Fi-lampan lyser??

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Har kopplat in en cordona pq8:a och innan montering så har jag haft där spridare luftburk för att komma åt spolarna. När jag hade loss spridarna så rann ju den mesta bensinen ut ur spridarna. När jag kopplat ihop allt o skulle starta hojen så starta den utan nåra problem o den går på alla cyl. Men FI lampan börja blinka 2 gånger i följ. Sen lossa jag polerna på batteriet o lät stå över dagen. När jag nu va ute i garaget och koppla på polerna för att testa starta o kolla FI lampan så lyser den fast nu istället. E de så att de vart ett fel medelande kanske pga att de inte gick fram bränsle i systemet eller att de va luft? O nu så lyser den fast tills jag återställt den?

Ps: kan man återställa FI lampan på egen hand eller måste jag åka iväg till en verkstad? Jag har prov kört den med pq8:an o allt funkar som en ska. Hade jag kopplat fel så hade den väl inte gått på alla cyl?

Betydligt troligare att du har fipplat med något när du hade det nere. Soppapumpen primear bränslesystemet tämligen bra och spridaren vet inte att det står luft i den.

Hade glömt en liten liten slang som satt i luftburken i underkant precis bredvid givaren till luftburken. Såg aldrig den innan heller:) problemet e i allafall återgärdat:)

Bra att det löste sig.
Men varför plocka du isär bränslesystemet?
iaf på bladen så har jag tom kollat ventilspel utan att plocka ner soppasystmet, bara o lossa o vika undan det.

Bra att det löste sig.
Men varför plocka du isär bränslesystemet?
iaf på bladen så har jag tom kollat ventilspel utan att plocka ner soppasystmet, bara o lossa o vika undan det.

Du får jätte gärna upplysa mig hur du jorde för på min hoj så har jag en kabelhärva som kommer från 3 håll o dom satt väldigt taijt o hårt.. Ville inte dra i dom. Sen skulle jag ju få Q- shifterns kabel härva snyggt inlagd med. Kanske hade funkat o bara plicka dän sidokåpa?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park