FI lampa problem på en Kawasaki...

Kawa-J

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
2004 Kawasaki ZX-6R
Hej på er!
Jagar lite tips på ett problem jag fått. Har en Kawa ZX6R-04 som tvärdog för mig när vi var ute och åkte. Låg i 120 och skulle dra om en bil så dog den för mig... Stannar till vid vägkanten och försker starta igen men ingen reaktion. Slår jag på tändning så hör man bränslepumpen i några sek ( tror jag att det är iaf.. ) och när man trycker på start knappen tuggar startmotorn men inget vrål kommer. Bensin finns såklart.
Efter detta försök lyser den röda FI- lampan... Sen ser jag att fram lyser varken halv eller hel ljus, endast position. och blinkers fram blinkar långsamt och svagt. Bak lyser som vanligt... Varit till 2 mc firmor samt 1 verkstad och de säger elfel , kom tillbaks i augusti för då har vi tid att hjälpa dig... men då är ju säsongen slut...

Är det någon som har något tips?

Det enda jag gjort med hojen är ny slipon, förra sommaren och KN filter nu i april.

Tacksam för tips:)

Uppdatering:
Igår monterade vi ner hojen i molekyler. Följande har vi hittat:
Bytte tändstift - men ingen gnista kommer vid provstart, det var helt torrt när vi bytte tändstift, ingen sås där inte...
Kollade bränsletillförsel - Det kommer bensin till spridarna men inte ner i cylindern, provade med startgas men inget hände, förståligt eftersom stiften inte gnistrar...
När man slår på tändning kan man fortfarande ej ha halv eller helljus på...

Ska ut nu och leta jordpunkter, har fixat servicemanual. Har även läst på forumet att det kan krångla med kontakten vid stödet...

Återkommer...

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti