....jag måste ringa å fråga om vi får låna den! Sagt å gjort.... nu hade vi ett riktigt vrålåk!!!!

Vi tillbringade morgonen med att pynta.....eller, njä... först var vi tvungna å städa biljävlen! ( Bland sakerna vi tömde bilen på, fanns bl a, en toalettstol (!) )
Städningen gick väl på en timme eller två, då bilen troligtvis aldrig nånsin blivit städat förut!
Pyntningen gick kalas, en jävla massa balonger, ungefär en miljard svenska små flaggor, och ett par rullar serpentiner!

När vi kört in till skolan och parkerat vrålåket bland alla andra vrålåk, gick vi å tog emot mattias som nyss "sprungit ut"!
Efter dom obligatoriska kramarna osv, tog vi han i hampan å drog med honom till Batmobilen!
Vi fällde baksätet, öppnade bagageluckan och in hoppade Mattias och ytterligare 3 pers + jag som chaffis där framme och en polare i passagerarsätet! Vi var nu 6 pers i bilen....SEX.... alla som sett en fiat 127, vet hur jäkla små dom är.... jaja, hur som helst, bilen såg ut som värsta low ridern, avgasröret skrapade i marken och framkallade väldigt fräna effekter i form av gnistor som lyste upp folks tillvaro....om inte så tyckte vi att det var jääävligt coolt! =)
Mattias som var dagens hjälte fick sitta ytters där bak, med benen dinglande ut från bagaget!
Vi styrde kosan mot stan, och följde kortegen bland alla andra bilar!
Det roligaste av allt är, att ALLA.....ALLA......glodde.... plötsligt var alla värstingbilar inte ett dugg intressanta..... där kom vi, i en knallgul Fiat 127 med ett batman märke på motorhuven, och 6 pers....ett skrapande avgasrör och världens mest pyntade bil! Vem bryr sig om en Ferrari??? Snacka om lyckat!!
Smolket i bägaren var dock att biljävlen inte pallade med 6pers..... den kokade efter var 500:e meter ungefär.... då fick man stanna å vila den i nån minut! = )

Jaja, detta blev lite långt....men, men, kul hade vi iaf! :fyllisar

Fiat 4-life!!! :tummenupp

/fredde

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...