Fett besviken!!!

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
Vet inte om man ska avfärda detta helt med tanke på tidpunkten det skrevs?
Jag är relativt ny i klubben(1.5år) och kan kanske förstå litegrann om hur du tänker, även om jag inte håller med dig.
Inbördes beundran är ett litet omoget påstående. Vad är Umcc? Svar: ett socialt nätverk med motorcyklister där man snackar hojar och hjälper varandra med hojtrubbel, ordnar träffar och skaffar rabatter mm. I detta sociala nätverk så finns det flera inre kompiskretsar där folk umgås privat utanför klubben. Är detta unikt? Svar: Nej!
Tänk på saken. Får jag fråga: Umgås du privat med ALLA på ditt jobb? Skulle inte tro det nä, jag gör då inte det. Klart dom som har varit med länge är bra kompisar, det blir ju så i alla sociala nätverk och alla personer kanske inte passar ihop heller, till och med hos dom "gamla rävarna". Detta är ingenting unikt för just Umcc utan gäller för alla situationer där folk träffas men jag har alltid känt mig välkommen i Umcc och känt att folk ansträngt sig för att ta reda på vem jag var.
Nog kunde jag känna mig lite utanför i början när man inte kände nån men eftersom när man snackar med fler och fler så har man byggt upp sitt lilla sociala nätverk. Jag har inte träffat dig men om jag skulle göra det så skulle jag behandla dig som alla andra i klubben jag inte träffat. Jag skulle kanske anta att du har varit med i klubben längre än mig, vad vet jag.
Är du medlem så är det din klubb. Alla är välkomna att bidra till klubbens fortlevnad.

Att en person talar osanning må vara hänt...men om fler än 4 personer samstämmigt kallar UMCC för föreningen för inbördes beundran och dessutom anger ett bra skäl till varför så har jag lätt för att förstå att alla kan bli medlemmar genom att betala medlemsavgift men att bli medlemmar i den "inre kretsen" lär de inte bli? Eller?
Jag håller inte med dig alls i ditt resonemang faktiskt, men jag förstår hur du känner. Men är det inte naturligt att man känner sig utanför när man som "ny" kommer till en grupp där alla känner varandra? Börjar man jobba på ett nytt arbete där alla känner alla känner man ju sig utanför ett tag innan man har lärt känna folket. Däremot så lär man inte känna folket om man går och sätter sig i ett hörn, utan en bättre metod för att bli bekant med gruppen är väl att själv ta kontakt?

När jag var ny så kände jag att alla tyckte det var jätteroligt med nya medlemmar och det inte var några problem att få kontakt med folket på klubben, det finns alltid saker att prata om när alla har ett gemensamt intresse.

Ni som styr UMCC bör tänka om och välkomna nytt folk och inte låta de sitta i ett hörn för sig själva. Återväxten lär dö med er annars och föreningen för inbördes beundran har ingen intresse av att vara med i som kommer som utomstående.
Kan du inte förklara hur du menar när du säger "föreningen för inbördes beundran" :va Vad är det som får dig att tycka att UMCC är en sån klubb?

Jag hoppas verkligen att det inte är många som känner likadant som dig.

Jag känner heller inte igen mig i denna bild av UMCC. När jag blev medlem 2003 var jag tvärtom positivt överaskad om hur väl mottagen man blev på klubben.

Sen dess har det tillkommit och försvunnit en hel del personer, däribland jag. Anledningen till att jag inte är medlem är inte att jag är osams med någon utan mer att tid och engagemang inte räcker till och dessutom kör jag knappt hoj på "gatan" längre, sen är jag inte direkt heller nån "klubbmänniska". Men jag har från medlemstiden fått en hel del nya kompisar/bekanta, och besöker också ibland klubben i olika sammanhang (även om det var alldeles för längesen nu)

Kritiken från folk på byn tror jag bottnar i en gammal bild av klubben. Att körningarna går i racetempo och att bakhjulsåkning och knäskrap är vardagsmat. Det finns en del sanning i dessa påståenden och det har säkert retat en hel del folk att vissa då kanske skrävlat lite om hur körningarna går till. Men min uppfattning är att klubben sedan dess jag gick med har ändrat inriktning totalt, idag är det en klubb för alla som gillar att köra hoj!

