Ferrari har börjat med hojjar

Det ser ju ut som om dom har smält ihop en RF900 med en gammal Guzzi :va

Tyvärr har jag ingenstans att ställa den, annars hade det ju varit en cool leksak till samlingen :hihi

Nja, det var väl nån Britt som byggde den som tribut åt Enzo Ferrari och som sedan blev en officiell Ferrari-motorcykel, men dom byggde den inte själva. :)

Denna var ju lite billigare. Men bara 150cc

ferrari_motorcycles_150-sport.jpeg

Det ser ju ut som om dom har smält ihop en RF900 med en gammal Guzzi :va

Tyvärr har jag ingenstans att ställa den, annars hade det ju varit en cool leksak till samlingen :hihi

Inte alls en Guzzi. Jag tror motorn är en kopia på en gammal MV Agusta. Har för mig att bygget gjordes av en engelsman som annars pysslade med att bygga MV kopior

det där är väl den andra hojen som omnämns i TS länk..

På samma auktion den 29 april säljs även en annan Ferrari-motorcykel. Men den har inget med sportbilstillverkaren eller Enzo Ferrari att göra. Ferrari 150cc Super Sport byggdes av Fratelli Ferrari och har ett något lägre utropspris, 4.500-5.500 pund, mellan 48.800-69.700 kronor.

Inte alls en Guzzi. Jag tror motorn är en kopia på en gammal MV Agusta. Har för mig att bygget gjordes av en engelsman som annars pysslade med att bygga MV kopior
Ja, med tanke på att Guzzi alltid har en tvärställd V-twin så är jag fullt medveten om att det inte är en Guzzi i botten ;) Däremot så fick jag Guzzi-vibbar av designen.

"har börjat med hojjar" känns ju lite överdrivet när hojskrotet är från 1985.

Jävla överpris bara för att någon på Ferrari har beställt eländet. :glömdet

Ja, den var ju... fin :rolleyes:

Det var det absolut FULASTE aset jag sett på länge. Den där fucking kejsaren har inga kläder alls ! Ett kylskåp med 2 hjul...Fast det finns nog gott om grabbs på SDK som skulle tycka att den är ehhh.. "frän" ...jag måste lägga in den där ! :tummenupp

Ja, med tanke på att Guzzi alltid har en tvärställd V-twin så är jag fullt medveten om att det inte är en Guzzi i botten ;) Däremot så fick jag Guzzi-vibbar av designen.

Menade inte att vara en besserwisser.

Tycker hojen är rätt ball men hade jag dom pengarna så skulle jag mycket hellre köpa en klassisk MV Agusta replica.

Jag gillade den:tummenupp Men sen är jag ju också svag för 80-tals hojar.
Motorn ser VÄLDIGT mycket ut som en MV kopia.

Apapap:mattias

Guzzi har gjort båd encylindriga hojar och även ett par V8:or.:D

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026