fazerfun
Gudomlig sporthojare
Köpte en uppsättning kraschkåpor av en privatperson för ett tag sedan. Tre kolli hämtades ut mot postförskott men väl hemma visade det sig att kåporna inte stämde med säljaren beskrivning och bilden i annonsen. Inga stora grejor men lägger man ut 7000 så ska det vara rätt. Ringde till säljaren som accepterade att jag returnerade grejorna om jag stod för frakten.
Två dagar senare ringer han och meddelar att han bara fått två kolli. Jag ringer till Posten och lådan har "glömts bort" på någon terminal i Göteborg. Några dagar senare får säljaren lådan men innehållet, en toppkåpa, har nu fått en spricka. Säljaren reklamerar det hela (enligt Postens kundstjänst är det mottagaren som ska reklamera) men får efter någon vecka besked om att Posten inte tar på sig något ansvar eftersom emballeringen (rätt slitna kartonger" var för dålig.
Säljarens ton ändras nu och han vägrar att betala tillbaka mina pengar. Han menar att han inte gjort något fel "jag skickade hela kåpor till dig och nu är en del trasig, vilket göra hela setet värdelöst. Får inte jag pengar av Posten så får du inte en spänn av mig"
Jag menar då att jag inte heller gjort något fel. Jag packade ned de kåpdelar jag tog upp EXAKT som han packade dom, i samma emballage, helt enligt instruktion. Och sen skiter det sig hos Posten.
Jag erbjuder honom att bidra med 1500 kr till rep av kåpan (glasfiber) som en gest men han vägrar blankt.
Nu har han slutat att svara på mina mail och jag börjar bli jävligt trött på den här snubben. Köpet var mellan oss som privatpersoner men han är även delägare i en rätt etablerad mcfirma i södra Sverige. Jag vill inte hänga ut någon (ännu...) och förstår att han är förbannad. Men ärendet är ju en deal mellan honom och Posten....med mina 7000 kr i potten
Så...hur skulle ni göra? Jag tycker att vi borde kunna lösa det här som två vuxna människor men det ser inte så ljust ut....
Två dagar senare ringer han och meddelar att han bara fått två kolli. Jag ringer till Posten och lådan har "glömts bort" på någon terminal i Göteborg. Några dagar senare får säljaren lådan men innehållet, en toppkåpa, har nu fått en spricka. Säljaren reklamerar det hela (enligt Postens kundstjänst är det mottagaren som ska reklamera) men får efter någon vecka besked om att Posten inte tar på sig något ansvar eftersom emballeringen (rätt slitna kartonger" var för dålig.
Säljarens ton ändras nu och han vägrar att betala tillbaka mina pengar. Han menar att han inte gjort något fel "jag skickade hela kåpor till dig och nu är en del trasig, vilket göra hela setet värdelöst. Får inte jag pengar av Posten så får du inte en spänn av mig"
Jag menar då att jag inte heller gjort något fel. Jag packade ned de kåpdelar jag tog upp EXAKT som han packade dom, i samma emballage, helt enligt instruktion. Och sen skiter det sig hos Posten.
Jag erbjuder honom att bidra med 1500 kr till rep av kåpan (glasfiber) som en gest men han vägrar blankt.
Nu har han slutat att svara på mina mail och jag börjar bli jävligt trött på den här snubben. Köpet var mellan oss som privatpersoner men han är även delägare i en rätt etablerad mcfirma i södra Sverige. Jag vill inte hänga ut någon (ännu...) och förstår att han är förbannad. Men ärendet är ju en deal mellan honom och Posten....med mina 7000 kr i potten


Så...hur skulle ni göra? Jag tycker att vi borde kunna lösa det här som två vuxna människor men det ser inte så ljust ut....