Fett Twinljud

Fett twinljud var det kanske inte men en riktig bålgeting hade jag tidigare. Synd att man inte spelade in ljudet. Cbr 250rr. rad fyra. rödmarkering mellan 19.000 och 21.000 varv.

Varför nöja sig med bara två cylindrar när man kan ha så många många fler ; )

-->
[YOUTUBE-ID]ohEXmsmqMhw[/YOUTUBE-ID]

Okultiverade motorer med dålig ljuddämpning.
Gillar visserligen.
Men:
Det är något speciellt med Guzzis avslappnade ljud.
Och klonkande växellådor.

Äntligen någon med musiköra!
På den tiden jag åkte Guzzi 850 med Dunstall Decibel, var tunnlar en sann njutning. Rysningar vid gaspådrag och tårögt vid de snarvlande avslagen...
Åsså som du säger: Finns nog inga motorer som går så bedrägligt avslappnat.

Den låter ju sjukt sur! Hur kan man få så dåligt gassvar på en fyrventilare???

Så här låter en ordinär orginal-HD

Hahaha riktiga hojar låter sådär :D En 1098 är inte sur nånstans! Gassvar och register som inte är av denna värld :arsele

Hmm en ordinär orginal HD, joråsåatteeeh hmm hur va det nu :va S&S.. Retrofit.. 1640.. HSR48 osv osv :krama

Ang första videon i första inlägget så var det ju en 848, DVS ungefär lika stor som din ena cylle :D

Jo visst 1098 men dom e kul o se i backspegeln när man kör race

En 1098 är ett skällsord - vi brukar runda dom med små 600cc på bana.,

Dom enda som köper och kör 1098or är antagligen vindögda gaykillar som fått ett arv från sin mor som dog på hinseberg.
1098 är en riktig crackbaby hoj som måste servas var hundrade mil.

Nämn inte 1098 i en tråd som handlar om motorcyklar - möjligvis kan du drutta frågor om sådana vrak på moppeforumet.

Jaa visst är det tur att det finns RIKTIGA hojar för RIKTIGA män, typ hmm :va Varadero :fakta :D

Det fattas en cylle! Va de inte nån som snickra ihop en 3 cyllad HD?
Tror jag läste om något sådant för ett tag sedan. Twinnar låter väldans gött men börjar bli väldans vanliga. En trimmad gammal sida eller föralldel trådskaparens hade man ju kunnat leva med:tummenupp:D

Ni twin-nördar är ju galna. Så här ska en riktig hoj låta. :yoparty

[YOUTUBE-ID]bjou0zRJZBE[/YOUTUBE-ID]

Fett twinljud var det kanske inte men en riktig bålgeting hade jag tidigare. Synd att man inte spelade in ljudet. Cbr 250rr. rad fyra. rödmarkering mellan 19.000 och 21.000 varv.

"...Despite Honda claims of the MC19 engine revving to 18,500 in the users manual, the reality is that the ignition cuts out at around 17,230 rpm..."

Tvåskivigt iallafall.Vilken sång i wankelmotorerna,även om dom trecylindriga låter ännu mysigare.[YOUTUBE-ID]O1ZStKvjVTk[/YOUTUBE-ID]

Har inte hört ett grymmare ljud i en mc än det tordön Per Bengtssons 3000 cc parallelltwin, "the beast", åstadkommer. Inte kunnat hitta ett klipp som ens med en antydan gör den rättvisa.

Kan någon hitta, så blir jag glad!

Wankel, 4-cylindriga 2-taktare, flermotoriga traktorer? Skiter i om duccar mest ägs av feminina esteter, (om så skulle vara fallet), de låter gött och anknyter dessutom till trådämnet.

Har inte hört ett grymmare ljud i en mc än det tordön Per Bengtssons 3000 cc parallelltwin, "the beast", åstadkommer. Inte kunnat hitta ett klipp som ens med en antydan gör den rättvisa.

Kan någon hitta, så blir jag glad!

Wankel, 4-cylindriga 2-taktare, flermotoriga traktorer? Skiter i om duccar mest ägs av feminina esteter, (om så skulle vara fallet), de låter gött och anknyter dessutom till trådämnet.
Några 3000cc är den inte på,men här har du en filmsnutt med Per Bengtssons hoj.Och vad är det för fel på wankel nu då?[YOUTUBE-ID]dKdy40RZiyE[/YOUTUBE-ID]

Några 3000cc är den inte på,men här har du en filmsnutt med Per Bengtssons hoj.Och vad är det för fel på wankel nu då

Ok, man skall inte tro på kommentatorer, (hört/sett ekipaget på meca bl a). Stor och vansinnig är den iaf. Så extremt eget ljud. Ngt helt annat vid repa än burn-out.

Inget fel, men Jörgen efterfrågade twinnar med bra ljud och det har varit rätt mycket annat.Står t ex i trådens rubrik. Mig veterligen passar inte wankel in på den definitionen.

Last edited:
Hör man verkligen motorn på en HD? Hör man inte bara ljudet av vinden i alla fransar som är utplacerade som på en jävla julgran?!!?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph