manneman
Guest
..........
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller inte med dig alls i ditt resonemang faktiskt, men jag förstår hur du känner. Men är det inte naturligt att man känner sig utanför när man som "ny" kommer till en grupp där alla känner varandra? Börjar man jobba på ett nytt arbete där alla känner alla känner man ju sig utanför ett tag innan man har lärt känna folket. Däremot så lär man inte känna folket om man går och sätter sig i ett hörn, utan en bättre metod för att bli bekant med gruppen är väl att själv ta kontakt?Att en person talar osanning må vara hänt...men om fler än 4 personer samstämmigt kallar UMCC för föreningen för inbördes beundran och dessutom anger ett bra skäl till varför så har jag lätt för att förstå att alla kan bli medlemmar genom att betala medlemsavgift men att bli medlemmar i den "inre kretsen" lär de inte bli? Eller?
Kan du inte förklara hur du menar när du säger "föreningen för inbördes beundran"Ni som styr UMCC bör tänka om och välkomna nytt folk och inte låta de sitta i ett hörn för sig själva. Återväxten lär dö med er annars och föreningen för inbördes beundran har ingen intresse av att vara med i som kommer som utomstående.
Vad är det som får dig att tycka att UMCC är en sån klubb?
Tja skit vill jag inte påstå att jag pratar och jag har varit vid klubben ett par gånger men jag tenderar att alltid komma försent pga att det hittills alltid dykt upp något tyvärr.
För att ni ska förstå vad jag menar så ska jag dra ett exempel:
När jag vart 16 så visade jag mitt intresse i en klubb i Helsingborg som hette Running stars vilken bestod av 10-12 hojåkare och de hade egen klubblokal och allt men det vart väldigt svårt att komma in i gemenskapen då det var en kärna av folk som kännt varandra sedan barnsben. Klubben försvann bara efter några år. Det fanns även en annan klubb som hette Hoods MC som idag är borta och det finns säkert massor av exempel ute i landet.
Jag vill som sagt inte på något vis kritisera UMCC som klubb och gör definitivt inga personangrepp det hoppas jag att ni förstår men samtidigt får ni ju förstå att man som ny människa lyssnar på folk när de kritiserar. Jag menar ju då i samma mening att man reagerar ju när det är flera stycken som säger samma sak.
Problemet för min del är att jag lägger 60-70 timmar i veckan på jobbet och när jag väl är ledig så fördelar jag tiden mellan hoj, bilar, familj och vänner så tyvärr är det alltid något som kommer upp när jag ska dyka upp.
Ni vet garanterat vem jag är på stan och vinka mer än gärna in mig då jag kommer, hojen är väl en av de mindre tysta i Ume...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=181194&page=2
Meddelandet gick fram till någon iaf och nej trots den sena timmen så finns det ingen alkohol i min värld (jag kom precis hem från jobbet 60 mil bort), att även om jag gillar mitt liv så har 90% av landet ingen förståelse för det livet. Om du läser om mitt första inlägg i tråden så kanske du kan se likheterna med headhunters senaste svar, eller?
Jag kanske inte formulerade mig på rätt sätt?
På samma sätt tror jag att du formulerade dig på ett sätt som en del inte förstod i första inlägget. Det kändes iaf som att du ställde oss till svars för vad folk sagt till dig. Folk kan tycka vad dom vill, det är deras rätt, men det är ingenting vi kan göra nåt åt. Folk kommer alltid snacka skit om andra men det bästa man kan göra är att bilda sig en egen uppfattning.
Internet är ett svårt forum för diskussioner. Det är så otroligt lätt att missuppfatta varandra vilket leder till konflikter. Om denna diskussion hade skett IRL tror jag inte det hade lett till samma konfrontation.
En lustig anekdot: Idag på kajen så hörde jag en tjej säga nåt om en annan mc-klubb där hon använde just orden "klubb för inbördes beundran". Vet ej vilken klubb hon pratade om men det var en klubb där man var tvungen att visa intresse och vara aktiv i ett år för att "visa sig värdig" medlemskap.
Tyckte det var en intressant sak att nämna.
och det var definitivt inget jag var ute efter.|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |