Feta stunt-pix med Marcus_136, Andreas, Matti Tepsa, Gabbe, Ingel, Thomas osv osv

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Är inte den som tjatar om hjälm osv på bilder men när dom yngre rookiesarna börjar ta efter "proffsen" så är de nåt som gått fel. Det är inte tufft att "stunta" utan hjälm.

Matti föregår iaf med gott exempel men de räcker tydligen inte.


Är de nån här som skulle ställa upp i ishockey utan susp?

Kom igen nu grabbar och visa att ni faktiskt har nåt där uppe också:tummenupp
 
Last edited:

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Ok, så i nästa session så vill ni se mindre skydd och mer vapen? :D


Nämen allvarligt... Postade bilderna på ett Amerikanskt forum och ALLA förstog att vi inte var 100% seriösa med alla bilder, fan vilken skillnad det är på folk :blah

SNÄLLA, koppla av lite, var inte så stela och ta inte allting så 100% seriöst hela tiden...
 
Last edited:

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Superduke R -12
hahaha, vilka jävla inlägg.... om dom vill köra utan skydd och trassla in benen med armarna så får dom väl göra det... Antar att det blir svårt att få huvet mellan benen med hjälmen på :va

Jag tycker det är coolt! Kanske inte det med pickadollerna, men det andra :)
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det är Matti är den som kan stunta och är riktigt cool utan ta till fjanterier. Hans shower bjuder på snygghet, häftiga effekter. Det är där man ser klassskilnaden på stuntare så att säga.

Jag hoppas på att få se yamaha-Andreas (han som är sponsrad med sin yamaha) följa Mattis spår till en riktigt bra, säker och där det är riktigt stilrent, häftigt och snyggt.

Personligen har jag sett så mycket stunt att jag inte imponeras av t ex en högfarts wheelie, fjanteri-effekter, halvdana försök och självgoda stuntförare som tror dom är asballa.
Jag ser fram mot att se hur Yamaha-Andreas och Matti kan matcha och tävla mot varandra för att utvecklas vidare. De är i mitt tycke två förare med potential.

Sen handlar det inte för mig om att var humorbefriad eller att ta saker seriöst när man i mina ögon fjantar till det hela med andra bilder eller utan skydd med mera. Utan det för mig handlar om att jag vill se proffsighet, snygghet, säkerhet och snygga stunt.

Sen kommer jag aldrig jämföra med hur en bild tas mot här kontra i USA. Det är inte samma "marknad" och mentalitet.

Det vore kul om Sverige kunde få fram fler stuntförare i samma klass som Matti som faktiskt änvänder hjälm och är cool. Yamaha-Andreas är på god väg.

Lycka till
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Det är Matti är den som kan stunta och är riktigt cool utan ta till fjanterier. Hans shower bjuder på snygghet, häftiga effekter. Det är där man ser klassskilnaden på stuntare så att säga.

Jag hoppas på att få se yamaha-Andreas (han som är sponsrad med sin yamaha) följa Mattis spår till en riktigt bra, säker och där det är riktigt stilrent, häftigt och snyggt.

Personligen har jag sett så mycket stunt att jag inte imponeras av t ex en högfarts wheelie, fjanteri-effekter, halvdana försök och självgoda stuntförare som tror dom är asballa.
Jag ser fram mot att se hur Yamaha-Andreas och Matti kan matcha och tävla mot varandra för att utvecklas vidare. De är i mitt tycke två förare med potential.

Sen handlar det inte för mig om att var humorbefriad eller att ta saker seriöst när man i mina ögon fjantar till det hela med andra bilder eller utan skydd med mera. Utan det för mig handlar om att jag vill se proffsighet, snygghet, säkerhet och snygga stunt.

Sen kommer jag aldrig jämföra med hur en bild tas mot här kontra i USA. Det är inte samma "marknad" och mentalitet.

Det vore kul om Sverige kunde få fram fler stuntförare i samma klass som Matti som faktiskt änvänder hjälm och är cool. Yamaha-Andreas är på god väg.

Lycka till

Tack så himla mycket! :tummenupp
Nu fick jag verkligen motivation!:tuttar

/Andreas
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Schyssta bilder! Kommer ngn av er att köra ngn show på Elmia?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
nä inte jag. men jag har planerat in en show på öresundsbron nån gång i sommar :tummenupp

Du, den är min! 14-15 sec sidvind är de bästa förhållandena där. då får man burka!

Det är Matti är den som kan stunta och är riktigt cool utan ta till fjanterier. Hans shower bjuder på snygghet, häftiga effekter. Det är där man ser klassskilnaden på stuntare så att säga.

Jag hoppas på att få se yamaha-Andreas (han som är sponsrad med sin yamaha) följa Mattis spår till en riktigt bra, säker och där det är riktigt stilrent, häftigt och snyggt.

Personligen har jag sett så mycket stunt att jag inte imponeras av t ex en högfarts wheelie, fjanteri-effekter, halvdana försök och självgoda stuntförare som tror dom är asballa.
Jag ser fram mot att se hur Yamaha-Andreas och Matti kan matcha och tävla mot varandra för att utvecklas vidare. De är i mitt tycke två förare med potential.

Sen handlar det inte för mig om att var humorbefriad eller att ta saker seriöst när man i mina ögon fjantar till det hela med andra bilder eller utan skydd med mera. Utan det för mig handlar om att jag vill se proffsighet, snygghet, säkerhet och snygga stunt.

Sen kommer jag aldrig jämföra med hur en bild tas mot här kontra i USA. Det är inte samma "marknad" och mentalitet.

Det vore kul om Sverige kunde få fram fler stuntförare i samma klass som Matti som faktiskt änvänder hjälm och är cool. Yamaha-Andreas är på god väg.

Lycka till

Det finns två sidor av myntet... Kolla in Judgmentday 3. Först är det Phfeiffer som helt klart är grym och med sitt BMW-team stuntar inför pressarna till europas alla hojtidningar (som i sig är kölvattenprodukter av något från jänkekulturen). Killen efter honom är SVINBRA, stråét vassare än Phfeiffehrer och han är en vanlig punk! En snorunge med töntigt linne som klämmer av WAY hårdare grejer på en cyckelbana utan att göra nå´n grej av det. DET tycker Jag är ballt! Det är bara en kille på en hoj som är grym, inte ett helt jävla tivoli.
 
Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
:confused:
Dom flesta på SH är helt fantastiskt negativa till precis ALLT verkar det som.
Så fort som nån gör nåt som inte riktigt passar så bara MÅSTE det sökas efter fel och kastas skit. Hur kan bilder (med pistolen) reta upp folk så enormt, när man verkligen SER att det är på skoj???
Marcus (o dom andra så klart) är myndig, så han bestämmer själv över sitt liv och sin kropp. Rätt eller fel, så är det fortfarande hans eget ansvar och han som eventuellt får ta konsekvenserna av sitt handlande. Okej, skattepengar...försäkringar...jaja, om oturen är framme kan man faktiskt hamna där även om man bara åker vanlig cykel. Marcus m.fl har däremot fördelen av att dom är grymt säkra på det dom gör, vilket ger bättre odds.

Jag tycker att vi på SH ska vara stolta över att få chansen att ha "fjortisarna" här, för så bra som dom är så lär deras stuntande kunna ta dom långt från Sverige i framtiden och då kommer vi bara kunna se deras körning på importerade DVD-filmer:yoparty
 
Last edited:

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Japp tramsig och halvdana stunt är exakt så icke häftig som den bilden

Man måste ju ffs börja någonsatans? Sluta klaga på amatörer! Det var inte så jävla många år sedan Matti hängde på parkeringsplatser och försökte lära sig 12a!
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Liwa1: Vilket stunt var det jag gjorde på bilderna som var tramsigt och halvdant?


Grejen med stunting är att det finns massor av olika stilar... De som de flesta här i Sverige har sett är typiska Europa-stilen (fot i plattan, öppenhjälm, köra så mjukt som möjligt och bara snurra i cirklar så lugnt och fint som möjligt).

Själv är jag grymt trött på den stilen och kör mer Amerikanska stilen (finns även en miljon olika stilar där), jag kör varken med fot i plattan eller med öppenhjälm, jag kör knappast jätte lugnt och fint och jag hoppar gärna omkring som en galning på hojen. Jag kör så för att jag själv tycker det är roligare med en massa action, plus att så många har sagt till mig att det är grymt mycke roligare att titta på för allting ser inte så himla lätt ut. Dock är detta svårt att få fram på bilderna.


Holla!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ok, så i nästa session så vill ni se mindre skydd och mer vapen? :D


Nämen allvarligt... Postade bilderna på ett Amerikanskt forum och ALLA förstog att vi inte var 100% seriösa med alla bilder, fan vilken skillnad det är på folk :blah

SNÄLLA, koppla av lite, var inte så stela och ta inte allting så 100% seriöst hela tiden...

Jag tyckte ni var riktiga fjantar i början då jag faktiskt trodde att det fanns dårar som tyckte det var coolt som fan. Nu när jag har förstått att det var ploj så var det ju riktigt kul :D Och det är helt upp till en själv om man ska köra med skydd eller ej, så det behöver man inte ens ta åt sig på.

Psst: Ha i åtanke att de flesta på detta forum (säkerligen 90%) är rena rama moraltanter som har passerat 30 år och som antagligen har gjort lumpen och aldrig skulle få för sig att köra om polisen ens om de körde 90km/h på motorväg...
 

cool_jocke

www.stuntindustry.com
Gick med
7 Sep 2004
Ort
hedesunda
Hoj
600rr-07
:confused:
Dom flesta på SH är helt fantastiskt negativa till precis ALLT verkar det som.
Så fort som nån gör nåt som inte riktigt passar så bara MÅSTE det sökas efter fel och kastas skit. Hur kan bilder (med pistolen) reta upp folk så enormt, när man verkligen SER att det är på skoj???
Marcus (o dom andra så klart) är myndig, så han bestämmer själv över sitt liv och sin kropp. Rätt eller fel, så är det fortfarande hans eget ansvar och han som eventuellt får ta konsekvenserna av sitt handlande. Okej, skattepengar...försäkringar...jaja, om oturen är framme kan man faktiskt hamna där även om man bara åker vanlig cykel. Marcus m.fl har däremot fördelen av att dom är grymt säkra på det dom gör, vilket ger bättre odds.

Jag tycker att vi på SH ska vara stolta över att få chansen att ha "fjortisarna" här, för så bra som dom är så lär deras stuntande kunna ta dom långt från Sverige i framtiden och då kommer vi bara kunna se deras körning på importerade DVD-filmer:yoparty

skulle gissa att ni slipper importera för att se dom på DVD i år....

http://www.zero2six.net/
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top