Nu vet jag inte vilka som sagt dessa saker och vilka erfarenheter de har av klubben. Men jag har hört liknande saker från div. personer men det har då genomgående varit från personer som går på andrahandsuppgifter. dvs. de har ej varit med i klubben och bildat sig en egen uppfattning! Iofs har jag också hört från en del att klubben blivit för mesig :D

Som Wagge mfl skriver så tar det naturligtvis en viss tid innan man som ny i klubben lär känna alla. Detta är förståss fullt naturligt. Som också skrivits så underlättar det om man beblandar sig med gruppen och inte håller sig på sin kant (vi medlemmar har givetvis också ett ansvar för att alla nya ska känna sig välkomna).

Som jag tolkar ditt inlägg så har du inte varit på klubben och därmed inte träffat nån utav oss heller. Jag tycker du ska hälsa på oss och bilda dig din egen uppfattning. Svårare än så ska det inte behöva vara. Om vi i dina ögon då fortfarande är en klubb för inbördes beundran så tycker jag att du ska skriva det här på forumet igen.

Mvh Christer
Ordförande i UMCC.

Jag flyttade till Umeå för 1,5 är sedan. En av anledningarna till att jag och min sambo började trivas i Umeå nästan direkt var UMCC. Har aldrig varit med om att det varit så lätt att träffa folk.

Givetvis bör vi ta åt oss av kritiken, och även om det är ett gammalt rykte får vi alla hjälpas åt för att alla skall känna sig välkomna.

/Marie
Sekreterare UMCC

Jag är inte medlem eller nåt men det känns som mycke pajkastning på låg nevå, allla kommer helt enkelt inte överens och JA det tar ju faktist lite tid innan man börjar känna andra och sen finns det ju ALLTID ett par personer som är extra tjenis med varandra kanske känner varandra innan osv, Ta dig i kragen nu och åk upp till grabbarna och snacka med dom hur du känner istället för att snacka skit här det löser ju inget om du vill så kan jag ju hålla din hand om dom är stygga:pannkyss

Tja skit vill jag inte påstå att jag pratar och jag har varit vid klubben ett par gånger men jag tenderar att alltid komma försent pga att det hittills alltid dykt upp något tyvärr.

För att ni ska förstå vad jag menar så ska jag dra ett exempel:

När jag vart 16 så visade jag mitt intresse i en klubb i Helsingborg som hette Running stars vilken bestod av 10-12 hojåkare och de hade egen klubblokal och allt men det vart väldigt svårt att komma in i gemenskapen då det var en kärna av folk som kännt varandra sedan barnsben. Klubben försvann bara efter några år. Det fanns även en annan klubb som hette Hoods MC som idag är borta och det finns säkert massor av exempel ute i landet.

Jag vill som sagt inte på något vis kritisera UMCC som klubb och gör definitivt inga personangrepp det hoppas jag att ni förstår men samtidigt får ni ju förstå att man som ny människa lyssnar på folk när de kritiserar. Jag menar ju då i samma mening att man reagerar ju när det är flera stycken som säger samma sak.

Problemet för min del är att jag lägger 60-70 timmar i veckan på jobbet och när jag väl är ledig så fördelar jag tiden mellan hoj, bilar, familj och vänner så tyvärr är det alltid något som kommer upp när jag ska dyka upp.

Ni vet garanterat vem jag är på stan och vinka mer än gärna in mig då jag kommer, hojen är väl en av de mindre tysta i Ume...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=181194&page=2

Fattar nada,,,, Nu em massa tugg om nån annan mc klubb???:mad:
Orkar inte bry mig men drick mindre sprit innan du börjar skriva en massa skit här på sporthoj:pannkyss

Lycka till med åkandet här uppe tror nog inte att JAG vågar åka med dig för då blir det väl en massa snack om att jag inte pratar med dig tillräckligt

Eftersom ingen begrep vad jag vart ute efter och bara såg det som rena personangrepp så tar jag bort mina inlägg.
Men att samtidigt behöva bli kallad ett fyllo trots att jag knappt rör sprit får ju en att verkligen längta efter gemenskapen i umcc...

Manneman: Jag fattar vad du menar. Jag har varit med och kört från kajen ett par gånger och det har varit ganska tyst och spänt under samlingarna innan vi kom oss iväg. Jag har emellertid ALDRIG tänkt att det skulle bero på någon slags hierarkisk social struktur. Snarare bottnar det väl i viss ömsesidig osäkerhet och blyghet. Klubbens glada gamänger och pratkvarnar kanske saknades dom gångerna, vad vet jag. JA, svaret ligger i spriten. Men du ska inte dricka mindre utan mer. I alla andra sammanhang är det ju efter sin första resa, fest etc med klubben/gruppen/jobbet som det lossnar och man hittar in i gemenskapen.

Ta det inte så personligt. Som sagt; även jag är en främling när jag kör tillsammans med UMCC men jag tar inte illa vid mig. Ta andra extremen: Du dyker upp och alla vill vara din kompis, hur äkta och naturligt skulle det kännas? Vad skulle ni prata om nästa gång ni träffades när alla redan hade ställt dom inledande frågorna? Lite jobbigare om det blir helt tyst i den situationen, eller hur?

Tack!:Bugar Meddelandet gick fram till någon iaf och nej trots den sena timmen så finns det ingen alkohol i min värld (jag kom precis hem från jobbet 60 mil bort), att även om jag gillar mitt liv så har 90% av landet ingen förståelse för det livet.

Är det någon annan som förstod att jag vart varken full eller elak utan endast efterfrågade lite samförstånd?

Om du läser om mitt första inlägg i tråden så kanske du kan se likheterna med headhunters senaste svar, eller?
Jag kanske inte formulerade mig på rätt sätt?
På samma sätt tror jag att du formulerade dig på ett sätt som en del inte förstod i första inlägget. Det kändes iaf som att du ställde oss till svars för vad folk sagt till dig. Folk kan tycka vad dom vill, det är deras rätt, men det är ingenting vi kan göra nåt åt. Folk kommer alltid snacka skit om andra men det bästa man kan göra är att bilda sig en egen uppfattning.
Internet är ett svårt forum för diskussioner. Det är så otroligt lätt att missuppfatta varandra vilket leder till konflikter. Om denna diskussion hade skett IRL tror jag inte det hade lett till samma konfrontation.

En lustig anekdot: Idag på kajen så hörde jag en tjej säga nåt om en annan mc-klubb där hon använde just orden "klubb för inbördes beundran". Vet ej vilken klubb hon pratade om men det var en klubb där man var tvungen att visa intresse och vara aktiv i ett år för att "visa sig värdig" medlemskap.
Tyckte det var en intressant sak att nämna.

Om du läser om mitt första inlägg i tråden så kanske du kan se likheterna med headhunters senaste svar, eller?
Jag kanske inte formulerade mig på rätt sätt?
På samma sätt tror jag att du formulerade dig på ett sätt som en del inte förstod i första inlägget. Det kändes iaf som att du ställde oss till svars för vad folk sagt till dig. Folk kan tycka vad dom vill, det är deras rätt, men det är ingenting vi kan göra nåt åt. Folk kommer alltid snacka skit om andra men det bästa man kan göra är att bilda sig en egen uppfattning.
Internet är ett svårt forum för diskussioner. Det är så otroligt lätt att missuppfatta varandra vilket leder till konflikter. Om denna diskussion hade skett IRL tror jag inte det hade lett till samma konfrontation.

En lustig anekdot: Idag på kajen så hörde jag en tjej säga nåt om en annan mc-klubb där hon använde just orden "klubb för inbördes beundran". Vet ej vilken klubb hon pratade om men det var en klubb där man var tvungen att visa intresse och vara aktiv i ett år för att "visa sig värdig" medlemskap.
Tyckte det var en intressant sak att nämna.

Jo visst rörde jag om lite i grytan OCH tyvärr kommenterade jag inte ditt inlägg vilket jag skulle gjort i det skeendet så att diskussionen kanske tagit andra vägar. Istället blev det så att folk började fäkta med armarna :sissy och det var definitivt inget jag var ute efter.

Men som du säger är IRL nog ett bättre forum då ögonkontakt är halva diskussionen OCH om folk kallar mig fyllo eller dylikt så är jag knappast intresserad av att ta en diskussion varken här eller IRL.

Jag raderade mina inlägg och de är tyvärr borta för gott men jag vill ändå hoppas att ämnet för debatten ligger kvar, nämligen att välkomna nykomlingar och inte frysa ut dem från start vilket personer hade upplevt på stan VS UMCC medlemmar, vem som sade vad är inte intressant bara att det hände och i det fallet så bör man ju hellre söka sig till prospectmodellen som du omtalar. Varför vara 10 när man kan vara 100? Och det är klart att alla sitter med de som de trivs att umgås med men att komma till ett nytt gäng som säger "välkommen" MEN "sätt dig där i hörnet" säkrar inte återväxten enligt min uppfattning.

Klarnar det för resten eller? :) HAVE A NICE DAY!

*/ ?>
Back